Miért van az, hogy bárhol ahol olcsó az üzemanyag, szinte csak benzines autókat használnak, dízelmotor csak a teherautókban van?
USA-ban olcso az uzemanyag, ezert nem sporolnak annyi penzt ha dizel autoval mennek, foleg hogy a gazolaj dragabb.
2500-as Silverado 15 merfoldet megy el egy gallon benzinnel, a dizeles pedig 20-at. Nem nagy a kulonbseg, igy csak az veszi a dizelt aki sokat vontat mert vontatni jobb a dizellel. Amugy kell bele DEF ami adbluekent ismert Magyarorszagon. Ez plusz koltseg. Dragabb az olajcsere, meg ugy altalanossagban a karbantartas is tobbe kerul.
Karosanyag kibocsatasa is tobb ami sokat szamit egy olyan orszagban ahol van kb 300 millio auto az utakon es 330 millio a lakossag.
Azért, mert a dízel az európai országok népbutítása volt, alias egy régi marketinges szabály: a parasztnak minden szart el lehet adni, ha kellően jó a reklám.
Az 1973-as olajválság idején az európai országok rájöttek, hogy túlságosan nagy mértékben függnek a külföldi olajtól. Itt nem csak a járművekről van szó, hiszen ekkoriban a villamos energia javarészét, szinte teljes egészét, kőolajból nyerték. Ennek következtében az országok elkezdtek átállni vagy nukleáris energiára, vagy földgázra. Ezzel csak az volt a baj, hogy így egy csomó olajszármazék a nyakukon maradt. A kőolajfinomítás során a benzin előállítása közben rengeteg a "szemét", ezeket régen felhasználták különböző dolgokra, de az olajválság utáni években már nagyon-nagyon kevés fogyott belőlük és ez nagyon gazdaságtalan volt, hogy egy hordó kőolajból csak egy kevés benzint nyernek ki, a többi meg haszontalan és eladhatatlan. Ekkor jött az okosság: benzin helyett áruljuk a szemetet (gázolaj) autókba. Gyorsan leporolták a ~70 évvel korábban megálmodott dízelmotor gondolatát, modernizálták, az autógyártók kifejlesztették és legyártották, a marketingesek meg ezerrel dolgoztak rajta, hogy ezt a szemetet úgy hirdessék, mintha világmegváltó találmány lenne. És sikerült, az emberek elhitték, vették és beépült a mindennapokba a dízelmotoros autó.
Európán kívül ez vagy egy nemlétező probléma volt, vagy más megoldást találtak rá, ezért nem is jelent meg/terjedt el a dízel.
Mert valljuk be őszintén, azért egy benzines autót jobb vezetni.
Nekem van mindkettő, de a dízelben max akkor érzem jól magam, amikor pályán megyek, állandó tempóval.
Váltogatni, városban kolbászolni borzalmas.
Na meg ha dízelen elhervad valami....max a régi szívódízelek voltak azok, amik jók voltak, de azok is tudtak meglepiket okozni, nem kicsit.
3. Akkor szar az autód.
Az enyém fürgébb bármilyen benzinestől mert kis fordulaton is kajak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!