Mekkora összegre számítsak ha szeretném hogy minden kopó, általános cserés karbantartást megvsináljanak? Suzuki 1.3 8v, 1995
Szép napot
Első autó, használtam vettem. Biztos ami biztos, minden ami km figyelős, megakarom csináltatni, hogy tudjam követni majd mit mikor kell cserélnem.
Amire gondolok: olaj, váltó olaj, kuplung, olaj szűrő, levegő szűrő, fékbetétek, négy négy évszakos gumi
Azért kérdezem mert világ életemben csak motorral foglalkoztam, fogalmam sincs az árakról, de ha van egy kb összegem, tudok viszonyítani
Hát most ilyen alapon lehet a diffiben is olajat cserélni, meg ott van a fékfolyadék is. Féktárcsa szintén alap kopóalkatrész, meg a pollenszűrő is.
Szerintem ez így mind együtt, munkadíjjal, 800e forint körül lenne.
De arról nem beszéltünk, hogy a fékcsövek is simán szét lehetnek rohadva, azt egy alap műhely nem fogja cserélni neked.
Erősen függ attól, hogy kinél csináltatod. Különböző helyeken 2-3-szoros differenciál is lehet.
De amúgy ezek közül vannak, amik nem "kilométer figyelősek". A felsoroltak közül a kuplung, fékek és gumik nem ilyenek, ezeket nem érdemes cserélni addig, amíg nem rosszak. Ehelyett inkább a futóművet alaposan átnézetni és rohadásra figyelni, mert ezeknek (bár igazából ebben a korban már mindegyiknek) ez a rákfenéje és a kell, akkor ezekre költeni, nem például a kuplungra és fékre, ami még lehet, hogy teljesen jó.
Keress fel egy szervizet, csináljanak egy komplett állapotfelmérést, aztán egyúttal tudnak adni ajánlatot is.
"Első autó, használtam vettem. Biztos ami biztos, minden ami km figyelős, megakarom csináltatni, hogy tudjam követni majd mit mikor kell cserélnem."
Ezt nem így kell csinálni.
- olaj, olaj szűrő: csere azonnal.
- vezérműszíj szintén. Ha láncos és nincs előírt csereperiódus, akkor meg lehet várni, amíg zörögni kezd.
- levegő szűrő: ezt is lehet cserélni, nem drága és nem bonyolult.
- kuplung: majd, ha csúszni kezd.
- váltó olaj: csere, ha elő van írva csereperiódus. Ha élettartamolaj, akkor felesleges cserélni.
- tárcsafék betétek, négyévszakos gumi: majd ha elkoptak
- érdemes kérni egy doblevételt és tisztítást a portól. Csak akkor kell cserélni, ha a dob vagy a pofák elkoptak.
Egy öreg autót nem lehet úgy üzemeltetni, hogy mindent előre cserélnek. Az sok felesleges kidobott pénz. Sokszor rosszabb egy olcsó utángyártott alkatrész, mint ami benne van.
És nehogy valamilyen szervizbe, pláne szakszervizbe vidd. Keress egy jó állandó szerelőt, saját műhellyel, ahol nincs tanuló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!