Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen sztereotípiák élnek...

Milyen sztereotípiák élnek azokról az emberekről akik napi használatban 20-30éves kocsikkal járnak?

Figyelt kérdés
Nem roncsra gondolok.
jún. 23. 17:51
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:

Azt, hogy egyrészt jól választottak, másrészt pedig, hogy van annyi eszük, hogy használják legalább addig, amíg megéri.

Az ellentettjük meg az, aki megunja állandóan az autóját és pár évente cserélgeti passzióból, bukva egy csomó pénzt. Minősített esete, aki ilyenkor ráadásul mindig újat vesz, mert az ugye évente 1 milliót veszít az értékéből és azt gondolja, hogy egy fele annyiba kerülő használt autóra viszont évente - minden évben - 2 milliót kell költeni szervizre (ha-ha), így utóbbi szerinte anyagi csőd.

jún. 23. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
0%
Nem mindenkit vág földhöz néhány évente pár milliót költeni, ha cserébe nem kell valami rozsdás kotlában kínlódni.
jún. 23. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
95%

"Az, hogy van egy kényelmes, megbízható, biztonságos autód..." "...rozsdás kotlában kínlódni."

Egy 20 éves autó 2004-es. Nem a 80-as, 90-es évek karburátoros Zsigulijairól beszélünk. Már ekkor is benne voltak a légzsákok tömkelegei az autókban. Nagyszilárdségú acélok, 5 csillagos EuroNCAP törésteszt, ESP, stb. is ott volt. Kényelmetlennek se mondanék egy félbőr, gerivtámaszos, combtámaszos, minden irányban állítható fűthető ülést. Ha van egy ilyen autód, ami új, vagy pár éves korától nálad van, végig garázsban tartottad, vigyáztál rá, minden karbantartást megkapott, az miért feltétlenül egy megbízhatatéan rozsdakupac?

Igen, vannak ilyen korú bontószökevények is. Amit külföldről, bizonytalan előélettel, visszatekert órával behoztak. Itthon a 12. felelőtlen hanyag tulaj lakja le, költeni egy fillért nem akar rá, világ életében kint rohadt egy lakótelepi parkolóban. De ne általánosítsunk! És szerintem a kérdés se ezekre a "melós autókra" vonatkozik.

jún. 24. 06:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
0%
#13: Látszik, hogy fogalmad sincs, hogy milyen egy mai autó egy 2004-eshez képest. Mondjuk ezen túlzottan nem lepődök meg. :)
jún. 24. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
94%

14.

Sok neked se lehet. Nekem van egy 20 éves meg egy 5 is.

jún. 24. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 Morzsi007 ***** válasza:
95%

Utálom a német márkákat, de egy műszakilag normális 2004-2005 körüli felsőkategóriás prémium autót összehasonlítasz egy mai kis vagy középkategóriással, akkor azt érzed, hogy mindenben jobb volt a régi, jobb anyagok, zajcsillapítás, komfortérzet.

Mivel autóvásárlás előtt állunk, párat kipróbáltam és sokat megnéztünk az alsó és középkategóriából és röhej, hogy mennyi pénzt elkérnek a mostani sz@rokért. 3-5M Ft-ért nem tudtunk venni egy kis autót, mert nekem egyszerűen nem ér annyit, mert zajosak, nem túl jó komfortérzet, gyenge, mint a harmat, (pedig 1000kg-90-100Le), cefetül néznek ki, stb, de vannak, akik azért megveszik és örülnek, biztos velem van a baj. Mikor kipróbáltam ezeket, a vezetés közben mindig elment a kedvem, hogy ennyi pénzt kiadjak a semmiért, pedig nagy kedvvel indultunk neki.

jún. 24. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:
0%
#15: Tehát mai autód nincs, szóval nem annyira értem minek is ugatsz bele.
jún. 24. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
94%

#14, csak egy 2018-as autóm van, a 2005-ös mellett. Újonnan rendeltem. Alig vártam, hogy átvehessem és az elején én is úgy gondoltam, hogy ez majd úrhajó lesz a régihez képest. Hát nagyon nem! Sok mindenben ezerszer jobb a 2005-ös. Ehhez mondjuk hozzá tartozik, hogy a régi a maga korában nagyon innovatív volt és közel sem a full fapad, alapmotoros változat. A 2018-as, azon kívül, hogy divatosabb, modernebb a karosszéria, már az Euro6 normát teljesíti, meg fiatalabb, kevesebb benne a km, nem tudnék semmilyen szempontot említeni, amiben jobb lenne. Ülésből pl. a legfullosabb "gerincbarát" ülést kértem. Hosszabb út után egy megváltás visszaülni a 2005-ösbe. A régin adaptív xenon van. Az én szememnek kellemesebb, mint az újon a led-mátrix. Nekem túl kontrasztos. A xenonnal is jól látok. Motorban a régi is jól megy, fogyasztás szinte decire megegyezik. Igaz az még csak Ezro4-es. Radarok mindkettőn vannak. Igaz kamera csak az újon. Navigáció mindkettőn van. A 2005-ös kijelzője rosszabb felbontású, ez igaz. De nem a 4K-s videókat tervezem azon nézni. Digit klíma mindkettőn van. TPMS mindkettőn van. Ülésfűtés mindkettőn van. Esőérzékelő, fényszenzor, fényre sötétedő elektromosan állítható és behajtható tükrök mindkettőn vannak. A réginek adaptív elektronikus csillapítású gyári sport futóműve van. Nekem jobban bejön. A 2018-as alatt sima "buta"-futómű van. Ésszel használandó, nem lehet úgy bemenni vele a kanyarokba, mint a másikkal. Az újon van sávtartó, táblafelismerő, meg start-stop. A régiben nincs. De ezek pont nem hiányoznak. Egyből nyomom is ki mindig. A 2005-ösnek sebességfüggő a szervója, a 2018-asé nem. Nem is volt kérhető. Egy sima elektromos szervo van benne, nekem nagy sebességnél túl lötyögős. A 2005-ösben van világítás a kesztyűtartóban, állítható a biztonsági öv magassága, az újban a legmagasabb felszereltségi szintnél, külön opcióval sincs ilyen. A régin a motorháztatő teleszkópos, a 2018-asnál egy seprűnyélszerű pálcával kell kitámasztani. Állítólag gyalogosvédelmi okokból (vagy spórolásból?) nem szerelték már teleszkóppal. Sokhelyen nagyon érződik a spórolás. Anyagok, kialakítás néhol sokkal igánytelenebb, de ez volt a gyárnak az olcsóbb. Stb...

Így nem tudom mi az amiben egy mai autó annyival jobb. Nyilván ha szélsőséges példát veszünk, mondjuk egy full fapad régi Swifttel akarjuk összehasonlítani, akkor valóban más kávéház. De az én esetemben két ugyanolyan márkájú, típusú autóról beszélünk, két generáció különbséggel. Mindkettő a legmagasabb felszereltségi szint. Egyik sem alapmotoros. Mindkettő új korától nálam. A céges fehér alap, harmatgyenge, 2022-es munkahelyi autómmal még a 2005-öst akkor se cserélném el, ha fizetnének érte!

jún. 24. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
90%

17.

Itt ha valaki ugat - de inkább csak csahol - az te vagy.

jún. 24. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 Morzsi007 ***** válasza:

#18

Erről beszélek.

A dizájn változik legtöbbször, a technika csak igen lassan és sokszor visszább, mint sem előre haladnak. Legyen csillivilli, nagy kijelző, esetleg hibrid és az emberek 70%-a meg akarja venni. Közben nem ad többet az utakon, mint egy komolyabb régi autó.

jún. 25. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!