Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 23 év után eljött a vég?

23 év után eljött a vég?

Figyelt kérdés

Swift 1.0 glx. 425e km.

Feketén füstöl, szét van repedve a kipufugó, az autó körül benzinszag van. Kormányzár lezárt, az árokban kötöttem ki, az eleje csúnyán összetört.

Tegnap nem engedték át a műszakin.


Mi legyen vele?

Sajnos vannak rozsdásodások is.

Munkásautóról van szó



júl. 27. 11:16
1 2 3
 21/22 anonim ***** válasza:

3-4 millió igen. Ugyanezt írtam ez előbb is. És abból mit veszel? Ha tényleg fiatalabb, 200k alatti futásteljesítménnyel keresel, akkor szóba jöhet Insignia, Focus, Ceed, Swift vagy valami Dacia. Magyarul a középkategória, vagy inkább annak is az alja. Ezeknél ugyanúgy megvannak a típusbetegségek, amik pont ebben a korban kezdenek majd el előjönni. És mivel ugye ezeket alapból sokkal alacsonyabb minőségben gyártották, mint egy felső-középkategóriás autót, ezért nem is fognak 30 évig tartani, de talán 20-ig is alig.


Ezzel ellenben pl. az én M52 motoros BMW-m lazán el fog menni 700-800 ezer kilométert motorbontás nélkül, mert mindegyik karbantartott példány elmegy annyit. A mai napig gyorsabb, csendesebb és 100x kényelmesebb benne utazni, mint bármelyik fenti autóban. 27 éves kora ellenére van benne ülésfűtés, dupla hővédős üveg, tempomat, kétzónás digitális klíma, négy elektromos ablak, gyári navigációs fejegység, behajló tükrök, és én rakattam bele gyári esőszenzoros szélvédőt is utólag.


Akkor áruld már el nekem, hogy pontosan mi értelme van lecserélni egy fiatabb autóra?! Nincs benne mondjuk +2 tablet a műszerfalon, még holttér-figyelő, de akinek ez kell, annak egészségére. Amúgy minden benne van, ami szükséges a normális és komfortos közlekedéshez. 100x jobb minosegben készült az autó, mint bármelyik mai. 400.000 km után sem lóg benne a tetőkárpit, nem zörög a műszerfal, nincsen széjjel kopva az ülés.


Emellett minden porcikáját ismerem az autónak, sokszor szétszedtem már én magam is, meg persze a szerelőm is. Mindent tudok, hogy milyen állapotban van. Jöhetnek váratlan pl. elektromos hibák, amik természetesek ebben a korban, ezt mindenki eldöntheti hogy vállalja-e.


Nem mondom hogy nem kell rá költeni, de egyáltalán nem olyan durva, mint sokan gondolják. Kivéve a fogyasztása (3 literes szívóbenzin), de azt is mindenki eldönti előzetesen, hogy vállalja-e.


Szóval ennyit arról a sok okoskodásról, amit idehánytál.

júl. 27. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/22 anonim ***** válasza:

Vezettem E36, es E39 autokat is, nekem nem volt nagy elmeny. Akarhova neztem, nyultam, kivul, belul, mindenhonnan ez az ocsmany oreg retro auto feeling aradt, amit utalok.

Egy friss Focust, Bravot, Civicet sokkal kellemesebb vezetni, vagy csak tartozkodni bennuk.

Ha mindenkepp bmw kell, veszel egy e60, e90-et, amin a kaszni rendben van. Utana borithatod abba a penzt, annak tobb ertelme van. Nalam ha a kaszni rohad, ott nincs visszaut. Amit kivulrol latsz rozsda az a jeghegy csucsa, megmondja neked barmelyik lakatos. Egyszer megbontod es nincs vege.

Nyilvan nalad ez az auto hozzad nott, vagy hobbi auto. Igy nem is erdemes logikat keresni. Kerdes, hogy 35-40 eves koraban is ezzel akarsz-e majd jarni.

júl. 27. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!