Miért van Európába ilyen sok dízelmotoros személyautó?
Amerika egy kicsit más. Ha Európában is annyiba kerülne egy liter benzin, mint egy liter tej, és Magyarországon is olyan szintűek lennének a jövedelmek, akkor szerintem nálunk is sokkal több nagy köbcentis V8-a motorral szerelt autó lenne.
Mindenki jön ezzel a jóval drágább szervizeléssel. Az előző autómba közel 300ekm-t beleraktam, úgy hogy semmivel nem költöttem rá többet, mintha ugyan olyan benzines autóm lett volna. Lehet hogy csak szerencse kérdése és való igaz, hogy ha valaki használtan vesz autót, az nagyobb lutri, mintha 0km-es kora óta ő használja. Én mindenesetre teljesen elégedett voltam vele. Éppen ezért vettem tavaly megint új dízelt. Nekem kifejezetten tetszik a nyomatékos karakterisztikája és a hosszú váltófokozatok. A kevesebb fogyasztás csak hab a tortán. Turbó benzinesben gondolkoztam még. Kipróbáltam egy tesztautót, tetszett. De mivel sokat és rendszeresen hosszútávon autópályázok, a fogyasztási adata elrettentett. Nyilván az evidens, hogy városi és/vagy kevés használatra benzinest vennék.
Mondhatsz sok mindent, de a benzines szaga sokkall rosszabb, erősebb mint a gázolajnak, nincs is szaga.
De számolj egy kicsit.!
Ha egy újat megveszel és kb 300000 km-t bele teszel, akkor mennyi a különbség árban.
Csak kb 2 literrel számolva ez 2100000 ft a különbség.
2,1 millió ft!!!
Igaz ezt most én 350 ft / litert számoltam.
De ha kevesebbet teszel bele, csak 150000 km-t, az is 1550000 ft.
Az meg hogy milyen karakter illik, nem lehet vitatkozni mert nekem sokall jobban bejön a dizel mint a benzines.
"n a dízelt azért nem szeretem mert hangos traktoros hangja van"
Mondjuk az új benzineseknek is elég traktor hangjuk van főleg alapjáraton, meg kormolnak is... hová jutunk
Van sok olyan autó amibe nem illik az európai kismotor, pl egy 1,5tonnás passat sokkal kellemes autó egy 2.0tdi-vel mint egy 1.6benzinnel.
Korábban 1.8 benzinessel jártam, átlag 8.5 fogyasztása volt.
5.5 éve járok diesellel. Újra nincs pénzem, az elsőt 15. a 2.-at jelenlegit 12 évesen vettem. Az elsővel volt eddig "dieseles" kiadásom, hengerfej javítás 70000, és turbó csere 160000. 3 évig volt meg. kb 150 pluszba volt mikor eladtam, a benzines fenntartásához képest. A jelenlegi eddig 600-ba van, viszont ebből 250 volt 2 garn. prémium gumi + alufelni. Ezek csak kopó dolgoknak a cseréje, 2 vizsga, és szervizek.
Az üzemanyagon spórolok évi 180-200000 -->2,5évx190=475000
szervize a benzinesnek lenne évi 140-150 --> 2,5évx145=362000
Összesen 8370000 lenne, de lejön a 600as szervizköltség, így maradt 237000 FT.
Idei évben nem tudom mit kell rá költeni, az biztos jövőhéten olajcsere, meg kopog valami a bal elejébe. valószínűleg a stab rúd. A gumikat meg nem évente kell venni. idén is megáll szerintem max 120-150 között (?)
Kérdésre válaszolva, nekem azóta több pénzem megmarad mióta diesellel járok. És szeretem is a karakterisztikáját.
A most kiadott statisztika szerint Európában Magyarországon van a legtöbb dízel személyautó,(40%) és ez azért nem csökken, mert a "jobb" országok szabadulnak a dízeleiktől...amik itt, vagy a szocialista blokk országaiban kötnek ki, persze szarért-hugyért..
A nagyon menő nyugatiak már inkább elektromosban, esetleg hibridben gondolkodnak...sőt, van olyan ismert ország ahol több városból ki van tiltva a dízel..
...persze úgy, hogy a kormánya baromi nagy kedvezményeket ad az elektromos autók vásárlásához..
(itt is kapsz 1,5 millát...)
Nálunk még hatóságilag elnézik a orrán-száján füstölő, agyonhasznált óriás bálnákat, hadd örüljön a nép...aztán csodálkozik, hogy svájcba nem léphet be..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!