1.8tsi(audi a3) mennyire problemas motor?
Mert a 2012 előtti TSI/TFSI motorok nagy része nem sikerült valami jól, bár ez nem meglepő, hiszen a Volkswagen motorok nagy része hulladék.
A legnagyobb problémája, hogy a dugattyúkon lévő gyűrűk a hengerpalástra került motorolajat nem húzzák le, nem távolítják el megfelelően, ezért az égéstérben a sűrítési ütemre megmarad a paláston lévő vékony olajréteg, amely az égési ütemben a benzin-levegő keverékkel együtt elég.
A keverékbe került olaj egyrészt rontja az égés hatásfokát, a nem megfelelő égés miatt füstgázok keletkeznek, ettől látható a rendellenes füstölés a kipufogón, másrészt megnövekszik az égés hőmérséklete, amelyet a beszerelt gyújtógyertyák elektródái nem képesek károsodás nélkül elviselni, megégnek. A megégett elektródák miatt a gyújtás bizonytalanná válik, akadozik, kimarad.
Emellett az olajat is szeretik fogyasztani bőven.
A fentiek mellett típushiba még ebben az évjáratban 20-ból 19 autó még a régi egyszerű befecskendezéssel van szerelve, azaz a szívó oldal kokszolódása problémát jelenthet és 80 ezrenként ki kell tisztítani. Na most ha ez elmaradt (szinte minden autón), azt annyira nem köszöni meg a motor.
A láncos vezérlés feszítőgörgői típushibásak. A szíjas vezérlés jó, de azt meg egyből cserélni illik vásárlás után. Hogy pontosan melyik van benne, az csak motorkód alapján derülne ki.
Emellett az A3 nem egy annyira komfortos autó, az alig drágább A4-hez képest nagyon gyenge lett pl. a futóműve.
Én azt javaslom hogy ha ebben az évjáratban és árkategóriában keresel autót, inkább BMW-t vagy Mercedest nézegess.
Én azt javaslom hogy ha ebben az évjáratban és árkategóriában keresel autót, inkább BMW-t vagy Mercedest nézegess.
Esetleg skoda?
Ja bocs , totál úgy emlékeztem hogy 2008-at írtál a kérdésben.
Azok már eléggé rendben vannak, nyugodtan vedd meg szerintem. Bár én BMW párti vagyok 🤭 De tény hogy gyakorlatilag nincs jelentős típushibájuk.
Amire figyelni kell és érdemes cserével kezdeni, az a termosztátház (+ tömítés) és a vízpumpa.
Illetve a kartergáz-rendszer miatt szeretik csipegetni az olajat, azt is érdemes 100-120 ezrenként kicserélni véleményem szerint. A gyári mondjuk kibír 200 ezret is. Ezzel sokat tehetsz a motor egészségéért hosszú távon.
#5
A Skoda ugyanaz mint az Audi. VW csoportos termék mindkettő, ebben az árkategóriában ugyanazok a motorok kerülnek bele
#7
Nem tudom, mivel nem szerelek Audikat. Jó minőségű utángyártott alkatrészekkel, munkadíjjal a termosztátház és a vízpumpa kb. 150-200 ezer forint, a kartergáz-rendszer ugyanennyi.
Viszont ha jól tudom akkor ezekben a motorokban a vízpumpa is láncos, arra is nyilván célszerű ránézni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!