Ford Focus MK1 '98-asnál miért alacsony az alapjárati fordulatszám?
Nemrég vettük az autót, most vizsgáztattuk, gond nélkül átment. A szerelő szerint meglepően jó állapotban van. A motorját még az előző tulaj lecserélte 1.6 Zetek-re.
A problémám az, hogy az alapjárati fordulatszám kb 600 körül van, és indulásnál csak erős gázadás mellett nem fullad le. Fel kell rakni 2000-2500-ra, hogy ne fulladjon le, így viszont aggódok, hogy a kuplungot kicsinálom. Ha a légkondi be van kapcsolva, akkor simán lemegy 450-500-ra is, úgy igazán nagyon nehéz elindulni vele. Emelkedőn elindulás sokszor lefulladásba torkollik.
1., Az alapjárati fordulatszámnak nem 1000 körül kellene lennie meleg motornál?
2., A légszűrőt most cseréltük, elég koszos volt. Lehet ennek köze valamiképpen a dologhoz?
3., Melyik alkatrészt nézegessük, állítgassuk, hogy ez megoldódjon? (Ha valaki tudna küldeni rajzot, fényképet, videót, hogy pontosan mit, és hogyan kellene csinálni, azért nagyon hálás lennék!)
Előre is köszi!
#11 Egyrészt friss a jogsim, a lehető legolcsóbb elérhető autót akartam, ami azért még gurul, de nem izgulok rajta, ha megkarcolom.
Másrészt a haverunk apukájától örököltük a kocsit 150k Ft-ért. Ilyen kevés pénzért még bontásra ítéltet sem kapok szerintem.
Friss jogsival nem akarok drága autót vezetni.
Eközben kitisztogattuk a légtömegmérőt. Szépen kifújkodtuk karburátortisztítóval. Párom mondta, hogy vett már az autóhoz egy alkatrészt, amit cserélni kellett. Ezt itt a nívópálca felett: [link] Ez az alapjárati motor?
Ezután elindítottam az autót, az alapjárati fordulat felment 1200-ra, majd lassan visszament 1100-ra. Rátettem a légkondit, minden világítást, féket, mindent, aminek energia kell, de maradt 1100-on.
Hohó, gondoltam, meg van mentve a haza, megyek vele egy kört. Indulásnál gyönyörűen elindult csak kuplunggal (eddig sík úton is gáz kellett neki). Éreztem, hogy húz a motor, gázadásnál ugrott, mint a szöcske.
Mentem vele aszfaltszaggató 25 km/h-val egy kilométeres kört. Feltolattam állásból egy garázsbajáróra, ami emelkedős, és semmi gond nem volt. Mondom, pöpec a gép, megjavult.
Visszagurulok a házhoz, meg akarok fordulni Y-al, akkor megint lefullad. Elindítom, a fordulat megint csak 6-700.
Ez mi a fene akkor?
A légtömegmérőben nem egy dbarab vastag fém pecek volt, hanem legalább 6 hajszálvékony szál keresztben, a közepükön kicsit vastagabb fém résszel.
Ha ezt az alkatrészt kicserélem újra, vajon jó lesz a gép?
Hibakódot még nem tudok olvasni, majd valamikor érkezik Kínából a kütyü hozzá.
Lehűlt a motor, megint kimentem megnézni, mit alkot. Elindítom, beáll szépen 1100-ra, de pár perc üresben járatás után lassan visszacsökken 750 körülre.
Kíváncsiságból a gázbowden alá raktam egy kis pecket, hogy 1100-1200-közé felvigye a fordulatot üresben. Pár perc után így is visszament 750-re.
Elektronika visszaszabályozza? Melyik? Hol?
Sejtésem szerint ezt itthon nem fogom tudni megoldani, ehhez már végképp lövésem nincs, ha elektronikai problémája van :-(
Végül egy vákuumcsövet is kicseréltünk, mert össze volt lapulva. Az alapjárati szelepet cseréltem, a légszűrőket cseréltem. Most sokkal jobban működik a gép! Kb 800 az alap fordulatszám meleg motornál, és nem akar lefulladni minden elindulásnál. Csak nagyon pici gázt kell adnom, és szépen elindul.
Köszi a tanácsokat, egy időre elleszek így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!