Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízelmotor nagyon elkormolja...

Dízelmotor nagyon elkormolja az égésteret. Milyen okai lehetnek?

Figyelt kérdés

Nagyon vastag lerakódás keletkezik viszonylag rövid idő alatt, úgy hogy a dugattyú gyűrűk is beállnak.

Légszűrő tiszta, porlasztócsúcs elvileg rendben van.

6°-os előtöltést mértem a 18° helyett. Ettől lehet, vagy más hibát is keressek?



2016. febr. 6. 08:24
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Túlságosan tökéletlen az égés. Nem tűnt fel hogy a kipufogóból már-már brikett gurul ki? Na most hogy ez miért van azt innan csak találgatni lehet.


"porlasztócsúcs elvileg rendben" - Nos, annak gyakorlatilag is rendben kell lennie.

Füstcsavar ugye nincs neki jól odatekerve?

Az előtöltést be kell állítani!

Motor mennyire kopott? (Költői kérdés)

2016. febr. 6. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

előttem mindent leírt a szakértő..

én főleg a túltekert "füstcsavarra" tippelek, mert akkor ugye jobban megy...meg füstöl.

2016. febr. 6. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Ha ennyire durva a helyzte, hogy a dugattyúk is beállnak, ott valami nagyon nincs rendben.

Az alacsony motorfordulat, rendszeres hidegindítás, rövid távok megtétele is okoz kormolódást, de itt szerintem többről van szó. Hogy mi azt itt látatlanban még egy szakértő se tudná megmondani. Egy hozzáértő szervizben kéne mérni, diagnosztikázni mindent...

2016. febr. 6. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Egyhengeres léghűtéses motorról van szó.

Újonnan került hozzám ez a motor. Nem túl sokat ment.

A plombák még rajta vannak a csavarokon, de én már semmiben sem bízok.

Most gondban vagyok, mert kivettem az adagoló alól az összes hézagolást, és még mindig csak 11° az előtöltés.

2016. febr. 7. 03:59
 5/11 A kérdező kommentje:

Íme két kép:


[link]


[link]


A "füst csavart" mi alapján kell beállítani?

Üzem közben nem volt igazán látható füstje. Gázadáskor viszont igazi fekete anyagot pufogott ki.

2016. febr. 7. 04:09
 6/11 A kérdező kommentje:
2016. febr. 7. 04:13
 7/11 Bajer ***** válasza:
A porlasztócsúcs nyitónyomását érdemes beállítani, 1,4 bar lehet 1 hengeres dieselnél és az előtöltés is legyen beállítva precízen. Megfelelő az üzemanyag adag? Kokszolódásra utal ha túl nagy adag jut a hengerbe és nem ég el teljesen csak lerakódik a korom. Jó minőségű motorolaj kell bele mert az lebegteti a kormot és a fémszemcséket, nem engedi lerakódni a gyűrűk közé a salakot.
2016. febr. 15. 03:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

A porlasztócsúcs 210bár nyomáson porlaszt be. 200+-1 bár a hivatalos érték. Az adagolós azt mondja, hogy ez nem okoz gondot, csak jobban terheli az adagolót.

Az adagot hogy tudom beállítani?

Én egyszerű MOL Botornd olajat használtam bele.

2016. febr. 17. 07:50
 9/11 anonim ***** válasza:
MOL Botond? Az igen.. És mi van hozzá előírva?
2016. febr. 17. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Bajer ***** válasza:
Az adagolóban van egy elemhenger, abban pedig egy elemdugattyú. Az elemhengerbe folyik a gázolaj és az elemdugattyú vége úgy van kimarva/köszörülve, hogy adagokra osztja a gázolajat és továbbítja a nyomócsőbe a porlasztófúvókához. Az elemdugattyút lehet elforgatni és rögzíteni a megfelelő állásban és akkor nem lesz se túl sok, se túl kevés az adag. A szelepek jól zárnak? A megfelelő kompresszió is segíti a tökéletesebb égést.
2016. febr. 18. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!