Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az hogyan van, hogy a kupakot...

Az hogyan van, hogy a kupakot levéve emelkedik a hűtőfolyadék szintje (melegen) egyes autóknál, másoknál meg nem?

Figyelt kérdés

Levegős lenne, és a még nyomás alatt lévő összenyomott levegő tágul ki és nyomja feljebb?

Egyes autókon 1 perccel leállítás után meg se rezzen. (Mondjuk szerintem az sem normális, hogy a nyomás alatti 90 fokos folyadék a nyomást kiegyenlítve tök csöndben marad.)


júl. 21. 20:54
 1/6 anonim ***** válasza:
Hőtágulás. Tartályt is azért kell félig feltölteni szerintem.
júl. 21. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
De miért viselkednek eltérően különböző motoroknál? És miért akkor tágul, amikor úgymond ki van eresztve a nyomás?
júl. 21. 22:29
 3/6 3 napos mákos lecsó ***** válasza:
93%

Szia,


Ez nagyon érdekes és nagyon sok dolog közrejátszik benne. Például az alkatrészek méretezése. Ha egy autóba kell 7 liter víz de csak 3 deci levegő van a kiegyenlítőtartályban akkor nyilván a tágulás nagy részét a csövek vették fel és amikor kiereszted a nyomást ők rugalmasan összehúzódnak és feljebb nyomják a vízszintet. Illetve az is okozhatja ezt, hogy a víztér nyomása alatt nem kezdődött még meg a gőzképződés. De mikor kinyitod a kupakot a nyomás felszabadulásának hatására a forró hengerfej belső falán kis gőzbuborékok jelentkeznek amelyek feljebb nyomják a szintet.


Az, hogy egyes autók nem csinálják ezt annak rengeteg oka lehet. Például hogy a hűtővizük nem melegszik fel annyira. Értsd.: Lehet, hogy a blokkban 90 fokos a víz de a hűtőben csak 60, így igazából nem nőtt annyival a hűtőfolyadék térfogata. Illetve az is lehet hogy arányában sokkal több helye van tágulni a kiegyenlítő tartályba 1-1 típusnak. Vagy a hengerfejük belső fala se éri el 90 fokos víz mellett a 100 fokot így nem kezd el buborék keletkezni. Persze egy kicsit szusszannia ekkor is kéne. Lehet megérné cserélni kiegyenlítőtartály sapkát. De nem vész ha nem szusszan, amíg nem forralja meg a vizet.


Alapvetően azért se jó nyomás nélküli rendszerrel járni, mert ebben az esetben a hengerfej falán belül megjelenhetnek gőzbuborékok amik hot spotokat hozhatnak létre, a hengerfej falához hozzá nem engedve a hűtőfolyadékot, szigetelést képezve. Ilyen körülmények között a hengerfej el fog repedni. A hot spotok folyamatosan nőni fognak és végül a hengerfejben nem lesz víz csak gőz, amit te úgy fogsz észrevenni hogy a kiegyenlítőtartályból nyomja ki a vizet a kocsi.


Remélem tudtam segíteni :)

júl. 21. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Levegősödés, bizonyos pontokon megforr a víz, kitágulnak a hűtőcsövek, ha leveszed a kupakod, kimegy a nyomás, csövek összehúzósnak, térfogat csökken, víz bugyog kifele.


De ha azt akarod tudni, beledolgozik-e a víztérbe a motor, akkor ráhúzol egy kotont a kiegyenlítő tartály szájára, és ha felfújja, akkor hengerfejes. :(

júl. 22. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nem hengerfejes, tiszta, nem bugyborékol vagy fröcsköl, hőfok is teljesen jó mindig, viszont változó, hogy mennyire emeli fel kinyitva. Volt olyan, hogy adtam hozzá egy kicsit, hogy maxon legyen, majd 400 km után már hidegen kinyitva, (min fölött volt) max fölé jött fel 1 centivel.
júl. 22. 12:41
 6/6 A kérdező kommentje:
Valószínűleg levegős volt. Méghozzá azért, mert valahol volt egy nagyon pici lyuk. Öntöttem bele K-Seal tömítőt, most teljesen jónak tűnik, menet közben sem szutyorog, ami néha hallható volt.
szept. 22. 12:39

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!