Ebben a melegben normális, hogy a víz felforrósodik az Hondákban?
Honda Stramem van, a víz folyton felforr. A füstje pedig szúrós szagú.
Az autószerelő ismerősom szerint, a melegtől van. A büdös füstöt leszámítva csak nyáron jön elő.
#12
Hiába arcoskodsz kisfiam, te írtad a költőpénzt, én csak arra válaszoltam. A Honda kiváló és megbízható középkategóriás autókat gyárt, volt néhány remek sportautójuk is. Senki nem mondta, hogy "nem jó".
A BMW és a Mercedes egyrészt attól prémium gyártó, hogy az autóipari felhasználói igények teljes palettáját lefedik, a kisautóktól egészen a tank méretű SUV-okig, a családi autóktól egészen a 800 lőerős túraautókig (bár egyes modellek már a szuperautó kategóriába is beleesnek). Emellett az autó esztétikai (festés, fényezés, beltér, anyagválaszték) testre szabhatósága és az extrázás lehetősége terén is kiemelkednek a gyártók közül. A Honda ilyen szempontok alapján a másodvonalban mozog.
Amit pedig én teszek hozzá, hogy az olyan gyártók, mint a BMW és a Mercedes (a '90-es években még az Audi is ide tartozott, hiába volt már akkor is a Volkswagené) találták ki mindig is az újdonságokat. Pl. műholdas navigáció, függönylégzsák, tempomat mind BMW-kben volt először a '90-es évek második felében, bár tempomat lehet előbb jelent meg az Audi A8-ban, mint a hetes osztályban, ebben most nem vagyok biztos. Ez most csak nyilván egy pár példa volt. Amiket azóta belepakolnak az autókba, legyen szó a sajnos egyre hülyébb szabályokkal övezett környezetvédelmi megfelelőségről, vagy szimplán a futómű-/motortechnikai újításokról, a német gyártók jártak az élen, míg a japán gyártók sokáig nem is tudtak értékelhető dízelmotort készíteni személyautóba. A Honda ugye a mai napig az egyszerű és megbízható benzines motorjairól híres, ami szép is jó. A csirkemell is olcsóbb, mint a bélszín, és mindig van a boltokban, de az nem azt jelenti, hogy nemesebb/finomabb hús. Van, aki jobban szereti és eltartott kisujjal fújol a marhahús hallatán, de ezt mindenki, aki ért a gasztronómiához, megmosolyogja és annyiban hagyja. Nagyjából veled is ez a helyzet.
Pl. a BMW szívóbenzines motorjai ugyanolyan megbízhatóak, csak nézd, meg hogy manapság is mennyi E36/E46/E39, tehát a mostanra már retro/young timer autó szaladgál a mai napig az utakon, több tízezer db, és itt már 25-30 éves autókról beszélünk, ahol az autóparkot a sok igénytelen c-type tulaj is rontja, tehát még emellett is egy nagyon elterjedt és a mai napig megbízható technológia tudott maradni.
Az utolsó pont, ahol a Honda technológiailag kiemelkedő volt, az 1989, amikor is bemutatták a VTEC rendszert (változó bütyköstengely- és szelepvezérlés), de aztán a BMW 1992-ben bemutatta a Vanost, és már akkor sokkal jobb rendszer volt, mivel kb. a teljes fordulatszám-tartományban működött, a Honda VTEC-jével (vagy később a Toyota VVTI rendszerével) ellentétben. Emellett a két gyártó technológiai úttörősségéről az is sokat elmond, hogy míg a Honda kis túlzással ma is a 35 éve kitalált technológiát használja, addig a BMW folyamatosan fejleszt, 2001-ben pl. előjöttek a jelentősen jobb és fejlettebb Valvetronic rendszerrel. De ha már az Audi is szóba került, pl. a VW csoport mérnökei kitalálták a személyautók között egyedülálló PD dízel technológiát, és csak az ő autóikba kerültek ilyen PD TDI motorok. Az 1.9-es verziója ennek a mai napig számtalan autóban rója Európa útjait, bőven 500.000 - 1.000.000 millió kilométerrel mindegyik példányban. Akkor itt most megint azt lehet mondani, hogy a Honda semmilyen téren nem veri megbízhatóságban az európai gyártókat.
Természetesen akik fejlesztenek és új dolgokkal kísérleteznek, ott mindig lesznek hibák. Gondolhatunk akár a VW csoport 2.0 TDI motorjára, mielőtt ők is áttértek a közös nyomócsöves rendszerre, a BMW-PSA közös fejlesztésű Prince motorokra, de akár a Fiat korai JTD (világ első közös nyomócsöves rendszere, amit azóta minden dízeles gyártó átvett) vagy a Ford mostani EcoBoost motorjaira. A Honda és úgy általában a japán gyártók nem tudnak ilyen mértékű technológiai fejlesztéseket felmutatni a '80-as évek óta. Nem véletlen, hogy egyre jobban szorulnak is ki az európai piacról (na nem mintha ez annyira fájna nekik, de ez más kérdés).
Mivel te nem értesz az autókhoz, lehet hogy annyit látsz, hogy egy BMW-t 200.000 ezernél kötelezően meg kell csapágyazni + vezérléscsere, és ez belekerül 1 millió forintba, csak azt felejted el, hogy a BMW az kiad magából 300 lóerőt, míg a te Hondád 150 lóerővel ketyeg. Ebből kifolyólag a BMW bonyolultabb rendszert használ az autóiban, több elektronikával, több alkatrésszel, nagyobb hőterheléssel. Természetes, hogy előbb-utóbb elromlanak a dolgok, pláne egy nagy teljesítményű autóban. Szerintem leesne az állad, ha megtudnád, hogy mennyit és milyen gyakran kell szervizelni egy alig használt Ferrarid, akkor a te primitív logikád szerint az sem egy prémium gyártó, ellenben a régi vasaló Swift a legjobb autó a világon, hiszen sosem romlik el.
Na így nagy vonalakban ennyit.
Nem érdekel a BMW-nek az új technológiája, az érdekel, hogy megbízhatóan menjen a kocsim minél tovább nem várt meghibásodások nélkül.
Erre sajnos a BMW alkalmatlan, a kötelező karbantartáson kívül mindig elromlik valami rajtuk.
Átugró vezérműláncok, kigyulladó EGR hűtő (műanyagból!), szívósor, kardán problémák, stb. Egy japán kocsinál ismeretlen fogalmak..
Ha ekkora BMW szakértő vagy, azt meg tudod mondani, hogy miért tiltják az olajcserét az automata váltóikban? Amikor a beszállítója a ZF, 60-100 ezrenkénti cserét ír elő kötelezően. Ez komolyan érdekelne, idáig egy BMW fan se tudta megválaszolni..
#18
Jólvan. Nagyon akartál mondani, hát nem sikerült, így maradt a lózungok puffogtatása. Aki ész és érvek nélkül marketingezik, az jelen esetben egyedül te vagy. Végeztünk, kisfiam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!