Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Közlekedési balesetet mindenké...

Közlekedési balesetet mindenképp kötelező elkerülni? Mi lesz akkor, ha nem kerülöm el?

Figyelt kérdés

Pl. védett úton haladva stoptáblánál kihajtanak elém. Én viszont nem fékezek, hanem megyek tovább 50 km/h-val (külterületen 90 km/h-val) és oldalról belehajtok.

Ilyen esetekre gondoltam.

Mire lehet számítani, ha nem kerülöm el a balesetet?



jún. 19. 17:21
1 2 3
 1/26 BeefEater ***** válasza:
100%

Alapból a az lesz a hibás, aki nem adja meg az elsőbbséget. Ha viszont bizonyítható, hogy nem kellő gondossággal jártál el (mondjuk nem fékeztél, pedig láttad, hogy nem fogja megadni az elsőbbséget), akkor te is hibás leszel.

Egyébként ha 90-nel nekimész valakinek akkor leginkább arra lehet számítani, hogy meghalsz.

jún. 19. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
100%
Józan ésszel nézve: egy sima koccanás után is járhatsz a szervizbe, fényezőhöz, intézheted a biztosítást miközben az autód veszít az értékéből, hiszen a következő tulajnak nehéz lesz beadni, hogy azért van 2 réteg festék ráfújva, mert két karc lett az autón.
jún. 19. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
100%
Így ahogy #1 írja. Nyilván az elsődleges felelősség a szabálysértőé, azonban minden sofőrnek kötelessége a biztonság fenntartása. Minden szabályt felülír a biztonság. Jó példa erre a mentő/rendőr/tűzoltó elengedése. A KRESZ lehetőséget ad rá, hogy akár a szabályokat megszegve is utat biztosíts a megkülönböztető jelzést használó járműveknek, de KIZÁRÓLAG akkor, ha ez biztonságosan megoldható. Például átmehetsz a piroson is, de ha előtted éppen gyalogosok vannak, mivel nekik zöld van, akkor nyilván nem hajthatsz közéjük csak azért, hogy elengedd a szirénázó mentőt. A biztonság mindig mindent felülír. Csak azért mert neked 50-nel szabad menni, attól még kötelességed vészfékezni és lehetőségeidhez mérten megpróbálni elkerülni a karambolt.
jún. 19. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
27%

#2

Mondjuk a biztosító köteles maradéktalanul rendbehozni a kocsid, ha nem te vagy a hibás.

Az más kérdés, hogy eladásnál köteles vagy tájékoztatni a vevőt, hogy törve volt, szóval akármilyen jól rendve is rakták, értékvesztés várható.

jún. 19. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:

#4 A biztosító nem a rendbehozatalra köteles, hanem a rendbehozatalhoz szükséges összeget kell megtérítenie. A rendbehozatal illetve annak intézése a te dolgod.


Nekem sima koccanásnál nyűg volt, hogy elmegy az idő a kék sárga kitöltésével, majd elviszem szervizbe a kocsit, utána még egyszer el kellett vigyem, hogy a biztosító embere is szemlézze. Majd miután jóváhagyták el lett végezve a javítás amihez szintén ott kellett hagyjam a kocsit pár napra.


Ezért mondom, hogy inkább megspórolom ezeket a köröket a baleset elkerülésével, ha lehetséges.

jún. 19. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
0%
Részfelelősség. Nyilván ha láttad, hogy kanyarodik eléd, miért nem fékeztél, esetleg elkerülő manőver. Nem kéri senki, hogy hajts az árokba, minthogy belehajts, de nem mindegy, hogy mekkora sebességgel hajtasz bele (meg mondjuk más az, hogy autóba hajtasz bele, vagy babakocsiba, szóval itt lehet filozofálni, etikázni, pereskedni). Ha meg nem láttad, azért nem lassítottál legalább, akkor meg mégis mit csináltál vezetés közben. Olyan nincs, hogy te csőlátóan mész egyenesen, mert úgyis elsőbbséged van és nem kell figyelned. Illetve ha ez valós helyzet lenne, mindenképpen ajánlom, hogy legyen egy jó ügyvéded, mert olyan fogalom például nem is létezik, hogy "védett út", tehát ha neked kéne a saját igazadat megvédened, elég hamar a kelleténél is rosszabbul járnál.
jún. 19. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
100%

Jelölhetnek Darwin díjra...


Mert ugye fékezés nélkül 50-el ütközni nem egy életbiztosítás. 90-el pláne.

jún. 19. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 anonim ***** válasza:

Addig nincs gond, amíg nincs személyi sérülés, halál. A biztosító nem különösebben foglalkozik a részletekkel, KRESZ alapján nézi az elsőbbséget aztán annyi.


Akkor van inkább gond, ha valaki maradandó sérülést szerez, meghal. Akkor ugye rendőrségi vizsgálat, adott esetben megállapíthatják az elsőbbséget élvező fél felelősségét is. A biztosítás szempontjából pedig lehet fizetni kell a másik fél kórházi kezeléseit, rehabilitációját stb.

jún. 19. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy a többiek írták.

+ magadat szívatod. Tegyük fel, nem sérült meg senki, csak koccanás volt és a te károdat megtéríti a másik biztosítása.

Akkor is intézheted a biztosítót. Várhatod a kérszakértőt. Utána mehetsz szervizbe. Az autót nepokra ott kell hagynod, mert egy fényezés sem fél óra. Ez alatt buszozhatsz. Mindent általában 8-tól, 4-ig tudsz csak intézni. Így ha van munkahelyed, ez mind akár több nap szabadság. Megéri?

jún. 20. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
55%

Van egyébként ennek egy olyan vetülete is, csak erről keveset beszélünk, mert kellemetlen belegondolni, de egyébként pont emiatt nem lesz még jó sokáig önvezető autó (hiszen a programozott dolgoknál alap követelmény, hogy ne legyen kiszámíthatatlan, de hogy programozol olyat, amiben te sem tudnál dönteni), hogy nem mindegy a baleset jellege sem. Én pl. ha macska szalad elém, akkor inkább áthajtok rajta, minthogy a kormányt rángassam. De ha anyuka két kisgyereket kézen fogva, akkor lehet, inkább fékezek, amíg tudok, aztán belekormányzom magam egy fába, és bízok a biztonsági övben és a légzsákban.

Sőt, filozófusok azt a problémát is felvetették már, hogy pl. mész egyenesen a 2x1 sávos úton, és szemben mindkét sávban jön veled valaki. Elkerülhetetlen az ütközés? Kinek mész neki? Aki a te sávodban van, büntetve, hogy szabálytalanul meg a neki szembesávban? Vagy ha látod, hogy az egyik be van kötve, a másik nem, akkor a nem bekötöttnek, büntetve, hogy ő nem tart be egy alapszabályt? Vagy annak, aki be van kötve, mert lehet, hogy szabályosan közlekedik, de benne valószínűleg kevesebb kár fog keletkezni?

Ugye, hogy mennyire bonyolult tud lenni? Ezért a legjobb megoldás az, hogy úgy kell(ene) mindenkinek közlekednie, hogy ki se alakuljanak ilyen helyzetek. Tehát igen, ahányszor te beülsz az autóba vagy felülsz egy motorra, amíg ki nem szállsz, kutya kötelességed minden balesetet elkerülni, akkor is, ha nem te lennél a hibás.

jún. 20. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!