Részecskeszűrő, kettőstömegű nélküli dízel vásárlásán gondolkozik más is? Toyota auris 1.4 d4d 2009ig volt részecskeszűrő nélkül, ismertek még ilyen kocsikat 2007-től?
Nem. Nagyon régi és/vagy gyenge autók azok már. 2009-ben jött be az Euro5. Azt nem fogod egy dízellel sem DPF nélkül hozni. És ezek is már 15 éves autók. Ennél régebbit én nem szívesen vennék.
Kettőstömegűvel még rosszabb a helyzet. Az már a legtöbb legalább 100 lóerő körüli teljesítményű CR-dízelben benne van. Tehát 20 éves autókról beszélünk. A lendkereket ha cserélni kell, nem két fillér, de legalább tudod, hogy újabb 200.000 km-ig nincs rá gond. A magyar átlagfutásteljesítményt figyelembe véve, az elég sok évet jelent. Így én ettől nem rettegnék.
Amúgy egy Euro6-os, bitrurbós, természetesen DPF-es és kettőstömegűvel rendelkező dízel autóm van. Teljesen nyugodtan alszom. Vételkor belekalkuláltam, hogy ez ezzel jár. Ha nem lenne rá pénzem, inkább buszoznék. Öreg, pöfögő, füstölgő, 20+ éves, 20 mp alatt 100-ra gyorsuló, lendületből autózós ötött-kopott nagypapi autókkal nincs kedvem a rozsdával kínlódni.
Peugeot 206/206+ 1.4/1.6 hdi
Nincs DPF és kettőstömegű.
2. Azért lehet találni olyan 2008 körüli dízelt, aminek rozsdamentes a küszöbe, meg maga az alváz, lényeges részek. Mindenki más. Én meg pont inkább olyat veszek, amire nem kell minden éveben 1 milliót ellocsolni kettőstömegű, adblue stb cserére.
Dupla turbós dízelből nem ismerek olyat, ami tartós és megbízható konstrukció lenne, az nem arra lett kitalálva. Nyilván aki ilyet vesz tisztában van vele, hogy mit vett és hogy megéri neki a plusz teljesítmény a drágább karbantartást és azt hogy előbb kifekszik a motor emiatt.
3. Maga az 1.4 hdi még nem is volna rossz, csak az elektronikai problémák, futóműgondok elveszik a kedvem a 206-tól.
2008 körülit igen. Csakhogy te DPF és kettőstömegű nélkülit keresel. Ezek leginkább 20+ éves autók, mint írtam. Ilyen korú, jellemzően sokadik tulajos dízelnél meg ritka a patika állapotú. A következő csúsztatásodat megelőzendően: nem azt írom, hogy nem létezik és ha elég kitartó vagy, akkor nem fogsz találni.
Ha egy kettőstömegű cserére önmagában 1 milliót fizettél, akkor sürgősen válts szerelőt, mert nagyon átvretek! Ha pedig évente cserélni kell, ott megint valami nem oké. Lehet akár injektropr gond, vagy vezetési stílus probéma is, ha egy év alatt kifektetted. Az adblueval nincs tapasztalatom. Mint írtam Euro6-os az autóm, de nem kell hozzá ilyet töltögetni. Mindenesetre meglepődnék ha évente 1 millióért az egész SCR rendszer normál üzemszerűen cserélni kellene... én nem hallottam még ilyenről.
A dupla turbós dízel akkor legyen az én "gondom", ha megengeded! 6 éve használom, eddig egy fillért nem kellett rákölteni a tervezett karbantartásokon (szűrők, folyadékok cseréje) kívül. És nekem nem tűnik úgy, mintha nagyon döglődne. De nem is ebből tervezetk majd OT-t csinálni.
"Senkit nem akarok meggyőzni arról a tényről, hogy 2009-ig nem volt se részecskeszűrő,se kettőstömegű az említett auris 1.4d4d motoron."
Ki vonta kétségbe? Ha tetszik neked, ha nem, döntő többségében nem ez a jellemző. 2007-ig pl. a 80 lóerős változatú 1.7cdti H Astrában sem volt egyik sem. 2007 és 2009 volt egy átmeneti időszak. Volt olyan modell, ahol már felkészültek az Euro5-re, régebb óta gyártásban lévő kifutó modelleknél halogatták. 2009-től pedig az EU területén nem lehett ilyet újonnan forgalomba helyezni. Pontosabban DPF nélkülit. Automatát találhatsz DMF nélkül is. Ezt írtam korábban is. A személyeskedés pedig nem értem mi célt szolgál... "nyilván nem volt" sose másik autóm, se saját, se céges, se a családban...
Szívesen. Sok szerencsét a keresgéléshez!
Szerintem 2024ben nem kell már félni ettől a két alkatrésztől.
Egyrészt már jóval lejjebb ment az áruk, másrészt meg lehet hogy nem is fognak alattad tönkre menni, ha meg igen, akkor csak egyszer (ha csak nem taxizol vele).
Nagyon autó függő persze, de vásárlás előtt utána kell nézni, meg ha magánszemélytől van, tudnia is kell volt e már cserélve vagy sem.
Egyébként a Toyota 1.4 D a világ egyik legjobb motorja, ajánlom nagyon. A kései 1.9 pd TDI-k is voltak dpf nélkül és a kettős tömegű helyett cserekor mehet beléjük a sima. Ilyenek meg a 90 lovas 1.6 HDI-k is meg a korai Hyundai/Kia 1.6 CRDI-k, ami ráadásul úgy láncos, hogy az a lánc nem megy tönkre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!