Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A motornak káros az alacsony...

A motornak káros az alacsony fordulatszámon váró járatás?

Figyelt kérdés

Az alábbi videóra reagálván:

https://www.youtube.com/watch?v=_CBXUrSe3Gc


Mindenki ismeri azt a jelenséget, hogy egyesek szeretik minél magasabb fokozatba kapcsolni a váltót, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon járjon menet közben és ezáltal benzint takarítson meg. A videó ennek a hatását mutatja be.


Látható, hogy csökkent fordulatszám mellé csökkent olajnyomás párosul, ami a feltöltő szerint káros a motornak. Csak azt nem értem, hogy miért? Tényleg káros alacsony fordulatszámmal közlekedni a bemutatott jelenség miatt?



aug. 4. 02:07
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
77%
Csak akkor káros(és nem mellesleg amúgy többet is fogyaszt olyankor, mintha kicsit pörgetné), ha TÚL alacsony a fordulat. Tehát erőlködik a motor. Ezt úgy tudod tesztelni, ha megnyomod onnan a gázt és elkezd rángatózni és nem gyorsul, akkor túl alacsony a fordulat, válts vissza és hadd pörögni inkább szerencsétlen motort. Sokat is fogyaszt és hosszútávon motorgyilkos is az alacsony fordulat.
aug. 4. 02:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:

Sokmindentől függ ez.

Leginkább a motor teljesítményétől, csapágyazásától olaj minőségétől.


Egy 5/30-as olajjal járatott, turbódízel motor, kisujjnyi hajtókarcsapágyakkal kb halálra van ítélve, ha nem a tervezője használja, vagy olyan, aki már atomjaira szedett egy ilyen motort.


Valószínű erősen húzni fog alacsony fordulatról is hegymenetben a turbó, meg a nyomaték, meg a dízel miatt, csak hogy a spagetti méretű csapágyak a vékony olajjal mit éreznek eközben....mást téma.

aug. 4. 03:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
Ez attól függ. Amíg nem üzemmeleg én nem szeretem az alacsonyat, de ezt érzi is szinte mindenki. Motorkerékpáromat megbizonyos fordulat alatt nem is szeretem, mert ha nincs fordulat, nincs húzás, nincs tapadás nem is olyan vele mozogni. De előző autót pl. már 50-nél nyomtam ötödikbe, abban fordulatszámmérő sem volt, totál érzésre csináltam. Akinek van jogosítványa, szerintem tudnia kellene, hogy olyan fokozatba teszi, amiben a gázpedál nyomása vagy felengedése is befolyásolja a sebességet.
aug. 4. 05:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
12%

Jo video nagyon, igaza van.

Alacsony olajnyomas nagy terheled mellett megszakadhat az olajfilm es fem-fem surlodas alakul ki. Sik uton, emelkedon en sem hasznalom 2 ezer alatt a motort. Kivetel ez alol a lejto, ahol 0 motorterhelessel gurulok.

aug. 4. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:

#4


Majd te is megkapod, hogy feleslegesen pörgeted a motort. De ha egyeseknek az okoz örömet, hogy nem rendeltetésszerűen használja az autót és megspórol kemény havi 3 ezer forintot.

aug. 4. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
Igen, mar le is pontoztak.. Egyebkent meg tobbet is eszik alacsony fordulaton eroltetve.
aug. 4. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
aug. 4. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
100%

Imádom hallgatni amikor itt mennek át a fekvőrendőrön és a nagygáz + 1200-as fordulat hatására a hajtókarcsapágyak némi kopogással küzdenek az életükért, csak mert a tulajok szerint az alacsony fordulat=spórolás :D :D


Én speciel kifizettem a fordulatszámmérő teljes tartományát sokszor ki is használom...

aug. 4. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 A kérdező kommentje:

#1 A videóban nem rángatózik, nem erőlködik a motor. Aki alacsony fordulatszámon vezet, az sem szokott felváltani addig, hogy rángatni kezdjen a motor. Miért tenné, ki akarna úgy közlekedni?


> "Sokat is fogyaszt és hosszútávon motorgyilkos is az alacsony fordulat."


Miért? Ez a kérdés. Engem sem a videó, sem a magyarázat nélküli kijelentések nem győztek még meg.


A videóban gyakorlatilag arról beszél, hogy a probléma az olajnyomás lecsökkenése a feljebb váltással. Csakhogy nem veszi figyelembe, hogy ilyenkor a motor ténylegesen alacsonyabb fordulatra kerül, ami a kenési igényt is lejjebb viszi. Szóval nem értem. Közben meg mutatja előtte, hogy alapjáraton teljesen rendben van az alacsonyabb olajnyomás.


A #2-es válaszában már van egy hihető indok, de amiről beszél az típus specifikus probléma. Az új "emissziót teljesítő" turbos benzinmotorokról valóban hallani, hogy kényesek az olajra, csakhogy nem az olajzásra, hanem az olaj minőségére. RMS Geri-nek volt is erről egy szép hosszú előadása valamelyik egyetemen, ott részletesen elmagyarázta, hogy az illesztések pontosságával van a probléma. Tehát ez nem tartozik ehhez a kérdéshez, mert teljesen más.



#3 Köszönöm a válaszodat, ezzel én is így vagyok, de ez nem cáfolja és nem is erősíti meg a videóban látottakat.



#4 > "Alacsony olajnyomas nagy terheled mellett megszakadhat az olajfilm es fem-fem surlodas alakul ki."


Konkrétan mire gondolsz? A szivattyú nyomja az olajat. Szóróolajzásnál még talán el tudnám képzelni a filmszakadást.


#8 > "Én speciel kifizettem a fordulatszámmérő teljes tartományát sokszor ki is használom..."


Ezzel kapcsolatban az tény, hogy a benzinmotoroknak magasan jön meg az erejük, de ez megint nem magyarázza, hogy vajon az optimális tartomány alatti fordulatszámon jobban kopik-e a motor az alacsonyabb olajnyomás miatt. Eleve nem értem, hogy benzinmotoroknál miért nem jelölik meg a tartományokat, mint egy teherautónál.

aug. 4. 14:45
 10/20 anonim ***** válasza:
Miért nem olvasod el a linkelt totalcaros cikket?
aug. 4. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!