Diesel motorba milyen kopáscsökkentő adalékot ajánlanátok?
Eddig a wynn's adalékát használtam. Ez ilyen sűrű, mézszerű anyag, elég macerás a beöntése, mert csak felmelegítve folyik.
Van ennél jobb, hatékonyabb kopáscsökkentő, amit ajánlani tudnátok?
Nézd meg vagy érdeklődj utána hogy a kamionok mit használnak hogy elmennek 1-2 millió km-t.
Meg mondom neked semmit és a gázolaj is a normál amit beletesznek.
Igaz, jogos, elfelejtettem beleírni a kérdésembe, hogy öreg, sz.rrá kopott, agyonhasznált diesel motorról van szó. Szóval ilyenhez keresek valamit, amitől a forró, felhevült motor is még be tud indulni és nem csak hidegen.
Az említett márkán kívül még láttam drágábban pl a liqui moly-t, azok jók, jobbak? A metabondot nagyon drágának tartom, persze lehet, hogy az annyival jobb is, nem tudom, mert az ára miatt sohasem használtam.
Üzemanyagból jót szoktam tankolni.
#2 Omv-vel mi a gond? Nekem eddig csak a sima(?) auchan üzemanyagokkal volt problémám.
Én nem szoktam ilyeneket használni. Prémiumot tankolok ugyan, de nem a kopás megakadályozás miatt, vagy mert +50 lóerőt okozna, meg literekkel kevesebbet fogyasztást. Hanem szimplán csendesebb az alapjárat és nem vág földhöz a felára. A mai árak mellett, 600 vagy 650 literenként, arra már azt mondom, hogy majdnem mindegy.
Az előző autóm is dízel volt, új korától nálam. Kb. 360.000 km volt az órájában mikor eladtam. De mérhető olajfogyasztásom, indítási problémám soha nem volt. A motor, bontatlan volt, turbó, injektorok szintén még a gyári beszerelés.
"öreg, sz.rrá kopott, agyonhasznált diesel motorról van szó." Azon már az adalék nem fog segíteni. Nem fogja visszagyógyítani a lekopott fémet. Ott motorfelújítás, vagy ha valami gyakori típusról van szó, lehet hogy olcsóbb egy komplett fűzött blokkcsere.
A kamionos példa szerintem nem teljesen releváns. Egy kamionnal mennek folyamatosan egész munkaidőben üzemmelegen egyenletes fordulaton. A kopás 99%-a nem ekkor következik be. A motor is nagyobb, nyomatékosabb, más a váltó áttételezése, több olaj van a motorban. Ugyanannyi futás alatt a dugattyúk kevesebb utat tesznek meg egy kamionban, mint egy személyautóban. Tehát több sebből is vérzik a dolog. Ha egy személyautót is folyamatosan üzemmelegen, egyenletes közepes fordulaton használnának, napi egy indítás mellett, minimális hidegüzemmel, nem a 4 km-re lévő munkahelyre, gyerekért az oviba, hétvégén a teszkóba tipikus rohangálásra, a világból kimenne.
Szarrá kopott motornál mindegy mit használsz, felesleges pénzkidobás.
A diesel motorok azért (lennének) jók mert a gázolaj alapból kenést ad.
Egy régi adagolós, nagy köbcentis de ehhez képest gyenge diesel motor kb megölhetetlen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!