Miért nyomatékosabb a dízel,mint a benzin?
Amúgy ezt én se értem, pl ha megnézünk (szívó)golf 4-eseket.
Hengerűrtartalom 1 595 cm³ benzin
Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok
Városi fogyasztás 9,3 l/100km
Országúti fogyasztás 5,4 l/100km
Vegyes fogyasztás 6,8 l/100km
Végsebesség 192 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s
Maximális forgatónyomaték 148 Nm
Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE
Gumiméret 175/80 R14 H
Hengerűrtartalom 1 896 cm³ dízel
Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok
Városi fogyasztás 6,9 l/100km
Országúti fogyasztás 4,2 l/100km
Vegyes fogyasztás 5,1 l/100km
Végsebesség 160 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 17,2 s
Maximális forgatónyomaték 133 Nm
Maximális teljesítmény 50 kW, 68 LE
Gumiméret 205/55 R16 W
Mind kettő szívó, de a kisebb köbcentis benzinesben még is nagyobb a nyomaték a lóerő meg főleg. Annyi előnye van ez esetben a dízelnek, hogy kevesebbet fogyaszt, mert a nyomatékot azt már alul is megkapod.
Azért mondják "nyomatékosabbnak" a dízelt, mert a nyomatéka már alacsonyabb fordulaton is megközelíti a maximális értéket. Emiatt amikor az autó indul, meglódul. Ezzel szemben a szívóbenzinnek alacsony fordulaton még jóval kisebb a nyomatéka, mint a maximum..
És az ok: a szívó benzineseknél a hengerek feltöltését a magasabb fordulattartományra optimalizálják. A dízelnél viszont a turbó gondoskodik a sok levegőről. És a nyomatékhoz csak megfelelő mennyiségű üzemanyagot kell befecskendezni. Aminek semmi akadálya. Ezért a dízelnél alacsony fordulaton is minden rendelkezésre áll, ami az elégett keverék magas nyomásához, azaz a nyomatékhoz kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!