A dízel motorok miért nyomatékosabbak alacsony fordulaton, mint a benzinesek?










Ebben a cikkben van egy rövid mondat, amiben benne van: [link]
A lényeg, hogy "az égésfolyamat...gyorsabban zajlik, emiatt nagyobb a nyomaték" Robbanás egyébként a benzinmotorban sincs, akkor már nagy a baj :)










Nem éppen, mert a szívódízelek is nyomatékosabbak voltak az ugyanolyan erős benzinesekhez képest.
Meg persze a dízelekben teljesen általános lett a turbó, és az adja az igazán sok nyomatékot. De alapból is a dízelmotor az nyomatékosabb.





Ez mindig vita téma és becsapós, mert alapjában nem az üzemanyagtól lesz erősebb egy motor, (most eltekintve a versenyszériától), hanem a motor felépítéstől. Általában személyautósok 1.6-2,0leteres autókat hasonlítanak 1.1-1,3-as benzinesekkel, szóval már eleve nagy különbség
van.
Leggyakoribb diesel büszkélkedés, hogy a 2l-es kocsija mennyivel nyomatékosabb, nem kell gázt adni elinduláskor, de általában olyan 1-1.3-as benzinesekhez hasonlítja, ami régi szívó motorok, nem modern injektoros.
Szóval ez ami a büszke dízeleseket ámulatba ejti, egy erősebb teljesítményű autót, egy kisebb teljesítményűvel mérik össze.
Miért nem ülnek bele egy 1.6-os vagy 1.8-as doc,ddoc injektoros autóba(sok ilyen benzines fut) és rájönnének, hogy egyrészt 2500-3000-es fordulaton már erős, dinamikusak és másrészt elinduláskor gázadás nélkül is elindul, akár egy megrakott utánfutóval, laza 1200-as fordulaton alapjáratban el tud indulni, szóval van nyomatéka.










Az utolsó miatt legfőként. Akit részletesen érdekel annak itt ki van vesézve a téma:





#9-es én egy 101 lovas 1.6 benzinesből (125nm nyomaték) ültem át egy 92 lovas 1.6 dízelbe (230nm nyomaték) és bizony igencsak érezhető a különbség, pedig a két autó súlya között csak 100 kg van.
Az utolsó által linkelt videó foglalja össze igencsak részletesen, hogy miből adódnak a különbségek.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!