Mennyibe kerül a BMW-márkakereskedésben egy teljes járműátvizsgálás?
Voltam egy random szerviznél, és ott azt mondták, hogy 27 ezerbe kerül egy teljes átnézés. Viszont mielőtt ebbe belemennék, szeretném megtudni, mennyire lehet számítani a BMW-márkakereskedésnél ugyanez.
Köszönöm szépen!
2012-ben vettem utoljára használt kocsit. Akkor 15e-t fizettem érte. Nem sokalltam. Azóta eltelt 12 év. Biztos, hoyg ma legalább a duplája, ha nem több.
Egyébként meg igen, felhívod és megkéérdezed. Ez a leggyorsabb és legpontosabb módja hogy megtudd.
#6 A motort csavarokra szedni szerintem sehol nem fogják. Ami plusz dolgot csinálnak, amit nem biztos, hogy olyan laikus is meg tud tenni, aki a szélvédőmosót is szervizben tölteti be: teljes gyári szintű hibakód kiolvasás. (Nem aliexpresszes kínai kütyükkel bohóckodás!) Lengéscsillapító, fékhatás mérés. Folyások szemrevételezése. Ami egy csápos emelőről, aknáról kicsit hatékonyabb, mint a kavicsos parkolóban az alábújás. Stb. A semminél szerintem mindenképp több.
Eladóként a motor megbontásának én amúgy sem örülnék. Nem azért mert takargatnivalóm lenne. Hanem mi van ha a delikvens időközben meggondolja magát és visszalép, csak mert talált egy jobb vételt? Még ha márkaszerviz is csinálja, minden megbontás egy plusz hibaforrás. Tele lesz a motortérban a csavarfejek kulcsolásnyomokkal, a következő érdeklődőnek magyarázkodhatok, hogy miért lett szanaszét szedve a motor. Már jártam úgy, hogy a márkaszerviz elfelejtett csavarokat meghúzni. Letörte a műanyag rögzító patentokat, aztán nem pótolták. A csöveket, kábeleket csak úgy visszahányták, hogy jól van az úgy, elfér az ott... Porvétő kupakokat elszórták. Minek az oda, elmegy anélkül is az autó... 1 éves autónál a motortérben fémig le volt karcolva a fényezés. Oké, hoyg kívülről nem látszik, akkor sem voltam boldog tőle. Amikor szóvá tettem, csak annyi volt a válasz, hoyg hát igen, ennél a tapuynál nagyon szűk a motortér, a fiúk jól megszenvedtek vele. Ennyi, részükről a dolog lezárva. Még annyit sem mondtak, hoyg elnézést, vagy valami... Jártam már úgy is, hogy garanciában le kellett venni a váltót, meg a váltó oldalon lévő vezérlést is. Oké, nem kerül pénzembe, ezért van a gyári garancia. Csinálják! Csakhogy az összeszerelés nem sikerült 100%-osan. A motor és a váltó találkozásánál van egy minimális olajfolyásom. Nem sok, nem cseppen le, csak pár hét alatt a motor alja egy tenyérnyi helyen olajos lesz. Mire észrevettem (nem nézegetem naponta a kocsi alját), pont lejárt a garancia. Hiába bizonygatom, hogy amíg nem nyúltak hozzá nem folyt az olaj, a javtás természetesen már fizetős. Váltó újra le. Új tömítések, új pasztázás. Anyaggal munkadíjjal kaptam rá egy 400e Ft-os árajánlatot. Nem kértem. Ennyiért inkább pár hetente letörölgetem egy féktisztítós ronggyal. Megvárom vele, amíg kuplungot, vagy lendkereket, esetleg vezérlést kell amúgy is cserélni. Már ha nálam lesz addig még az autó. Na ezért sem engedném, hogy szanaszét szedjék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!