Mivel lehet kifúrni vagy megjavítani a kipufogó leömlő letört kemény csavarját?
Tőcsavarostól sikerült letörni, mert nagyon rozsdás volt. Melegítés se használt neki.
A 4-ből 2 csavar tört bele. Az volt a terv, hogy megfúróm, de percekig fúrtam és nem haladtam semmit se HSS fúróheggyel. Valami iszonyat kemény anyagból lehet (talán 10.9-es). Még megpontozni se nagyon lehet.
Flexel még szedek le belőle, akkor olyan 10mm-t kell majd valahogy átfúrni a kocsi alatt. Leszedni nem lehet az egész leömlőt, mert nagy valószínűséggel beletörnének fent is a csavarok. Így állványos fúrógéppel nem lehet fúrni.
Már vettem hozzá rozsdamentes csavarokat, ha át lehetne fúrni valahogy, valamivel. Eddig 700W körüli Makita fúrógéppel próbáltam.
Ötlet?





(Itt #10)
Egyértelműség kedvéért, hengerfejben lévő tőcsavarokra gondoltam. Az írásban említetted, hogy nem lehet levenni, de elnézést, akkor téves, de a többi ugyanúgy érvényes, kezdve a jobb fúrószárral. Esetleg préselni is megpróbálhatod, ha tudod mivel.
Ugyanez van benne:
Gyártásilag a csavarok felső részén, be van rovátkolva és bele van sajtolva a leömlőbe. Ezt nem lehet csavarni, csak ha szétvágnád oldalról roncsolással. Direkt az a lényege ne tudjon csavarodni. Külön ilyen csavarokat kapni se lehet.
Ez is majdnem ugyanaz, talán jobban látszok a képen az a 4 tőcsavarféle:





Nem lehet kiütni, írtam már többször, hogy bele van préselve, sajtolva.
Maximum egy megfelelő préssel lehet ki lehetne nyomni, ha ki van szedve, de erre nincs lehetőség, mert nem akarom beletörni a többi csavart.
Megmértem 2x 13mm-t kellene átfúrni pontosan. Tegnap fúrogattam még krómozott fúrókkal, de semmit nem haladtam. Aztán előkaptam az egyenes csiszolót mini köszörűbetéttel:
4 ilyen fejet elhasználtam és 4mm-t haladtam 2 óra alatt.
Tehát ez jó, csak egy ilyen se olcsó. A Lidlben kapható hamar elkopik.
Ma beszéltem szerszámboltossal, akitől megtudtam, hogy a hosszú idő alatt ezek a csavarok nagyon megedződhetnek a sok hőmérsékletváltozástól, ez az amiért nehezen fúrhatóvá válik az acél.
Ma vettem 8% kobalt ötvözetű fúrószárat, ezzel megpróbálom még majd később.
Lassú fordulatszámmal kell fúrni és több lépcsőben, közben többször olajozva.
5mm-es 1e, a 10mm-es 4e forintba kerül. Ha ez nem válik be a következő lépcső 5-10x ennyibe kerül legalább.





Szóval ez a HSS-CO 8% kobaltos fúrószár bevált.
10 percig fúrtam vele, aztán egyszer csak belekapott aztán elkezdte szedni.
1-2mm haladtam aztán inkább elvettem nehogy félremenjen. Mindig leellenőriztem nem -e megy félre. Amikor elkezdett lassulni a fúró, akkor kap bele, ilyen érzésre kell csinálni ezt.Vigyáztam a fúróra is nehogy eltörjem. Stabilan és pontosan kellett tartani az autó alatt a fúrót.
Átfúrtam mindkét részét. Eltelt vagy 2 óra is, aztán HSS krómozott keményfúróval folytattam, innen már nehezebb volt.
kobaltos fúró 5mm-es volt
a krómos 5,5 6 7 8 9 9,2 9,5 9,6 9,9
így több lépésben kellett kifúrni
mivel az első furat nem pontosan középre sikerült, így lépésen ként mindig tudtam egy kicsit javítani, az egyik élét az előző furat vállára raktam a fúróhegyet. Így mindig közelítettem a lyuk központja felé, a végén pont kijött és szép is lett.
Aztán jött az újabb probléma, hogy itt a leömlőn is egy hővédő lemez van, aminek, a csavarja nem indult meg. Így meg nem fér be a csavar oda, ezért egy pejszerrel kissé félrehúztam a lemezt és úgy már bele lehetett játszatni.
Ha előre tudom, akkor inkább az előző módszerrel vágom le a csavarokat, igaz hogy úgy sérül a menet valamennyire, de sokkal gyorsabban kész lett volna és akkor csak 4 új csavar kellett volna belecsavarni.
Most ahogy ki lett fúrva ment bele 2 rozsdamentes csavar, utána vissza lett rakva a kipufogó 4-4 rozsdamentes csavaranya és rúgós alátéttel.
10km-t ment az autó és eddig még egyben van. Szóval reméljük tartós lesz.
Itt ott vékonyan kipufogótömítővel is bekentem.
Az eredeti tömítés ment vissza letisztítva, ilyen fémdőrzsivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!