Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem terjedt el az...

Miért nem terjedt el az elsőkerékhajtás a motorbicikliknél?

Figyelt kérdés
Mennyivel lenne biztonságosabb a motorozás, ha az első kerék is hajtva lenne?

júl. 7. 09:45
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
80%
Körülményes lenne kivitelezni a hajtást, ráadásul kaparna is folyamatosan, mert a súly a hátsó keréken van inkább.
júl. 7. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:
79%
Gondolom a kormányzást és a meghajtást nem lenne egyszerű megoldani.
júl. 7. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
82%
Semennyivel nem lenne biztonságosabb, viszont jóval bonyolultabb lenne a kivitelezése.
júl. 7. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

@3 Ebben a cikkben nem ezt írják. Pl. a Yamaha R1 a tesztjén 4-5 másodperceket vert az elsőkerékhajtás nélküli verziójára, úgy, hogy vagy 10-15 kiló pluszsúlyt is jelentett az elsőkerékhajtás az R1 számára. Azt írják, kanyarokból pl. látványosan biztonságosabban lehetett vele kigyorsítani.

[link]

júl. 7. 10:22
 5/18 anonim ***** válasza:
72%
Kérdésben elsőkerék-meghajtásról írsz. Kifejtésében meg ott az "is", azaz kétkerék-meghajtásról. Most akkor mit is akarsz tudni?
júl. 7. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

Nem kizárólagosan írtam az elsőkerék meghajtást. Elsőkerékhajtásról írtam, nem elsőkerékhajtású motorbicikliről.

A kifejtésben pedig pontosítottam is a kérdésem: "ha az első kerék IS hajtva lenne?"

Tehát nem kizárólag elsőkerékhajtású motorbiciklikre vagyok kíváncsi, hanem a motorbiciklikre applikált elsőkerékhajtás elterjedését hiányolom.

júl. 7. 10:45
 7/18 anonim ***** válasza:
100%
#6 mert baromira helyigényes, és macerás megoldani a kormányzással együtt..
júl. 7. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:
0%
Igazából nem logikus.
júl. 7. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
70%

Sokkal bonyolultabb lenne a hajtást az első kerékre vinni. Nem lenne eléh egy egyszerű lán, valami kardáncsuklós megoldás kellene, hoyg kormányozható maradjon. Valamint az első kereket gyorsításnál sokkal könnyebb lenne kipörgetni. Semmilyen szempontból nem lenne előnyös, sőt totál értelmetlen lenne. Semmivel nem lenne biztosnágosabb, ellenben drágább, bonolultabb műszaki megoldást igényelne.

Ez olyan, mint az autókon oldalra világító fényszóró, meg hasonló baromság ötleteid...

júl. 7. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:

@9 Vannak már különböző megoldások rá, sőt, már a II. VH környékén is voltak olyan motorbicikli modellek, amelyek rendelkeztek elsőkerékhajtással (is). 80 év alatt már csak lehetett volna fejleszteni rajtuk, főleg, hogy a technológia, anyagismeret, stb. óriásit fejlődött azóta. Fejlesztették is, sok gyártó foglalkozott a koncepció valamilyen módú megvalósításával. Elterjedni mégsem igazán terjedt el.

Ha nem lenne semmi előnye, akkor gondolom már a II. VH környékén feledésbe merült volna ez az ötlet. Több oldalon is olvastam, hogy növeli a stabilitást, főleg kanyarból kigyorsításkor. Továbbá motoron első kereket nehéz fékezni, hajlamos megcsúszni, és akkor nincs ember aki biztonsággal megfogja a motort. Hajtott elsőkerék esetén a fékezés is sokkal biztonságosabb lenne, hiszen igazán nagy fékhatást az elsőkerék tudna biztosítani, tekintve, hogy fékezéskor a motortömeg az elsőkerékre kezd támaszkodni. Hajtott elsőkerék esetén nagyobb fékhatást lehet az elsőkerékre biztonsággal terhelni.

Tehát nem igaz az, hogy semmilyen előnye sincsen.

júl. 7. 13:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!