Sokan miért istenítették anno (és még ma is) a kismotoros szívóbenzines autókat?
Nekem anno öreg Corsa volt a "tanulóautóm", első autóm.Ez még 2010-ben volt.
Utána kerestem olyan autót, aminek normálisak a menettulajdonságai, de nem fogyaszt 10 litert 100 kilométeren.
Az akkor futott modellek többsége nagyon gyenge volt.1,4; 1,6 szívó.
Azok a motorok, amik szerintem a legértelmetlenebb motorok.Nem megy, de cserébe fogyaszt is.Nem véletlenül, akkoriban volt a dízelmotorok aranykora, mert azok a kerregős olajkályhák is sokkal jobbak voltak, mint a kicsi szívómotorok.De, dízelt nem akartam.
Végül egy Fiat Punto GT-t sikerült vennem, 1,4 turbo, 133 le.Évtizedekkel megelőzte a korát.Kis 4 hengeres turbómotor, ment is rendesen és cserébe kicsivel evett többet, mint egy szívó 1.4.
Nagyon jó menettulajdonságai voltak.Nem értem, miért nem váltotta le anno a legtöbb gyártó az 1.4, 1.6 szívókat ilyenre.
Jelenleg már rég más autóm van, szintén turbó benzin.
Sokan leakartak beszélni akkoriban Puntoról, sőt ma is sokan ezeket a "templomba járós" 1,4-1,6-os motorokat istenítik.
Az egy dolog, mi az igényed, a másik az, mik a lehetőségeid.
És ez igaz a fenntartásra is.
Ha nincs nincs pénzem álmaim autójára, akkor be kell érnem a pénztárcám tartalmával.
És nem istenítem amit megvettem, egyszerűen csak közlekedek vele.
És inkább közlekedek autóval, mint álmodozok..
1.4-es motornal nem realis a 133 le.
Mai autoknal az a lenyeg a garancia idot birja ki, az elso tulajt szolgalja ki. Utana bonto.
Ez vajon mekkora fordulaton ad le ennyi loerot, 10 000 ?
https://www.youtube.com/watch?v=lLwnoBWIJBo&t=8s
Ez nem is kérdés 6-os, pedig minden tudás meglenne egy igazán jó új autó gyártásához csak az nem érné meg.
Céges Ford Focusaink vannak, 6-7 évesek, elmúlt években járt le a garanciájuk. Mindegyik viszonylag egyszerű szívó benzines, mégis mindegyiknél előjöttek olyan motorhibák amire azt mondta a szerviz, hogy járjunk vele amíg megy aztán motorcsere. 150 ezer körül van bennük.
Ismerőseim régebbi autói, kis "szar" benzinesek mind elfutottak 300+ ezreket hiba nélkül. Azóta se a motorral van bajuk.
Ennyit a kisköbcentis motorokról
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!