Kb. 500 ezer forintig lehet vajon megbízható autót venni? Vagy csak olyat, amire ennek a sokszorosát kell majd rákölteni?
Nincsenek nagy igényeim. Vigyen el A-ból B-be, ne kelljen rajta havonta valamit kicserélni, megjavítani, illetve ne robbanjon le szó nélkül az autópálya közepén. Nem bánom azt se, ha alacsony a fogyasztása.
Létezik ebben az árkategóriában ilyen kocsi, vagy teljesen biztos lehetek benne, hogy ha ennyiért találok olyat, ami szimpatikus, akkor ott lesznek vele rejtett költségek?
Az első évben minimum az árát rá kellene költeni, hogy jó legyen, de inkább többet.
Nagy átlagban pedig minél idősebb és olcsóbb egy autó, annál nagyobb a valószínűsége, hogy csak tákolták és az éppen müködik szint az elvárás.
A nincs semmi baja, meg semmit nem kell rá költeni, a tipikus ilyen kocsik.
Tudod mire nem kell költeni a gyári garanciás autókra!
Szóval aki egy 15-25 éves napi használatban lévő kocsira azt mondja 2 vizsga között csak olajat kellett benne cserélni annak egy szakadt szarja van!
Egy egyszerű Golf 4 jó állapotban tartása évi 250-400000 ft között mozog, tudom mert 8 évig volt ilyenem, és 13 évesen vettem!
Azaz 2 vizsga között 500-800000 ft vs. Olajcsere... Nyílván utóbbi tökéletes állapotban.
4+
Új autóra cseréltem. 88000 a 30000 kmes szervíz, olaj+pollen. A 60000kmes pedig 140000 ft.
Évi 20000et megyek, 3 év alatt ~ 230000 ftot kell ráköltenem, azaz kevesebbet, mint a 20 éves autómra évente. Pedig utóbbit magam szereltem, ezt meg márka szervíz.
Cascom 120000 évente, de nagyobb értékű autóknál akkor sem árt, ha van, ha már nincs rajta hitel
Összeadva az egészet
3 évre --> ~200000 ft/év.
"ami szimpatikus, akkor ott lesznek vele rejtett költségek?"
Reálisan nézve ezek nem rejtett költségek, hanem igenis, tudatosan számolni kell velük.
Az én esetem: 22 éves Fiat Puntóm van, családon belül kaptam, jelképes összegért. Az utóbbi 4 évben (amióta nálam van) javítottak féket, kuplungot. Vezérrműszíjat, kormányművet, első lengőkarokat és első lámpákat cseréltek. Téli/nyári kerekeket megkaptam az autóval, az most még nem okoz költséget. A kipurcant ablakemelő motorokat bontottra cseréltem, még jók. Akkucsere is volt. Szóval egy öreg autónál bármelyik nap számítani kell a költségesebb problémákra is, erre érdemes készülni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!