A motornak káros az alacsony fordulatszámon váró járatás?
Az alábbi videóra reagálván:
https://www.youtube.com/watch?v=_CBXUrSe3Gc
Mindenki ismeri azt a jelenséget, hogy egyesek szeretik minél magasabb fokozatba kapcsolni a váltót, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon járjon menet közben és ezáltal benzint takarítson meg. A videó ennek a hatását mutatja be.
Látható, hogy csökkent fordulatszám mellé csökkent olajnyomás párosul, ami a feltöltő szerint káros a motornak. Csak azt nem értem, hogy miért? Tényleg káros alacsony fordulatszámmal közlekedni a bemutatott jelenség miatt?
Sokmindentől függ ez.
Leginkább a motor teljesítményétől, csapágyazásától olaj minőségétől.
Egy 5/30-as olajjal járatott, turbódízel motor, kisujjnyi hajtókarcsapágyakkal kb halálra van ítélve, ha nem a tervezője használja, vagy olyan, aki már atomjaira szedett egy ilyen motort.
Valószínű erősen húzni fog alacsony fordulatról is hegymenetben a turbó, meg a nyomaték, meg a dízel miatt, csak hogy a spagetti méretű csapágyak a vékony olajjal mit éreznek eközben....mást téma.
Jo video nagyon, igaza van.
Alacsony olajnyomas nagy terheled mellett megszakadhat az olajfilm es fem-fem surlodas alakul ki. Sik uton, emelkedon en sem hasznalom 2 ezer alatt a motort. Kivetel ez alol a lejto, ahol 0 motorterhelessel gurulok.
#4
Majd te is megkapod, hogy feleslegesen pörgeted a motort. De ha egyeseknek az okoz örömet, hogy nem rendeltetésszerűen használja az autót és megspórol kemény havi 3 ezer forintot.
Imádom hallgatni amikor itt mennek át a fekvőrendőrön és a nagygáz + 1200-as fordulat hatására a hajtókarcsapágyak némi kopogással küzdenek az életükért, csak mert a tulajok szerint az alacsony fordulat=spórolás :D :D
Én speciel kifizettem a fordulatszámmérő teljes tartományát sokszor ki is használom...
#1 A videóban nem rángatózik, nem erőlködik a motor. Aki alacsony fordulatszámon vezet, az sem szokott felváltani addig, hogy rángatni kezdjen a motor. Miért tenné, ki akarna úgy közlekedni?
> "Sokat is fogyaszt és hosszútávon motorgyilkos is az alacsony fordulat."
Miért? Ez a kérdés. Engem sem a videó, sem a magyarázat nélküli kijelentések nem győztek még meg.
A videóban gyakorlatilag arról beszél, hogy a probléma az olajnyomás lecsökkenése a feljebb váltással. Csakhogy nem veszi figyelembe, hogy ilyenkor a motor ténylegesen alacsonyabb fordulatra kerül, ami a kenési igényt is lejjebb viszi. Szóval nem értem. Közben meg mutatja előtte, hogy alapjáraton teljesen rendben van az alacsonyabb olajnyomás.
A #2-es válaszában már van egy hihető indok, de amiről beszél az típus specifikus probléma. Az új "emissziót teljesítő" turbos benzinmotorokról valóban hallani, hogy kényesek az olajra, csakhogy nem az olajzásra, hanem az olaj minőségére. RMS Geri-nek volt is erről egy szép hosszú előadása valamelyik egyetemen, ott részletesen elmagyarázta, hogy az illesztések pontosságával van a probléma. Tehát ez nem tartozik ehhez a kérdéshez, mert teljesen más.
#3 Köszönöm a válaszodat, ezzel én is így vagyok, de ez nem cáfolja és nem is erősíti meg a videóban látottakat.
#4 > "Alacsony olajnyomas nagy terheled mellett megszakadhat az olajfilm es fem-fem surlodas alakul ki."
Konkrétan mire gondolsz? A szivattyú nyomja az olajat. Szóróolajzásnál még talán el tudnám képzelni a filmszakadást.
#8 > "Én speciel kifizettem a fordulatszámmérő teljes tartományát sokszor ki is használom..."
Ezzel kapcsolatban az tény, hogy a benzinmotoroknak magasan jön meg az erejük, de ez megint nem magyarázza, hogy vajon az optimális tartomány alatti fordulatszámon jobban kopik-e a motor az alacsonyabb olajnyomás miatt. Eleve nem értem, hogy benzinmotoroknál miért nem jelölik meg a tartományokat, mint egy teherautónál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!