Közlekedési balesetet mindenképp kötelező elkerülni?
Mi lesz akkor, ha nem kerülöm el?
Figyelt kérdés
Pl. védett úton haladva stoptáblánál kihajtanak elém. Én viszont nem fékezek, hanem megyek tovább 50 km/h-val (külterületen 90 km/h-val) és oldalról belehajtok.
Ilyen esetekre gondoltam.
Mire lehet számítani, ha nem kerülöm el a balesetet?
#20 Csak elfelejtesz egy fontos kérdést. Ha van egy baleset, egy bírósági ügy akár évekig is húzódhat, mire megállapítják a részfelelősségek mértékét, a kártérítések összegét stb. Egy gépnél ez még ennyire sem egyszerű. És de, ez a fő oka, mert még az is kérdéskör, hogy ha egy környezetét pásztázó és "önálló" döntéseket hozó robotkutyát felrúgsz, akkor az etikus-e vagy sem. Ezt még a mesterséges intelligenciát fejlesztő mérnökök sem tudják sokszor, hogy miylen filozófiai és etikai vonzatai vannak az új találmányoknak.
jún. 20. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
22/26 anonim válasza:
Fordítva ülsz a lovon:
Jellemzően lesz egy találmány, elterjed, majd hozzá szabják a törvényeket. Így történt ez a drónokkal, így történik az elektromos rollerekkel. De sokáig kresz sem volt.
És nem a mérnökök dolga filozofálni
Nyílván van a dolognak egy olyan etikai vonzata, hogy a legtöbb találmányt lehet jóra és rosszra is használni. Erre is számos példát láttunk már.
jún. 20. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
23/26 anonim válasza:
Ez nem olyan találmány, mint amikhez te hasonlítod. És de, a mérnöknek IS dolga filozofálni, ha szerinted nem, akkor mondhatnád, hogy az orvosnak is felesleges a hippokratészi eskü, hiszen nem az ő dolga gondolkodni, neki csak tennie kell, amit mondanak...
jún. 20. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
24/26 anonim válasza:
Miért nem olyan találmány? Miben különbözik?
A hippokréteszi esküt meg erősnek érzem összemosni egy szinte soha elő nem forduló döntési helyzettel.
jún. 20. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
25/26 anonim válasza:
Basszus, komolyan el kéne magyarázni, hogy a gépi látás, képfelismerés, döntési fák és aktuátorok automatikus vezérlése miért más technológia, mint az ember által távirányító segítségével irányított drón, vagy a roller, amin van egy gázgomb, meg két fék?
jún. 20. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
26/26 anonim válasza:
Amúgy Etika és MI már konkrétan egyetemi kurzus, az elmúlt 10 évben rengeteg publikáció született a témában, és nem holmi szemelvények, hanem konkrétan ókori görög filozófiában is kialakult irányzatok mentén. Ha meg a technikai oldalát nézzük, baromira nem azok a problémák vannak, amit egy laikus gondol róla, és nem azokat az akadályokat kell megugrani, mint hiszi a többség, azokat szakmailag már rég meg tudnánk ugrani. Én sem mind a 40 órámat töltöm ebben hetente, tehát ha akarnám sem követném el azt az érvelési hibát, hogy szaktekintélyre hivatkozok, de azért belém teszed a kísértést, mert nyilván fogalmad sincs róla. A gond az, hogy majd a jogászok meg politikusok, akik ezek köré szabályokat alkotnak, azoknak sincs fogalmuk róla. Tehát mégis csak a mérnökök dolga filozofálni is, mert majd nekik kell a politikus meg a jogász kezébe olyan dokumentumot és magyarázatot adni, amit még ő is megért.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!