Passzív biztonság terén az EGT részére ma gyártott autók között is nagy különbségek vannak?
Régen ugye pl. a Merci vagy a Volvo sokkalta biztonságosabbnak számított, mint pl. egy hasonló évjáratú Suzuki.
De a biztonsági előírások akkor szerintem még csak kialakulóban voltak.
Ha ma megjelenik egy bármilyen autófejlesztés, ami pl. jelentős biztonsági vagy körny.véd. hozadékkal bír, az valószínűleg elég hamar előírássá is válik, előbb az újonnan bevezetendő típusokra, kicsit később a már gyártás alatt lévő típusok minden új példányára, így talán ma már kisebb eltérés lehetséges az új autók között.
Nem követem túl alaposan a törésteszteket stb; aki ismeri ezeket, szerinte mennyivel vállal magasabb kockázatot, aki ma új autóként pl. egy Suzukit vesz pl. egy Volvo helyett? Vagy inkább arról van szó, hogy az éllovas bevezet egy új találmányt, és csak miután kiderül több év tapasztalatából, hogy tényleg hasznos, akkor bevezetik mint előírást, de hagynak több év felkészülést a gyártóknak, és így ma is kb. évtizedes lépéselőnyben lehet egy éllovas egy sereghajtóhoz képest?
Passzív biztonságban gyakorlatilag semmi különbség nincs, 15 éve alig változtak a töréstesztek. Az újonnan bevezetett előírások szinte mind aktív biztonsági berendezésekre vonatkoznak.
Az más kérdés, hogy a Volvo nem hogy 900 kg, de már lassan 1900 kg alatti járműveket sem gyárt, így nyilván a való életben nem a törésteszt szabályai fognak érvényesülni a Suzuki ellen.
"Ha ma megjelenik egy bármilyen autófejlesztés, ami pl. jelentős biztonsági vagy körny.véd. hozadékkal bír, az valószínűleg elég hamar előírássá is válik"
Egy francokat - anno a biztonsági öv, légzsák, összecsukló kormánymű vagy az ABS 10-15 év alatt kötelezővé vált. A ma bevezetett új előírások 20-30 éves technológiákra vonatkoznak.
Köszönöm az infókat!
Valóban az is egy szempont, milyen tömegű az adott járgány. (Esetleg itt nem mindegy, hogy a tömegből mennyit tesz ki a karosszéria, vagy inkább csak az autó aljában lévő akku, ami tömegnövelő.)
Válaszod megerősíti vélelmemet, hogy mára a passzív biztonságban kb. elérték, amit emberi számítások szerint el lehetett, és ma inkább a vezetéstámogató intelligens rendszereket fejlesztik. (1x rég még azt írták, egy autó minél inkább ellátott ilyenekkel, törvényszerű, hogy a vezető kevésbé lesz óvatos, így ugyanott vagyunk. De sztem azóta jöttek rá, hogy csak a súlyos baleseteket kell minimalizálni, a koccanásokat direkt nem, így azért a vezető figyelni is fog.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!