Mivel lehet kifúrni vagy megjavítani a kipufogó leömlő letört kemény csavarját?
Tőcsavarostól sikerült letörni, mert nagyon rozsdás volt. Melegítés se használt neki.
A 4-ből 2 csavar tört bele. Az volt a terv, hogy megfúróm, de percekig fúrtam és nem haladtam semmit se HSS fúróheggyel. Valami iszonyat kemény anyagból lehet (talán 10.9-es). Még megpontozni se nagyon lehet.
Flexel még szedek le belőle, akkor olyan 10mm-t kell majd valahogy átfúrni a kocsi alatt. Leszedni nem lehet az egész leömlőt, mert nagy valószínűséggel beletörnének fent is a csavarok. Így állványos fúrógéppel nem lehet fúrni.
Már vettem hozzá rozsdamentes csavarokat, ha át lehetne fúrni valahogy, valamivel. Eddig 700W körüli Makita fúrógéppel próbáltam.
Ötlet?





Nem lehet kitekerni és kiütni se.
Nem cserélhető, gyárilag gondolom bele van sajtolva.
Kiszedni nem lehet és külön se kapható.










HSS fúróból ez a fajta a legjobb oda:
H típus: Hosszúkás spirál kemény, rövid forgácsot adó, rideg és szívós-kemény anyagokhoz, például acélhoz, kemény műanyaghoz, plexihez és laminált anyagokhoz.
Ütöttem elégerősen, de nem jött ki sehogy. Már össze lehet rohadva.
Annyira meg nem érdemes ütni, mert ott van a katalizátor közvetlen.
Kobalt, volfrám, titán - ezekkel megerősített is jó lehet
Az a probléma, hogy két lépcsőben lenne célszerű kifúrni és két ilyen fúróhegy biztosan lenne 10-30e forint is.
Több, mint 10-féle fúróval próbáltam, de egyik se vitte semennyire (azért 10.9-es minőségű csavar lehet, ami beletört). Aztán találtam keményfémfúrót 3mm-est, ez vitte, van egy 9mm-es is, de annak le van törve az éle és hagyományos köszörűgéppel nem lehet megélezni, mert nem viszi olyan kemény, csak darabokat tör le belőle.
Ezeket a speciális csavarokat még pár éves kipufogóból is alig lehet kiütni, ahogy néztem a videókat:
https://www.youtube.com/watch?v=iYzrMO64mFE
Itt egy hasonló eset, de a csavar itt "puha":
https://www.youtube.com/watch?v=h_vVWpA0ATg
Ilyen jellegű lehet a csavar:
https://www.youtube.com/watch?v=KFgQGJl1hQI
Valahogy ilyen megoldással kellett volna kiszedni, akkor lehet nem törik el:
Az a fúró, ami vitte egyáltalán erre hasonlított:





Kobaltos fúrószár nem egy ökör ára:
Nehezebb kérdés pontosan megvezetni. Ha nincs szörnyű mélyen, MINDENKÉPP anya felhegesztéssel kell próbálkozni. Nem biztos, hogy elsőre kijön, viszont a hő nagyon fontos, legyen jó vörösre felizzítva. Ez fog igazán segíteni megindítani a helyén, nem szabad feladni elsőre, többször kell egymás után ha letörik, közte lehet pl fagyasztó spray-vel vagy vízzel hűteni az anyánál, minél nagyobb hideg-meleg hőmérséklet különbség legyen.
Ha nem estél volna neki, akkor indukciós melegítővel vagy lánghegesztővel (nem forrasztó láng, az nagyon kevés ide!) meg lehetett volna melegíteni, akkor talán több kijött volna egy darabban, vagy végső soron megint ott a hegesztés, hogy ne sérüljön a gyári menet. Így csinálják, akik minden nap ezt csinálják, ne ellenkezz ennyire :)
Félig-meddig sikeres fúrás esetén kellhet menetet javítani is, lehet nagyobb átmérőre felbővíteni, és akkor kétféle átmérőjú csavar kéne, vagy menetjavítóval is próbálkozhatsz, lásd HeliCoil, BaerCoil, TimeSert...
Tőcsavarról lévén szó, réz anyagú anyát használj hozzá, hogy ne rohadjanak össze.
Ha továbbra is meg vagy győződve róla, hogy a te autód helikopter és nem menettel van rögzítve, akkor írj pontos adatokat és talán be tudjuk azonosítani: gyártó, típus, évjárat, motorkód/köbcenti és lóerő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!