Motorfékezéskor visszaváltás alacsonyabb fokozatba. Ez elronthatta a váltómat?
Mentem országúton 100km/h-val. Előttem jött egy falu, lassítani kell vissza 50-re. Ötödik sebességből visszaváltottam negyedikbe (a fordulatszámot visszapörgetem, és úgy engedem rá a kuplungot, ezáltal kímélve azt tudomásom szerint). Negyedik bent van, oké. Fordulat 3000-3200 körül, autó lassul, közben már fékezek is, mert a közlekedési viszonyok megkövetelték. Előttem ment egy autó. Oké, lelassultam 50 alá majdnem, visszaváltanék hármasba, mert lassan haladnak előttem. Ekkor vettem észre, hogy nem tudom kivenni a negyedik fokozatot. Próbáltam többször kinyomni a kuplungot, hátha az, de semmi. Aztán lefulladtam, mert már lassú volt az autó sebessége. Enyhén lejtett az egyébként nyíl egyenes útszakasz. Kinyomtam a kuplungot, kézifék fék elenged, az autó lassan gurult előre a lejtőnek köszönhetően. Ezzel kizártam azt a hibát, hogy a kuplungom lenne a rossz. Viszont a sebességet még leállított motornál sem tudtam kivenni. Erővel sem. Nem tudom hol romolhatott el. Előtte az összes sebességet nagyon szépen vette mindig. Olajcsere a manuális 5 sebességes váltómban májusban volt, 4000 kilométerrel ezelőtt. Közben hívtam vontatót. 2 órát vártam rá, addig körbenéztem motortérben, semmi olajfolyást nem láttam, semmi különös szag nem volt, csak a megszokott dízelmotor szag. Próbálgattam kivenni a sebességet, de sehogy nem akart. Miután megjött a tréler, úgy húzott fel, hogy ki kellett nyomnom a kuplungot, így gurultak a kerekek simán, tehát szétkapcsolt. A szerelőm első ránézésre azt mondta, nem tudja. Ilyet nem látott még hogy nem lehetett volna végképp erővel sem kivenni neutrálisba.
Ti mire tippelnétek ezek alapján? A visszaváltás okozta a hibát és a magas fordulat? Egyébként régóta így szoktam használni a motorféket. És ki szoktam húzni negyedikben simán 3500-as fordulatig simán néha néha "kikormolni". Egyébként 1.9tdi-ről van szó.
Lehet, ebből fakadóan kivannak a motortartó bakjaid, emiatt túl nagyot mozdul a blokk+váltó előre/hátra, és szétugrott a váltó rudazat.
Ha jó a rudazat, lehetetlen, hogy ne lehessen kivenni egy fokozatból álló helyzetben.
De gondolom annyira állat módon nem erőltetted a váltókart, hogy elgörbíts egy szinkronmozgató váltóvillát.
Előbb hervad el a rudazat.
Váltóban nem valószínű, hogy bármi is elromlott, mindig a kulissza az, ami legelőször berottyan.
Váltóhibák a: búgó csapágyak, fokozatokat nehezen veszi.
Ha pl kidobja, az is legtöbbször rudazat hiba.
"Viszont a sebességet még leállított motornál sem tudtam kivenni. Erővel sem." " Ilyet nem látott még hogy nem lehetett volna végképp erővel sem kivenni neutrálisba."
Szerintem ez azt jelenti, hogy nem a rudazat ugrott szét. Mert akkor a váltókar szabadon, erő nélkül mozogna.
Itt meg úgy tűnik az elbeszélésből, hogy a váltókart nem lehetett megmozdítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!