Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Közlekedési balesetet mindenké...

Közlekedési balesetet mindenképp kötelező elkerülni? Mi lesz akkor, ha nem kerülöm el?

Figyelt kérdés

Pl. védett úton haladva stoptáblánál kihajtanak elém. Én viszont nem fékezek, hanem megyek tovább 50 km/h-val (külterületen 90 km/h-val) és oldalról belehajtok.

Ilyen esetekre gondoltam.

Mire lehet számítani, ha nem kerülöm el a balesetet?



jún. 19. 17:21
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
100%

#10, rángatni én sem rángatok semmit, de megpróbálom így is elkerülni az ütközést. Azaz fékezek és nem rángatva megpróbálok kitérni. Nyilván nem 100%, hogy sikerül, de legalább megpróbáltam. Autópályán sötétben, esőben csattant már nyúl a lökhárítómon. Láttam, hogy előttem van, de ahogy a lámpafényben feltűnt és 130-cal haladtam, olyan gyorsan ott volt, hogy mire a tudatomig eljutott, hogy valamit kellene csinálni, egyáltalán a tükörbe nézek, hogy oldalirányban van-e szabad helyem, már puffant is.

Másik esetben egerészölyv repült nekem, szintén pályán. Ez nappal volt, megpróbáltam kitérni. Az A-oszlopon csattant, szerencsére nem maradt nyoma. Az állatot láttam a tükörben a kocsi mögött leesni. Gondolom sajnos elpusztult. Ha a szélvédő közepével kapom telibe, simán én is járhattam volna rosszabbul.

A filozófiai problémád is olyan, hogy éles helyzetben szerintem nincs idő elemezgetni, hogy ki ül a szembe jövő autókban. Be van-e kötve az illető, van-e utasa, stb. Én ilyen esetben nem mérlegelgetnék, maradnék a sávomban és próbálnék amennyire lehet lehúzódni a padkára, vagy két sávot megközölni. Lehet hogy így is ütközünk, de legalább érintőlegesen és nem frontálisan.

jún. 20. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
100%

#11 Ezek olyan problémák, amik eddig elméletiek voltak, de a mesterséges intelligencia megjelenésével égető kérdések, mert egy gépnek bizony van ideje elemezgetni. Csak az is kérdés, hogy ugye annak a felismerése, hogy nyúl vagy öttagú család van előtte is bizonyos valószínűséggel megy.


A vadgázolást amúgy direkt nem hoztam be témának, mert amiket írtál, ilyen velünk is történt már, sőt, olyan is, hogy 90 helyett csak 70-nel mentünk, és úgy elénk ugrott az őz a bokorból, hogy a szembesávon pattanva a túloldali árokban landolt. (Nekik asszem reflex a nagymacskák miatt, hogy ha jön is autó vagy vonat, az utolsó pillanatban ugrik és általában olyan irányba, amire nem számítasz, előtte meg rejtőzködik.) A vaddal nem tudsz mit kezdeni sajnos. Annyit lehet a vad ellen tenni, hogy pl. autópályán semmi keresnivalója, bár a nyulat nehéz kint tartani.

jún. 20. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
55%
Ja, és a filozófiai problémában az autót cseréld motorra, a biztonsági övet meg bukósisakra. Akkor azért égetőbb a probléma. (Bár ott meg azt mondanám, hogy a motoros menjen tréningre, és ne közlekedjen hülyén, mert nem az autós dolga mérlegelni, hogy két motoros közül melyiket üti el, ha nincs menekülő út és már nem tud megállni, de alapból nem ő okozza a dynomen helyzetet. Persze azért filozófiai probléma, mert ugye elvont és túlegyszerűsített. Mint a villamosdilemma, mert ugye azért a valóságban nem sokszor látsz a két párhuzamos villamospályán a váltó mellett embereket a sínre kötözve.)
jún. 20. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:

Értem, oké.

Őzzel, nagyobb vaddal még szerencsére nem volt tapasztalatom a 24 év alatt. Pedig erdős részeken is rendszeresen járok saját és céges autóval is. Olyan volt, hogy a megtermett szarvasbika ott állt sötétben közvetlenül az út mellett, de szerencsére nem ugrott semerre, csak bambán bámult. A nyúl sajnos be tud bújni a vadkerítésen, nem elég sűrű a háló.

jún. 20. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
Őz az olyan, hogy pirkadatkor meg napnyugtakor szokott átkelni az olyan úton, ahol általában van is erre veszélyt jelző tábla, mert kerüli a forgalmat, csak reggel meg este inni jár. Statisztikailag ritka, de ha megtörténik, akkor cseszheted, mert kivédhetetlen. A vaddisznó a neccesebb, de az még ritkább.
jún. 20. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:

Hadd reagáljak, mint a területen dolgozó programozó:

Az autó objektumokat lát. Ezeket kategóriákba sorolja, mint autó, motor, bicikli, gyalogos, statikus objektum. De ezt mindössze arra használja, hogy könnyebben megjósolja a mozgásukat (a gyalogos nem fog 50-el haladni, az autó meg nem fordul 90 fokot egy helyben).


Aztán az autó a környezete és a célja alapján eldönti mi legyen a következő lépès (ún trajektóriát generál). Esetlegesen generál több lehetséges trajektóriát, majd azokat különböző szempontok alapján pontozza és a legtöbb pontot elértet hajtja végre.


Egy olyan szitunál, ahol tutti ütközés a vége, valsz abba ütközik, ami előtt a sebességét a legkisebbre tudja csökkenteni. Nem nézi, hogy az a pápa, öreg néni vagy mi.

jún. 20. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
#16 De, nézi. És ha kopott a felfestés, a záróvonalról sem biztos, hogy el tudja dönteni, hogy az záróvonal vagy terelővonal. Maga a program természetesen direkt és explicit, de a bemeneteket egy neurális hálózat kimenetéből kapja, ami betanítástól, validálástól és teszteléstől függően nem feltétlenül működik olyan jól, mint ahogy te a szemed láttára az agyaddal feldolgozod az információt, attól függ, milyen modell, milyen módszereket alkalmaztak és hogyan lett betanítva.
jún. 20. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
17: melyik önvezető rendszer az, amelyik korosztály szerint osztályozza a gyalogosokat?
jún. 20. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
#18 Ma még semelyik, de ma még nincs is olyan önvezető rendszer, amit te bárhol bármikor használhatnál, és pont az ilyen példaproblémák miatt jó ideig nem is lesz, mert nem engedheted, hogy a gép vagy annak programozója döntsön olyan kérdésekben, amikben 3000 éve nincs a filozófusok között sem konszenzus.
jún. 20. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:

19: olyan valóban nincs. De te igazából egy olyan döntést akarsz egy rendszer kezébe adni, amit el se kell dönteni.


Ahogy mondod: nincs konszenzus, mégis emberek milliói vezetnek minden nap. Akik közül talán százmillióból egy bekerül egy olyan helyzetbe, ahol el kell döntenie, hogy a gyereket vagy az öreg nénit üti-e el. Ès hogy hogyan dönt, az csak rajta múlik. De jó eséllyel egy ilyen szituban nem is ez alapján fog döntést hozni.


Ugyanígy egy gépnek is teljesen oké egy ilyen (nagyon esetleges) helyzetben az alapján döntést hozni, hogy melyik ütközés előtt tud alacsonyabb sebességre fékezni. Mellesleg egy ember is valsz ezt tenné.


Amúgy nem mondom, még sok év, mire mindenhol bevethető önvezető autók lesznek, de ennek az oka nem ez a kérdéskör.


Ahogy azt se mondom, hogy az önvezető autók sose fognak balesetet okozni, de ha már jóval ritkábban teszik, mint az emberi vezetők, akkor már jók vagyunk.


Ha belegondolsz, az emberi vezetők a szabályok nagy részét nem tartják be, sokszor ülnek olyan állapotban volánhoz (fáradtan, ittasan), ami az érzékelésüket nagyban rontja. Ennél nem nehéz egy gépnek ritkábban hibázni.

jún. 20. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!