Ford Focus MK1 '98-asnál miért alacsony az alapjárati fordulatszám?
Nemrég vettük az autót, most vizsgáztattuk, gond nélkül átment. A szerelő szerint meglepően jó állapotban van. A motorját még az előző tulaj lecserélte 1.6 Zetek-re.
A problémám az, hogy az alapjárati fordulatszám kb 600 körül van, és indulásnál csak erős gázadás mellett nem fullad le. Fel kell rakni 2000-2500-ra, hogy ne fulladjon le, így viszont aggódok, hogy a kuplungot kicsinálom. Ha a légkondi be van kapcsolva, akkor simán lemegy 450-500-ra is, úgy igazán nagyon nehéz elindulni vele. Emelkedőn elindulás sokszor lefulladásba torkollik.
1., Az alapjárati fordulatszámnak nem 1000 körül kellene lennie meleg motornál?
2., A légszűrőt most cseréltük, elég koszos volt. Lehet ennek köze valamiképpen a dologhoz?
3., Melyik alkatrészt nézegessük, állítgassuk, hogy ez megoldódjon? (Ha valaki tudna küldeni rajzot, fényképet, videót, hogy pontosan mit, és hogyan kellene csinálni, azért nagyon hálás lennék!)
Előre is köszi!
#1 Ez a légtömegmérő, igaz? : [link]
Álom lesz kiszedni onnan...
Ha kivadászom, karburátor tisztítóval megfújkálom a fém pálcikát benne, hogy tiszta legyen, visszarakom (valahogy), ennyi? Vagy kell még valamit vele csinálni?
Vagy ez az? : [link] Amire pirossal rá van írva?
Bakker, bocsi a lámaságért, de nagyon most kezdek ismerkedni az autóbütykölés rejtelmeivel. Idővel megtanulom...
Az meg a másik, hogy a tulaj nem nagy gondot fordított a tisztogatásra, egyelőre retkes minden. Az is majd alakul, mert rendbe akarom tenni az autót.
Az a légtömegmérő ami a legszűrőházra csatlakozik. Ez ami benne van kapásból valami bontott alkatrész, a bontós írta azt rá a típust. Nem elképzelhetetlen, hogy az ment tönkre.
Ki kellene olvasni a hibakódokat. Valszeg panaszkodik valamelyik alkatrészre.
#8 Remek :-( Akkor inkább veszek egy új légtömegmérőt, és azt rakom bele. Arra még van keret ebben a hónapban.
De akkor jól sejtem, hogy az 1000 körüli alapjárati lenne a normális, igaz?
Mondjuk én azon csodálkoztam, amikor a mi szerelőnk azt mondta, hogy meglepően jó állapotban van a kocsi tekintve, hogy a kereket tartó csavaranya szoknyával kifelé volt feltekerve, a kupak rákalapálva. :-O Az első utam a helyi szerelőbácsihoz vezetett éjjel 11-kor, hogy a fékeket megnézze. Az első tárcsákat lecserélte, vittem új fékpofákat, azt is berakta, fékolajat cserélt. Itt kezdtük, de azt mondta, amúgy nem rossz a gépezet. Végülis megy...
Azóta megbütyköltem a légkondit, hogy például fújja is a levegőt, mert a lamella be volt akadva. A központi zárat sikerült felélesztenem. Most ez az alkatrész lesz a következő, meg a sebváltó, amit meg akarok javítani.
Az alváz tényleg jó ahhoz képest, hogy 24 éves az autó, a külseje sem rohad sehol, csak a lakk kopott. De azért még lesz mit mókolni vele, meg tisztogatni, mert retek van benne mindenhol.
Régi autó, tanulóautó, de a mienk. Evvan.
Megtanulom, apránként cserélgetem a dolgokat, aztán már jó is lesz minden :-)
Köszi a segítséget!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!