Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az Afa Romeók melyik típustól/...

Az Afa Romeók melyik típustól/évjárattól lettek megbízhatóbbak, jobbak?

Figyelt kérdés

aug. 18. 13:54
 1/5 anonim ***** válasza:
20%

Nincs erre válasz, mivel a kérdés egy abszolút téves feltételezésre épül, miszerint jobbak lettek. Ilyen nem történt. Az Alfa útja lefelé vezet.


Az Alfa addig volt jó, amíg Alfa volt. A Fiat az 1980-as évek végén szerezte meg a markát és ott el is indult az Alfa Romeo lefelé a lejtőn. Megkapta először a Fiat platformokat, ami híresen szar volt, a Fiat elektronikát, ami híresen szar volt, és bár az átvételkor azt mondta az Alfa igazgatója, hogy soha nem fognak putri hulladék Fiat motort rakni Alfákba, végül csak megkapták a Fiat motorokat is... ami híresen szar volt. Aztán most meg ráadásul a Fiat konszern az Alfával együtt beépült a rákos francia Stellantisba, hát... azt gondolom, hogy ez a pöcegödör legalja.


Szóval nem, nem vált jobbá. Folyamatosan lefelé csúszik.

aug. 18. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
100%
A 159 széria megbízhatónak számít az elődökhöz képest, az elektromos hibák kevésbé jellemzőek, persze vannak típushibái motor-váltó függvényében.
aug. 18. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
30%
#1 aha híresen szar... áruld már el amikor 97-ben a 156-os alfa megkapta a Fiat által kitalált common rail dízelmotorokat amikkel később soha semmi baj nem volt sőt a németek is megvették vagyis a bosch utána meg mindenki ahh de király német precíz. Te sem tudod miket beszélsz ember.
aug. 18. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
40%

#3 Na hát ez sem igaz, klasszikus internetes mendemonda. Aki ért hozzá, az tudja, hogy nem így van. Abból, hogy a "Fiat találta ki a common rail-t", abból semmi sem igaz. Úgyhogy mivel "nem tudom miket beszélek", ezért hadd tartsak neked egy kis történelemórát. 😉


A közösnyomócsöves dízelmotorok az első világháború idején (1914-1918) jelentek meg tengeralattjárókban. Később a háború után hajókon és vasúti járműveken is alkalmazták. A legelső közúti járműbe szerelt CR dízel az IFA keze munkájának köszönhető az 1980-as évekből. Az első tömeggyártott CR dízel jármű valami belpiacos japán autó volt és a Denso szolgáltatta az üzemanyagrendszert.


És ezután következett a Fiat. Hogy miben is volt valójában "első" a Fiat? Az övéké volt az első elektronikusan vezérelt rendszer. Azonban elszomorítalak, mert a közhiedelemmel ellentétben még EZ SEM IGAZ, ugyanis a prototípus a Marellié volt és a Marelli prototípusát szerette volna a Fiat megvalósítani, de kudarcba fulladt, mert a prototípus szar volt, a Fiat pedig nem tudta kiküszöbölni, ezért adta el a Boschnak, hogy oldják meg a problémákat.


Tehát akkor beszéljük már meg, csak röviden, hogy mégis miben volt első a Fiat?


A Fiat találta ki?

Nem.


A Fiat gyártotta először?

Nem.


A Fiat alkalmazta először közúti autóban?

Nem.


A Fiat alkalmazta először tömeggyártott járműben?

Nem.


A Fiat tervezte az első elektronikusan vezérelt common rail dízelt?

Nem.


A Fiat építette meg az első elektronikusan vezérelt common rail dízelt?

Nem.


A Fiat alkalmazta először tömeggyártott autóban az elektronikusan vezérelt common rail dízelt?

IGEN! Végre a válasz igen! Végre valamiben elsők! Csak a nagy ünneplés közepette ne feledjük el, hogy amit ők legelőször használtak, az a Marelli tervezése és a Bosch kivitelezése volt, mert a Fiat hozzá sem tudott szagolni. Más tervezte, más építette, a Fiat csupán beszerelte. Ez nem nagy érdem...


Még egy dolgot szeretnék megjegyezni: attól, mert te vagy valamiben az első, attól még nem te vagy a legjobb. Te úgy adtad elő azt, hogy a Fiat volt az első, mintha ez arra lenne bizonyíték, hogy ők a legjobbak. A valóság viszont az, hogy a Fiat első generációs CR dízelei, élén a legnépszerűbb 1.9-es variánssal, egy okádék nagy szar volt. Tucatnyi jobb CR dízel létezik a Fiat JTD-nél. A VW 2.0 TDI, az Opel 1.7 Isuzu, a Toyota 2.0 D-4D, a Honda N-szériája, a Kia/Hyundai teljes D4F motorcsaládja... sorolhatnám. A Fiat 2.0 JTD már egy fokkal jobb volt, de még az is elég szar. De a lényeg, hogy a kezdeti 1.9 JTD a világ hulladékja volt, épp ugyanakkora selejtes szarrakás a dízelek között, mint a TwinSpark a benzinesek között.


Ja és ha már TwinSpark, azt is a Fiat b*szta el. Az Alfa TwinSpark koncepciója nagyon régre nyúlik vissza. Az 1980-as években kezdte el használni az Alfa pl. a 75-ben. Ezek még a korábbi Twin Cam motorokra épültek, amik zseniálisak voltak, több évtizedes fejlesztés eredményei, TwinSpark rendszerrel pedig mocskosul hatékonyak voltak. Ezeket a motorokat kb. senki sem ismeri, mert nagyon kevés volt belőlük, hiszen pont ekkortájt vette meg az Alfát a Fiat. És a Fiat első lépése volt szétbaszni a TwinSparkot. A régi Twin Cam engine ment a kukába és egy vadiúj 16 szelepes konstrukciót terveztek. Csak mivel hengerenként 4 szelep mellé már nehéz volt bezsúfolni két gyertyát, ezért nagyon komoly kompromisszumokat kellett kötni és ezen kompromisszumok miatt akkora hulladék, mint amekkorának mindenki ismeri. Gyorsan ki is mentek a gyártásból, az utód a JTS lett, ami már hengerenként csak egy gyertyát kapott.


Akarsz hallani még egy poént? Ezt ajándékba adom, csak egy kis bónusz. Verted a nyálad a Fiat által kitalált CR-re, ami úgy hazugság ahogy van. Hát, mielőtt a Fiat megvette az Alfát, az Alfa VALÓBAN első volt valamiben, ami manapság abszolút alapfelszereltség: VVT (tömeggyártott autóban). Mindenki a Hondára asszociál VVT alatt, pedig az első tömeggyártott VVT-s autó az Alfa Spider volt, azzal a bizonyos Twin Cam motorral.


Úgyhogy a Fiat üljön le a seggére, mert soha a büdös életben nem terveztek SEMMIT, ami jó is volt. Minden, amihez hozzányúlnak, az fossá válik.

aug. 18. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Koaxk Ábel ***** válasza:
Én nem vagyok nagy Alfa Romeo fan, de azért a Giulia és a Stelvio kategóriájukban egy nagyon eltalált, jó autók!
aug. 20. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!