Jár az agyam. Hogyan kell autókat gazdaságosan üzemeltetni? Eddig megvettem az autót, addig használtam amíg nullára használtam (10-14 év 300 000-350 000 km) vagy el nem lopták. Van ennél gazdaságosabb üzemeltetési mód?
"Hogy kell nullára használni?"
Más megfogalmazásban bontóéretté használja az autót a kérdező. Pl. megáll az autó és nem érdemes javíttatni. Vagy nem megy át a műszaki vizsgán, csak gazdaságtalan javítások árán.
"Eddig megvettem az autót, addig használtam amíg nullára használtam..."
Ez akkor működik, ha jól értesz az autókhoz. Ha nem ugrasz bele egy becsapós vételbe és a javítást/javíttatást is hatékonyan tudod intézni. Egy hozzánemértőnek ez rosszul is elsülhet.
Nekem az vált be, hogy 22 éve újonnan vettem egy egyszerű autót és azóta is azt használom. Tudom, hogy hogyan volt karbantartva, milyen hibái vannak, stb. És szerencsém is van, mert a kasztni nem rozsdásodik. Mivel most már nincsenek egyszerű autók, valószínűleg ez is "nullára lesz" kifuttatva. :-)
"amíg nullára használtam (10-14 év 300 000-350 000 km)"
Egy autó, ha rendszeresen karbantartod, nem csak letaposod mint a kozákcsizmát, közel sem feltétlenül már csak a bontóba való 10 évesen és 300.000 km-rel.
Én egyébként azt vallom, hogy a világ sokkal szomorúbb hely lenne, ha kizárólag a racionalitás számítana. Pl. öltözködés terén is. Ha csak a gazdaságosság számítana, akkor zsákvászonból varrt leplekben járhatnék. Hiszen a célnak az is megfelel és a legolcsóbb. Hasonlóan vagyok az autókkal is. Nem csak a gazdaságossági szempont vezérel. És nem addig üzemeltetek az autót, amíg gazdaságos. Hanem ameddig tetszik, örömömet lelem benne. Ez nem azt jelenti, hogy folyamatosan cserélgetem őket. Általában 8-10 évig használok egy kocsit. De ez alatt is folyamatosan költök rájuk, nem lakom le. Így ez után sem a bontóban adtam el eddig egyiket sem.
a 10-14 ÉV 300 000 km tapasztalati érték. Két Škoda Octaviát használtam ennyi ideig. Azért lett lecserélve, mert jöttek a drága hibák. 10 000 km-n ként szerviz, ha valami furcsaság van, azonnal utánajárás.
A második Octavia egyértelműen selejt volt. Állítólag VW jelvénnyel ezt a széria motort visszahívták lehúzó gyűrű cserére (a Skoda jelvénnyel emelték az elfogadott olajfogyasztást).
A kocsi van érted, nem te a kocsiért, hahó!
Mint amikor nem veszik le a fóliát valamiről. Röhej.
Ha te 300.000 km-nél kivágtad a kocsit, akkor komoly gondok vannak, vagy tényleg csak lerúgod, vagy nem tudsz gazdaságosan vezetni sem.
Autószerelő ismerőssel kell menni kocsit venni, és még így is necces, nekem most mákom volt, 20 éves Mondeo, és nem rohad, nem eszi az olajat. Hibátlan. Műszakin is átsuhan. Erre megéri költeni, ha valami kínja adódik, ennél még a hengerfejezés/kuplung/váltó is beleférne - persze nem egyszerre azért.
Nem az a gazdaságos üzemeltetés, hogy nem költesz rá. Ilyen mentalitással akkor venni kell valami "igénytelen tucatautót" (Corsa, Astra, Swift, hasonlók), és karbantartani. Alkatrész olcsó és van is, bontottakkal is tele van a net, a javítás sem irreális még, és nincs teleba##va minden szarral, ami csak elromolhat.
Mondjuk ott kezdődik, hogy nem VW csoportos terméket veszel..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!