Miért izgulnak sokan, hogy át fog-e menni az autójuk a műszaki vizsgán?
Szerintem nem izgulnak, csak biztosra akarnak menni, azért nézetik át. Úgy tudom, sok autószerviz vállal olyat, hogy próbavizsgáztatják, és ha minden OK akkor "élesben" is elvégzik a vizsgát. Miért ne élne vele az ember, ha van ilyen lehetőség?
Amúgy meg nem mindegy, hogy mennyit mész a 20 éves autóval. Ha csak havonta egyszer állsz ki vele a garázsból, akkor nyilván csak azokat az alkatrészeket cserélteted, amik amúgy is elhasználódnak. Egy napi ingázós, évi 10-20 ezer km-et megtevős kocsi viszont jobban használódik nyilván.
Tegnap is leírtam.
Azért, mert a többség csóró/tróger/trehány.
2 évig szerelőt nem lát az autó, aztán amikor itt a vizsga, akkor szembesülnek vele, hogy több dolog is hibádzik.
Egyébként az átnézetés nem ördögtől való. Simán lehet olyan apróság, amit egy átlagos vezető nem vesz észre, de pl. műszakin a biztos kiszúrja
Elég szigorú a műszaki vizsga és a műhelytől függ hogy szabályosan csinálja vagy nem. Csinálják azt is hogy megnézik hogy minden stimmel e, ha nem akkor mondjak hogy ez és ez ennyibe kerül, utána átmegy a vizsgán.
Úgy tudom ha a közlekedési hatósághoz viszed és ott megbukik akkor a pénzed is buktad. Nekem csak 1 autóm volt Magyarországon és azt is csak 1szer kellett műszakiztatni mert utána eladtam és külföldre mentem de én úgy csináltam hogy elvittem a szerelőhöz és ő intézte nekem a műszakit.
Most it külföldön már sokszor vittem műszakira az autóinkat és lazább a műszaki és csak egyszer volt hogy az ablaktörlőt kellett cserélni és átment.
Mostmár bukott vizsgára is fizetni kell teljes összeget ez így van.
Én alapvetően rendben tartom az autót így kb félévente át van nézve, mert ha szűrőket, olajat, gömbfejet cseréltet az ember akkor már úgyis átnézik.
Műszaki előtt csak simán viszem. Eddig mindig átment bár még csak 12 éves.
"Úgy tudom ha a közlekedési hatósághoz viszed és ott megbukik akkor a pénzed is buktad."
És néhány minimális hiba kivételével az autót azonnal forgalomra alkalmatlanná nyilvánítják. Hiába lenne még érvényesség a forgalmin.
Ezzel szemben az autóklubnál van előzetes vizsgálat kb. plusz 8 ezerért. Ha rendben van az autó, akkor ugyanaz a vizsgáztató végigviszi a vizsgasoron. Ha nem, akkor adnak egy hibalistát és nem bántják a forgalmit.
És nem érdekük, hogy hibát találjanak egy kiadós szerelés reményében.
"És néhány minimális hiba kivételével az autót azonnal forgalomra alkalmatlanná nyilvánítják. Hiába lenne még érvényesség a forgalmin."
Ez nem így van. Attól, hogy megbuksz még az eredeti lejárat marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!