Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » E36 BMW 318 hobbi autónak...

E36 BMW 318 hobbi autónak milyen választás?

Figyelt kérdés

Megnéztem a kocsit, nem tudok dönteni.

1998 1.8 benzin, 4 henger, vasblokk, 8 szelep

Pöccre indul, szépen jár. Belül szinte új. Klíma működik. Full bőr.

A fényezés sajnos nagyon karcos, a papa a vége felé jó pár horpadást is gyűjtött, de az alja nem rozsdás, megemeltem. Végig garázsban tartott. Törésmentes.

Kicsit lóg a tetőkárpit.

Hétvégi hobbi autónak venném, kis kirándulás, rövid utak, meg szeretek szerelgetni. Ez a régi 4 hengeres bömös nem tűnik valami komplikált szerkezetnek.

Haverok lefikázták, mert nem 6 hengeres. Persze az jobb lenne, de vagy bontószökevények vagy több milliót kérnek érte.



júl. 8. 20:55
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
100%

Én nagyon szerettem az E36-om, kettő is volt nekem régebben hobbinak, egy 18i 8 szelepes szedán, utána egy 28i kupé. Mindkettő gyárias és nagyon jó állapotú volt. Hozzák azt az oldschool BMW vezetési élményt, amit már az E46 sem igazán, az újabbak meg főleg nem: a pedálok nehezek, a kormány is az, dolgozni kell benne modern autóhoz képest, cserébe nagyon kommunikatív és szuper vezetési élményt ad HA egyben van. A legtöbb sajnos nincs, és a futómű nagyon érzékeny a magyar utakra, főleg ha sportfutómű van alatta, ott gyakran kell majd szerelni.


Maga a motor amit nézel amúgy tartós. Nem emlékszem már hogy pontosan melyik modellekben és mikortól volt, de ha van DISA, arra sokan panaszkodtak E36-os körökben, nekem is kellett vele foglalkozni, de azt is egyszer megcsinálod és kész, csak ugye sokan fillérekből akarják megoldani a BMW-s fílinget.


A beltér szét akar esni folyamatosan. Valami mindig lóg, mindig zörög, mindig lesz majd valami amit meg akarsz csinálni. Ha szeretsz ezzel szórakozni, akkor nem gond, ha viszont fontos neked hogy kussban legyen az autó és egyben maradjon, akkor idegbajt lehet kapni tőle, az E36 beltere hírhedten szar régi BMW-s mértékben is. Persze itt is opció, ha van helyed, türelmed és időd hozzá, hogy egyszer darabjaira szeded az egészet és összerakod rendesen, én megtettem a kupémmal, de még ott is egy idő után megint elkezdett szétesni ez-az.


Rohadni nagyon tud a műanyag küszöbtakarók alatt, gondolom benéztél oda is. Láttam több olyan E36-ot is, amiről ránézésre tényleg azt mondtad volna az utcán hogy szép, közben küszöb már alig volt.


Egy a kulcs: szeress szerelgetni, és legyen hol szerelgetni, mert kelleni fog. Alapvetően nem túl problémás autó az E36, de már oldtimer korban kezd lenni, nyilván az anyag fárad, akármi is lehet és lesz is.


A sorhat vs sornégy kérdésről: Igen, a sorhat sokat ad a karakteréhez, ezt kár vitatni. Mert jó hangjuk van, elképesztő finoman járnak, és a 20i-nél nagyobbak kellemesen mennek is. Ettől függetlenül a sornégyeseket is lehet szeretni, csak ott a motor önmagában nem lesz örömforrás.

júl. 9. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 A kérdező kommentje:

Beszéltem a műanyagossal, azt mondta az elrepedt első és hátsó lökhárítót gond nélkül meg tudja javítani, ez még nem olyan papír vékony, mint a pár éves autóknál. Van egy nagyon jó fényező is a közelben. Ezek az esztétikai gondok nem akkora bajok. Nekem van itthon egy 5x5 méteres fűthető műhelyem 2,5 méteres ajtóval, apám nagy ezermester volt. Halomban áll a szerszám. Egyedül akna nincs, de szerintem az nem annyira fontos. Rámpás emelőt tudok kölcsönkérni szükség esetén.

Hétvégéig még gondolkodom az autón. Nem kell kapkodni, nincs nagy tolongás az öreg E36-ok piacán.

júl. 9. 21:45
 13/14 anonim ***** válasza:
Egy rövid, heggesztett dififel az is jó lesz! 😃😛
júl. 23. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Nem tudom mit döntöttél, de már egy sima 316i is egy teljesen használható autó. Nem lesz erős, nem lesz szép hangja, de a futómű továbbra is jól eltalált, a karakter nagy része megvan.


Nekem most is egy 316i touring a munkásautóm, évek óta hibátlanul szeli az utakat. Nem szép, ezt is valami kókány ember lakatolta és fényezte. A szürke ötven árnyalatában pompázik a gépezet. De műszakilag karban van tartva, nem rohad vészesen azóta hogy kikalapálták és olyan nagyon sok mindent nem is igényel, pedig erősen használva van. Lenézett, főleg így kifogásolható esztétikai állapotban, de volt már sok másik filléres munkásautóm, pl astra f, swiftek... még mindig ezerszer jobb 450 ezer kilométerrel is egy ilyen ha működésileg egyben van.

júl. 25. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!