2010-es dízel MINI Cooper 1.6 és 2006-os kompresszoros MINI Cooper S közül melyik a megbízhatóbb modell?
Mielőtt hozzá nem értő trollok jönnének jelzem: csakis autószakértő vagy MINI tulajok kommentjére vagyok kíváncsi.
Aki ért hozzá az tudja, hogy egyik sem a hírhedt Prince-motoros modell.
Megbízhatóság alatt nyilván nem azt értem, hogy egy év alatt 50 ezret kell csak rákölteni (természetesen azt is megírhatjátok melyiknél milyen alkatrész árakkal kell kalkulálni), hanem arra vagyok kíváncsi, hogy melyik a megbízhatóbb konstrukció abban az esetben ha normálisan szervizelem?
Csak iránymutatásként írom, hogy havi 600 ezer ft a bevételem szóval ennek max a 30-40%-át szeretném csak a fenntartására költeni havi lebontásban úgy, hogy alkalmi (kirándulós/csapatós) autónak szánom, mert másikkal ingázom.
Melyiket tudnátok inkább ajánlani?
A kompresszorosat mindenképpen elkerülném. A Rover keze van benne, akik hát finoman szólva sem a megbízható motorokról híresek. Ennél többet kár is beszélni róla szerintem.
Az 1.6 dezső az egy jó PSA motor, alapvetően strapabíró, megbízható, viszont nagyon rosszul viseli a rossz gondozást. Nyilván minden motor hosszú életének a megfelelő gondozás az alapja, de ezen belül is a turbódízelek a legfogékonyabbak a meghibásodásra hanyagság esetén, mint ami ez is. Az általad linkeltben 180 ezer van, az rengeteg, ha nem viselték gondját, márpedig az emberek 90%-a nem költ eleget az autójára, szóval ilyen motorral szerelt autó ennyi kilométerrel nagyon esélyes, hogy komoly pénzt igényel. Mivel rengeteg autóba rakták, ezért nagyon sokat láttam már belőlük, személyes tapasztalatom szerint egy jó állapotú 1.6D-re jut 20 szar, amiből dől az olaj, lóg a turbó, a folyó olaj a vízcsöveket is megöli, lehet újracsövezni az egészet, meg ami még nagyon gyakori náluk, az az, hogy szanaszét van hullva a szívó oldal. Állandóan mindegyiknek lóg a légszűrőháza, csomónál hiányzik a légszűrő előtti szívócső, a turbó kompresszor oldalán lévő szívócső is mindig romokban hever, főleg a kartergáz visszavezető, aminek a füle is mindig le van törve és csak lóg a helyén, de nem tömít... ilyenek. A legtöbb ilyen motor mocskosul le van harcolva sajnos, pedig amúgy tényleg nagyon jó lenne, de eszméletlenül hanyagok az emberek és mint írtam, a turbódízeleknél a legfontosabb a megfelelő karbantartás.
Két opciód van:
1. Felkutatni a fél világot egy jó állapotú darabért, de nem lesz egyszerű.
2. Venni egy bármilyet és ráverni még párszázezret egy korrekt, átfogó felújításra.
#3: Én itt egy Peugeot HDI motort ismertető bekezdést se látok... Eljutottál a kérdésem második szaváig mielőtt kommenteltél?
#2: Köszönöm a részletes választ. Valami ilyesmire számítottam és nem meglepő, hogy már tavaly is ott állt ez az autó amikor más célból keresgéltünk.
Engedj még meg nekem egy kérdést: A kompresszoros MINI a Prince motorhoz képest gondolom még mindig sokkal jobb, nem? Akkor milyen tekintetben rossz az a kompresszoros motor? Vezess TV tesztben azt mondta az újságíró, hogy alapvetően a megbízhatóbbak közé tartozik.
Egyébként erre még reagálnék:
"Két opciód van:
1. Felkutatni a fél világot egy jó állapotú darabért, de nem lesz egyszerű.
2. Venni egy bármilyet és ráverni még párszázezret egy korrekt, átfogó felújításra."
-------------------------
Sajnos a 2.generációs PSA dízel MINI Cooper-ből eleve iszonyatosan szerény a kínálat.
Most leszűrtem 2006 és 2013 között (2.gen) dízel szervízkönyves Cooper-re (ormótlan Clubman és társai sajnos hányinger szóval nekem a Cooper az igazi MINI) sajnos csak összesen 7 van hahu-n. És nyilván ezek közül ki tudja melyik a normális állapotú...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!