Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz, hogy a dízelmotornál...

Igaz, hogy a dízelmotornál nagyobb gond, ha kifogy az üzemanyag, mint benzinesnél, és miért?

Figyelt kérdés
aug. 17. 21:25
 1/10 anonim ***** válasza:
93%

Igaz, azért nagyobb gond, mert le levegősödik a befecskendező rendszer és a legtöbb esetben nem képes légteleníteni magát. Így nem elég csak meg tankolni.

Kézi pumpával fel kell tölteni a magasnyomású szivattyút, magasnyomású nyomócsöveket meg kell nyitogatni villás kulccsal.

Legtöbbször csak dízelmotort ismerő ember tudja újra indítani.

aug. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
1: Oh, köszönöm a részletes választ.
aug. 17. 21:40
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
De most ez kajak így van? :O Nagyon nem vágom a dízeleket. Szívó dízelnél is így van?
aug. 17. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

#3


Ott nem.

aug. 17. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

#4 de ott is. A befecskendező rendszer nem függ a turbótól (a működése igen) de az alapvető felépítése ugyan az. A levegő összenyomható tök mindegy van-e turbó, adagoló/PD/CR mind szívás, ha levegőre fut. Amiben van elektromos előtermelő szivattyú ott legalább a magasnyomásút feltölti. A porlasztó akkor is nehezen dolgozza ki a levegőt.

Vagy nyitogatod a magasnyomású csöveket vagy befújsz hidegindítót/féktisztítót és túráztatod még magához nem tér. De ilyenkor komoly motorkárok keletkezhetnek (ritka de van olyan)

aug. 17. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Régi adagoló dízel mercimből egyszer kifogyasztottam a gázolajat.


3 perc padlogazas inditozás után beindult.

aug. 18. 02:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#5

Alapból milyen magasnyomású rendszeréről beszélsz egy szívó dízel esetében?

aug. 18. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
#7 PDSDI
aug. 18. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

#8 Nem kizárólag

#7 Minden dízelmotor magasnyomású befecskendező rendszerrel van szerelve. A szívódízel miben más? Csak annyiban, hogy a befecskendezést nem kell a turbóhoz illeszteni (mert nincs). A gázolaj porlasztása ugyan úgy működik MINDEN dízelmotor esetében. A porlasztás finomságát magas nyomással lehet elérni.

[link]

A mai korban a cr 400-2000bar között működik, de a régi adagolósok 100-400bar között dolgoztak az sem volt kicsi. Ellenben a karburátoros motorok amik barometrikus nyomáshoz képest enyhe depresszióval (negatív szívócső nyomással) simán porlasztották a benzint. A gázolajhoz mindig komoly nyomás kellett.

aug. 18. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Persze, mert a benzint tovább finomítják és így könnyebb beporlasztani. Kocsiból még nem, de fűkaszába rendszeresen sikerül kifogyasztani a benyát. De feltöltöm, hármat "rántok rajta" és megyen is.
aug. 18. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!