Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak váltós...

Miért nem gyártanak váltós 50es motort ami elérhető az emberek számára mint anno a Simson?

Figyelt kérdés

Kb 15 évvel ezelőtt a simsonok normális áron voltak és sok is volt belőlük. Olcsóbb volt mint egy robogó mert olyan 70-80 ezer forint körül lehetett venni normális állapotút, míg egy nagytestű robogó 150 ezer körül volt használtan. Ma már egy simson több száz ezer forintba kerül mert veterán motornak számít.

Jó lenne ha gyártanának olyan segédmotort ami modern, önindítós, tárcsafékes, vízhűtéses, nem csak a Aprilia, Derbi enduroit ami kifejezetten tinédzsereknek készül.


2023. júl. 8. 15:03
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
11%

Mert a faxnak van kedve váltogatni, főleg motoron.


Épp ma hoztam el a motorom, hiába van 10 éve B-m, ma tanultam meg motorozni.

Könnyű is megtanulni, csak a gázt nyomod neki és megy... ha most váltogatnom kellene folyamat, nagyon megnehezítené a megtanulását.

Én 35 km-es (oda-vissza 70) távra fogom használni, változó minőségű utakon, épp elég az, hogy folyamat változtatom a sebességet, nem hiányzik, hogy még váltogatnom is kelljen.


A Suzuki autóm is automata, nem is bánom, nekem nagyon kényelmes az autó is így, hogy automata. Abba sem hiányzik nekem már a kézi váltó.

2023. júl. 8. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
0%
Miért nem gyártanak már gőzmozdonyt?
2023. júl. 8. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:

"Jó lenne ha gyártanának olyan segédmotort ami modern, önindítós, tárcsafékes, vízhűtéses, nem csak a Aprilia, Derbi enduroit ami kifejezetten tinédzsereknek készül."


Nincs ráírva, hogy hányévesnek készült! Én tavaly vettem egy SX50-es Apriliát, és 47 éves vagyok. Az meg, hogy kinek mi elérhető az fizetésfüggő. A Simsonok valamikor a 80-as évek végén voltak nagy számok, és akkor se volt mindenki számára elérhető. Emlékszem, hogy a szomszéd vett egy új endúrót akkorban 18 ezer forintért , és akkor az cirka 1 havi jobb fizetés volt, mellette meg a Rigát megkaptad 6 ezerért. Simsonokat most felkapták a németek, mert ott nem vonatkozik rájuk a 40-es sebességkorlátozás, ezért lettek drágák, nem mert veterán. Amúgy meg már alig venné meg valaki, hiszen 30 éves motorokról beszélünk.

Sajnos ez a stílus kikopott, maradtak a robogók utcára, endúrók, meg vegyesben, kerékfüggően terep vagy utcai kivitelben. Én amúgy szeretek váltogatni. ;)

2023. júl. 8. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 A kérdező kommentje:
Uj Keeway robogo tobb mint 800 ezer forint. Ha azt mondod a 18 ezer forintos simson es egy jo havi fizetes volt akkor egy Keeway robogo 2 havi jo fizetes. Szoval szerintem nem volt draga a Simson a maga idejeben.
2023. júl. 8. 17:53
 5/15 anonim ***** válasza:
0%

#3 "Simsonokat most felkapták a németek, mert ott nem vonatkozik rájuk a 40-es sebességkorlátozás, ezért lettek drágák, nem mert veterán."


1) Eddig sem volt rájuk 40-es korlátozás a németeknél, miért csak most kezdték el felvásárolni őket.

2) Ha ez ennyire Simson-specifikus dolog, akkor miért történik ugyanez a Wartburgokkal és Trabantokkal is?


A veterán kor miatt vásárolják őket, ne akarj mást belemagyarázni.

2023. júl. 8. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Nem értem a problémát. Amikor a Simsonok voltak újak, akkor azért nem voltak olcsók. Azért 400 ezer forint szerintem nem számít különösen jó fizetésnek manapság, tehát ha a Keewayt nézzük, akkor ma is egy jó havi fizetés körül vagy ott, de persze ki mennyit keres. Az biztos, hogy új korukban mindegyik elég drága volt. 15 évvel ezelőtt az S51-esek 20-30 év körül voltak, pont az oldtimer boom korszakuk előtt. Ha most rákeresel, lehet találni 50-es váltós motorokat 200 ezer forint környékén már szerintem simán, ha 20 éveset akarsz venni.


Meg azért nem árt hozzátenni, hogy amit ma egy új motor tud, azért jócskán felülmúlja az akkori keletnémet technikát. Eletromos gyújtás, erősebb motor, mellette akár jobb fogyasztás, ezek pénzbe kerülnek. És ezen kívül egy általános drágulási folyamat megy vége mostanában bármilyen járműt nézel, már a legolcsobb új autók is 3-4 millió körül vannak.

2023. júl. 8. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
47%

"A veterán kor miatt vásárolják őket, ne akarj mást belemagyarázni."


#5 Aztán miben számít, hogy veterán vagy sem? Ne akard megmagyarázni, hogy kinn nosztalgiából veszik, mikor a youtube-on felrakott videókon fiatal suttyók száguldoznak ezekkel.

Meg nem csak pár éve lett felkapott, csak eddig meg senki nem figyelt fel rá, kereslet meg felverte az árát.

Nézd, ez egy 2015-ös cikk:

[link]

Az infót egy veterán motorokat felújító barátom mondta, neki meg jobban hiszek mint valami hírportálnak, vagy a Taschner garázsnak ahonnan te gondolod, hogy hihető infót kaptál.

https://www.youtube.com/watch?v=cCDAXOtTCeo

2023. júl. 8. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
Árulnak. Japánoknál szinte minden márkának van 50 köbcentis, AM kategóriával kompatibilis modellje. Kicsit sportosabb jellegűek általában, de segédmotor és váltós.
2023. júl. 8. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
#7 Igazad van. Simsonnak azért ment fel az ára, mert rájöttek a fiatal huszárok, hogy keletnémet motorral az AM-et hátrahagyva 60-nal és utassal is lehet közlekedni rendszám nélkül, tök jó hétvégi motor. Persze nem annyira, hogy a lepukkant állapotút is annyiért adják, amennyiért hirdetik Magyarországon.
2023. júl. 8. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
#1 Ritka kivételes egyén lehetsz. 11 éves B-vel életemben először bevezető tréningen ültem motoron. Egyből korlátlan jogsit csináltam, persze a rutinpályán a 250-500-600 létrát végigjártam. A váltás volt a legkisebb problémám, a sikeres rutinvizsga után meg a B jogsi miatt abszolút nem okozott gondot közlekedni. Ha neked a váltás nehézséget okoz, valami nagy baj van 10 éves B-vel!!! Első motorom 100 lóerő, hatsebességes, kuplung nélkül észre sem veszem, úgy váltok a motoromon.
2023. júl. 8. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!