Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motornak káros az alacsony...

A motornak káros az alacsony fordulatszámon váró járatás?

Figyelt kérdés

Az alábbi videóra reagálván:

https://www.youtube.com/watch?v=_CBXUrSe3Gc


Mindenki ismeri azt a jelenséget, hogy egyesek szeretik minél magasabb fokozatba kapcsolni a váltót, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon járjon menet közben és ezáltal benzint takarítson meg. A videó ennek a hatását mutatja be.


Látható, hogy csökkent fordulatszám mellé csökkent olajnyomás párosul, ami a feltöltő szerint káros a motornak. Csak azt nem értem, hogy miért? Tényleg káros alacsony fordulatszámmal közlekedni a bemutatott jelenség miatt?



aug. 4. 02:07
1 2
 11/20 A kérdező kommentje:

Elolvastam.


"A mérnök, aki a motor kenési körét tervezte, nem ostoba, tudja az üzemi fordulatszám-tartományt, ismeri a motorolaj paramétereit, és ezekhez választ olajszivattyút, szűrőt, s a nyomásértékeket is így tervezi. Tudja, hogy a motor már kis fordulaton terhelhető, így az olajpumpát úgy lövi be, hogy a szabályozott nyomás már egészen kis fordulaton meglegyen."

aug. 4. 15:33
 12/20 anonim ***** válasza:
Meg van jelölve.. nyomatékgörbének hívják bennevan az owners manualban.. az nincs meg gondolom hogy az olajpumpa sebessége is a motor fordulatszámától függ.. = alacsony fordulat = alacsony olajnyomás..
aug. 4. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

Javaslom, olvasd tovább:


"Viszont jönnek a zavaró körülmények, amelyekre nem biztos, hogy minden esetben számítanak. Egyik a kopás, amikor a térfogatkiszorításos olajpumpa már nem teljesít úgy, ahogy 150 ezer kilométerrel korábban. Nagy a résveszteség, kisebb a nyomás, ez főleg kis fordulaton jelentkezik, pont, amikor a rendszer kényes a megfelelő nyomásra. Aztán a hosszú csereperiódusú kenőolaj a ciklus végénél már számottevő mennyiségben tartalmaz tüzelőanyagot is. Pláne a dízelek, amelyek többlet tüzelőanyaggal tisztítják, regenerálják a részecskeszűrőt. Kedvezőtlen körülmények között a kenőolaj annyira hígított, hogy a kis fordulati nyomás már szinte alig épül fel, tovább tetézve azt a bajt, hogy ez az elegy kenéstechnikai szempontból is problémás."


Magyarul egy kopott olajpumpa már nem fogja teljesíteni az elvárt olajnyomást alacsony fordulaton.

aug. 4. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 A kérdező kommentje:
#12 Hol van megjelölve? A videón is csak a piros tartomány látszik.
aug. 4. 15:53
 15/20 A kérdező kommentje:

> "Magyarul egy kopott olajpumpa már nem fogja teljesíteni az elvárt olajnyomást alacsony fordulaton."


De magas fordulaton sem feltétlenül. Ne haragudj, de elkopott alkatrésszel bármit is meg lehet magyarázni.

aug. 4. 15:54
 16/20 anonim ***** válasza:
Ezek szerint nem hallottál meg terhelési görbéről.
aug. 4. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
#14 a felhasználói kézikönyvben van...
aug. 4. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
dízelnek nem árt elhúzza 750 ről is, benzines 3-4 ezer kell a nyomatékhoz.
aug. 18. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
#18 Hát, azért amíg nem üzemmeleg a motor, az olajzás miatt nem árt 1000-1200 fölött tartani.
aug. 18. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
attól függ, ha finoman indulok el dizellel gáz nélkül felengedem a kuplungot :P attól nem lesz baja , kimélem a kupljung tárcsát xd
aug. 18. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!