1.8tsi(audi a3) mennyire problemas motor?
Nagyjából a facelift utáni F30 széria (3-as sorozat). Árban és teljesítményben is egy magasabb egy picit, de ezt tudnám javasolni. Véleményem szerint megbízhatóbb autók, sokkal tervezhetőbb költségekkel.
Amit tudok javasolni az a 2015 és 2019 kötött gyártott 320i, B48-as motorral szerelve, 181 lóerővel.
Itt is vannak típushibák, de költségben kb. ugyanannyi lesz. Amire érdemes figyelni vásárláskor: olajszűrőház tömítése, olajteknő tömítése, vízpumpa, termosztátház tömítése. Nagyjából ennyi. Érdemes szétszedni és kicseréltetni mindent, sztem max 200 ezerből megvan, ha nem márkaszervizbe viszed. BMW szakit is tudok ajánlani lakhelyed alapján.
Emellett a közvetlen befecskendezés miatt kokszolódik a szívósor (mint minden mai autónál), itt egy dióhéjas tisztításra majd érdemes lehet elvinni, de nem kell egyből vásárlás után. Ennek a költsége kb. 120-150 ezer forint.
Amivel még lehet probléma, az a lánc ha elhanyagolták, illetve a turbó ha nem cserélték időben az olajat. De ez nem autó hibája.
Igen, 184 lóerő, nem 181 (rosszul emlékeztem).
Nyilván ez egy keveset futott és magasan extrázott példány, ezért drágább picit, de cserébe fixen költségmentes. 150 ezer kilométeres futásig semmilyen fent említett hiba nem fog előjönni.
Miskolci vagyok, vállalok, de nagyon be vagyok táblázva. Csak hétvégente vállalok autókat, szóval nem ebből élek elsődlegesen.
Merre laksz?
Automata váltók terén utoljára az ezredforduló környékén a dízelekbe rakott GM váltók voltak problémásak. :) Nem lesz velük baj, csak figyelni kell az előírt olajcserére. Illetve ha xDrive-os autót veszel (összkerékhajtás), akkor az osztoműben is érdemes 50 ezrenként cserélni az olajat.
Az Autó-Brand szervizéről jókat hallottam, szerintem kisebb dolgokkal nyugodtan lehet hozzájuk vinni.
Ha mindenképp BMW szakműhelyt keresel, akkor legközelebb Győrben tudom ajánlani a Bimmer Experts műhelyét, kb. a legjobbak az országban. Sajnos közelebb nem tudok senkit, de nyilván én sem ismerek mindenkit, körbe kell kérdezgetni pl. F30 facebookos csoportban.
Amit még nem mondtam, de nem szeretném elhallgatni, hogy mint minden újabb BMW-n, itt is arra kell készülni hogy X kilométernél fix vezérléscsere + motorcsapágyazas. Az X itt itt 200-220 ezer kilométert jelent, mivel egy kisebb teljesítményű autóról beszélünk. Ennek költsége kb. egymillió forint. Érdemes tartani magad ehhez, és minél előbb megcsináltatni, hogy még sokáig élvezhesd az autót. Ha nagyrészt városban használod akkor már 180-200 ezer km között érdemes megcsinálni. A dióhéjas tisztítás is ekkor aktuális kb. De ezért is írtam, hogy itt sokkal tervezhetőbbek a költségek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!