A Toyota-n kívül mára már minden japán gyártó csak árnyéka önmagának?
Nem, a Yamaha még mindig nagyon ütőképes motorokat képes gyártani, a Komatsu is fontos a nehéz gépek piacán - de ezeken a specializálódott gyártókon kívül egyébként kb. valóban lehanyatlott a japán ipar. Nem csak a járműgyártásban, de máshol is. Ez igazából természetes folyamat, nem ruháztak be soha a termékeik modernizálásába - ha megnézed egy Toyota fedélzeti rendszerét egészen nevetséges mennyire le vannak maradva szoftverben a koreaiakhoz vagy kínaiakhoz képest, de mára egy Fiat is okosabb autókat gyárt, mint a nagy Toyota. Szóval őket is már csak a név meg a megbízhatóság mítosza viszi.
Azok a japán cégek fognak fennmaradni amelyek szakosodtak valamelyik rétegigényre - az Olympus, TDK vagy NEC nevekkel pl. lehet, hogy már nem találkozni annyit, mint a '90-es években, mikor rogyásig voltak az áruházak polcai a termékeikkel, de mind megkerülhetetlen valamilyen szűk körben használt ipari berendezés, vegyi anyag vagy üzleti gyártósor piacon. A Toyota sehol sem megkerülhető - van alternatíva a Yarisra, Corollára és a RAV4-re is, így bár látszólag úgy tűnhet, hogy ők jártak jól, nem biztos hogy ők fognak utoljára nevetni.
Mindig japán autóm volt, nagyrészt közvetlen családomnak is Toyoták, Suzukik.
Érzem is hogy nagy hátrányban vagyok kollégáimmal, ismerőseimmel szemben, hiszen szinte mindenkinek van "JÓ szerelő ismerőse, haverja, aki OLCSÓN megjavítja az autóját.
Nekem nincs ilyen "ismerősöm" Miért is?
Azért ezekbe az új suzukikba már bőven van ami elromolhat. Sok elektronika, közvetlen befecskendezés, 8 injektor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!