Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel motorok miért nyomaték...

A dízel motorok miért nyomatékosabbak alacsony fordulaton, mint a benzinesek?

Figyelt kérdés
Csak a hajtóanyag miatt? Vagy valami kialakítási dolog miatt?

2017. nov. 1. 10:07
1 2
 1/14 crudy ***** válasza:
0%
Nem nem, a hajtoanyag miatt. A dizel mashogy mukodik mint a benzin. Igazabol nem robban fel hanem eleg igy a munkavegzes tobb ideig tart nem pedig egy pillanatban tortenik meg.
2017. nov. 1. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Ebben a cikkben van egy rövid mondat, amiben benne van: [link]

A lényeg, hogy "az égésfolyamat...gyorsabban zajlik, emiatt nagyobb a nyomaték" Robbanás egyébként a benzinmotorban sincs, akkor már nagy a baj :)

2017. nov. 1. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
0%
Mikor az ember dízelt meg benzint hasonlít, általában turbó benzint hasonlít szívóbenzinhez, ott persze h sokkal nyomatékosabb a dízel.
2017. nov. 1. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
0%
turbó dízelt*
2017. nov. 1. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
68%

Nem éppen, mert a szívódízelek is nyomatékosabbak voltak az ugyanolyan erős benzinesekhez képest.

Meg persze a dízelekben teljesen általános lett a turbó, és az adja az igazán sok nyomatékot. De alapból is a dízelmotor az nyomatékosabb.

2017. nov. 1. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
0%

Ez mindig vita téma és becsapós, mert alapjában nem az üzemanyagtól lesz erősebb egy motor, (most eltekintve a versenyszériától), hanem a motor felépítéstől. Általában személyautósok 1.6-2,0leteres autókat hasonlítanak 1.1-1,3-as benzinesekkel, szóval már eleve nagy különbség

van.

Leggyakoribb diesel büszkélkedés, hogy a 2l-es kocsija mennyivel nyomatékosabb, nem kell gázt adni elinduláskor, de általában olyan 1-1.3-as benzinesekhez hasonlítja, ami régi szívó motorok, nem modern injektoros.

Szóval ez ami a büszke dízeleseket ámulatba ejti, egy erősebb teljesítményű autót, egy kisebb teljesítményűvel mérik össze.

Miért nem ülnek bele egy 1.6-os vagy 1.8-as doc,ddoc injektoros autóba(sok ilyen benzines fut) és rájönnének, hogy egyrészt 2500-3000-es fordulaton már erős, dinamikusak és másrészt elinduláskor gázadás nélkül is elindul, akár egy megrakott utánfutóval, laza 1200-as fordulaton alapjáratban el tud indulni, szóval van nyomatéka.

2017. nov. 1. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
67%
a magasabb kompresszió miatt illetve a nagyobb lökethossz miatt.
2017. nov. 1. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Az utolsó miatt legfőként. Akit részletesen érdekel annak itt ki van vesézve a téma:

[link]

2017. nov. 1. 18:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

#9-es én egy 101 lovas 1.6 benzinesből (125nm nyomaték) ültem át egy 92 lovas 1.6 dízelbe (230nm nyomaték) és bizony igencsak érezhető a különbség, pedig a két autó súlya között csak 100 kg van.

Az utolsó által linkelt videó foglalja össze igencsak részletesen, hogy miből adódnak a különbségek.

2017. nov. 1. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
0%
Azért mérik össze a 2000res dizelt az 1,2 benzines borrogovel, mert azzal fogyaszt ugyanannyit. Innentol kezdve a meret csak technikai erdekesseg, osszehasonlitas szempontjabol irrevelans. J hogy igy mar nem olyan nagy buszkeseg hogy az 1,8as benzines ami 8-10 litert zabal elindul gaz nelkul :D
2017. nov. 3. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!