Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nyomatékosabb a dízel,mi...

Miért nyomatékosabb a dízel,mint a benzin?

Figyelt kérdés
Mindenhol ezt hallom ,de ha megnézek egy ugyanakkora cm³ turbó dízel vagy turbo benzin motort ,az utóbbinak sokkal nagyobb a lóereje és hajszálnyival ugyan ,de nagyobb a nyomatéka is .

júl. 20. 16:14
 1/8 anonim ***** válasza:
36%
a LE meg Nm csak számok, nem ebből adódik, más a motorok karakterisztikája. Egy benzinnél 6:1-10:1 közt, dízelnél 14:1 és 23:1. Ezért is kell kisebb fordulatszám nekik.
júl. 20. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
29%
lemaradt: a tömörítési arányt írtam.
júl. 20. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Hmm érdekes .
júl. 20. 16:34
 4/8 anonim ***** válasza:
72%
2. Sűrítési , így hívják.
júl. 20. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
59%

Amúgy ezt én se értem, pl ha megnézünk (szívó)golf 4-eseket.


Hengerűrtartalom 1 595 cm³ benzin

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás 9,3 l/100km

Országúti fogyasztás 5,4 l/100km

Vegyes fogyasztás 6,8 l/100km

Végsebesség 192 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s

Maximális forgatónyomaték 148 Nm

Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE

Gumiméret 175/80 R14 H


[link]


Hengerűrtartalom 1 896 cm³ dízel

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás 6,9 l/100km

Országúti fogyasztás 4,2 l/100km

Vegyes fogyasztás 5,1 l/100km

Végsebesség 160 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 17,2 s

Maximális forgatónyomaték 133 Nm

Maximális teljesítmény 50 kW, 68 LE

Gumiméret 205/55 R16 W


[link]



Mind kettő szívó, de a kisebb köbcentis benzinesben még is nagyobb a nyomaték a lóerő meg főleg. Annyi előnye van ez esetben a dízelnek, hogy kevesebbet fogyaszt, mert a nyomatékot azt már alul is megkapod.

júl. 20. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
Égéskor nagyobb gázerők hatnak a dugattyúra.
júl. 20. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 krwkco ***** válasza:
100%

Azért mondják "nyomatékosabbnak" a dízelt, mert a nyomatéka már alacsonyabb fordulaton is megközelíti a maximális értéket. Emiatt amikor az autó indul, meglódul. Ezzel szemben a szívóbenzinnek alacsony fordulaton még jóval kisebb a nyomatéka, mint a maximum..

És az ok: a szívó benzineseknél a hengerek feltöltését a magasabb fordulattartományra optimalizálják. A dízelnél viszont a turbó gondoskodik a sok levegőről. És a nyomatékhoz csak megfelelő mennyiségű üzemanyagot kell befecskendezni. Aminek semmi akadálya. Ezért a dízelnél alacsony fordulaton is minden rendelkezésre áll, ami az elégett keverék magas nyomásához, azaz a nyomatékhoz kell.

júl. 20. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
7-es! De miért hasonlítjuk a szívót a turbóssal? Igen magasabb tartományban van a szívóbenzineseknek a max nyomaték(olyan 4ezer környékén)/lóerő(olyan 6ezer környékén). Ami turbo nélkül is használható autózható, turboval meg főleg.
júl. 20. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!