Hogy működik balesetkor ez a dolog,hogy gazdasági totálkárra minősítik az autót és kifizet a biztosító egy összeget majd el kell döntenem,hogy mi legyen a roncsal ? Le kell adnom ? Vagy kifizetés után azt csinálok vele amit akarok ?
Ha műszaki totálkárra van minősítve az autó akkor azt le kell adni hulladéknak - nincs olyan lehetőség, hogy megtarthatod. Ez régen ment, mikor minden MÉH-telepen üzleteltek a lopott nyugati autókkal és visszaárulták az átvett dolgokat jó pénzért.
A gazdasági totálkár annyit jelent, hogy az autó még helyrehozható lenne, csak mondjuk olyan sok munkaóra lenne megjavítani a váltót, motort vagy más fő elemet, hogy az magasabb, mint az autó piaci értéke - így inkább odaadja azt a piaci értéket a biztosító, hogy vegyél abból helyette valami hasonlót. De a hibás járművel ettől még azt csinálsz amit akarsz, az marad a tulajdonod.
Nekünk egyszer volt gazdasági totálkáros az akkoriban 12 éves autónk. Hátulról belénk csúsztak, összetört a lökhárító, a csomagtérajtó és a hátsó lámpa. De az autó üzemképes maradt, haza is mentünk vele a baleset után. Szerintem jóindulatú volt velünk a biztosító kárfelmérője, mert vastagon fogott a ceruzája, hogy ebből gazdasági totálkár legyen. Megállapítottak egy kárértéket valamint a "roncs" értékét. Ekkor kellett választanom:
1. Leadom a roncsot és megkapom a felmért kár értékét.
2. Megtartom a roncsot és megkapom a kár értékét amiből levonják a roncs értékét.
Közben az autót elvittem szererőhöz, aki egyértelműen mondta, hogy az autó javítható, semmilyen szerkezeti károsodása nem lett az ütközéstől. Így a második lehetőséget választottam. Mivel itt a "roncs" egy működőképes autó volt.
Autóbontóban találtunk olyan karosszériaelemeket, amivel az összetörteket ki lehetett cserélni. Lefényezték az autó színére sőt az autó néhány korábbi apróbb sérülését is megjavították. Kis pénzünk még maradt is a biztosítótól kapott összegből. Pedig nem is a legolcsóbb javítási megoldást választottuk. Például a csomagtérajtó menthető lett volna, de mivel a bontóban volt egy teljesen ép, az is cserélve lett.
Az autó immár közel 20 éves, és azóta is használatban van. Nyoma sincs rajta az egykori gazdasági totálkárnak.
Már többször lett ez megkérdezve mostanában.
De azért leírom.
Ha megtartod az autót, levonják a roncsbörzés árat, feltéve, ha kell valakinek.
Tehát nincs egyszerre teljes ár + autó megtartás.
Ha nem tartod meg, adásvételivel veszik meg, neked nem kerűl pénzbe.
GTK annyit jelent, hogy MÁRKASZERVIZben gazdaságosan nem javítható.
Tehát nincs olyan választás, hogy elviszed márkaszervizbe, a biztosító meg fizet rá 1 000 000 ft-ot.
Nincsen számla.
Nekem is van gtk-s autóm, azzal járok.
Gyári xenon lámpa + burkolati elemek sérültek.
Műszaki totálkárt meg ne keverjük ide, akkor automatice elveszik tőled az autót!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!