Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Adott egy mk2 ford focus 1.6...

Adott egy mk2 ford focus 1.6 benzin a sima 100 lovas. Nem magas egy kicsit a 99 fokos vízhőmérséklet?

Figyelt kérdés
Kicsit meghúzattam a motrot aztán alapjáraton még ketyegett is pár percet mikor hazaértem, bedugtam az obd-t hogy valamit megnézzek és láttam hogy az élő adatban 99 fokosnak írta a hűtőfolyadékot. Ez nem gáz? Az óracsoporton a mutató ugyan ott állt ahol szokott, tehát középen a 90 foknál.

máj. 31. 21:23
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
7: Ha hajtod az autót egyenletese tempóval, ott 82 fok körül kell lennie majd. Ez a gyári termosztát nyitási értéke.
máj. 31. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

1-es tényleg hülyeséget ír.

A termosztátok 80 körül vagy kevéssel afelett nyitnak. Ezután - ha az autó mozgásban van - a menetszél hűti elöl a radiátoron át a hűtőfolyadékot. Ilyesmi időben, ami most van, sík úton haladva 85-90 fok nálam. (Mondeo, OBD-ről kijelzi folyamatosan a teló, onnan tudom.) Azonban ha az autó megáll, de a motor jár, ez kb 6-7 fokot feljebb megy (legalábbis most 20-25 fokban), de annál jobban nem, ez méretezés kérdése.

100 fok fölé nagyon ritkán megy (idén még nem ment), ott beindul a venti is elöl, kb 103 foknál pedig maxon jár. Elvileg leállítva is mehet kicsit, ha még mindig 100 fok feletti a víz.

A mutató az nagyjából nem ér semmit, 15-20 fokonként ha ugrik, főleg az optimális tartományban nagy a tűrése, úgyhogy azzal már az ember nem veszi észre az emelkedő trendet, csak ha már baj van és késő.


Kérdező, azért nézd meg, van-e elég hűtővíz, de egyébként 105 fokig is okés, sőt mivel álló helyzetben érte el a 99-et, valószínű 90 körül volt menet közben, ami teljesen jó.

jún. 1. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:
Van benne elég hűtővíz. Igen menet közben ilyen 90 fok körül van.
jún. 5. 17:07
 14/23 anonim ***** válasza:
Tokeletes igy.
jún. 5. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:

Sorry, hirtelen azt hittem, hogy 88 fokos termosztát van a kocsidban. Megnéztem és ehhez 82 fokosat ír. Akkor, viszont kicsit meleg a víz. Elképzelhető, hogy még gyári és lassan reagál már. Én a biztonság kedvéért cserélném.


Nálam 88 fokos a termosztát és főúton haladva 88-90 között tartja. Városban nem tudod rendesen tesztelni, mert nincs elég menetszél.

jún. 5. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 A kérdező kommentje:
Álló autónál lett mérve a 99. Haladva 90 körül van.
jún. 5. 20:26
 17/23 anonim ***** válasza:
Akkor valami nem kerek, 82 fokos a termoja, ha még gyári cserélném mindenképp..
jún. 5. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 anonim ***** válasza:
Teljesen mindegy mikor nyitott a termosztát, ha már egyszer nyitva van, akkor már nem szól bele a dolgokba. Gyakorlatilag minden autó úgy van méretezve, hogy átlagos kinti hőmérsékletnél 90 fok körül legyen a hűtővíz menet közben. Ez így van méretezve, annyi a víz, akkora a radiátor, akkora menetszél. Ha megáll, vagy sokat kell totyogni, eltűnik a menetszél, mindenképp felmegy min 5 fokot, melegben többet is. Nincs ezzel semmi gond.
jún. 5. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:
Ott tévedsz, hogy nincs nyitva mindig , hanem-nyit zár folyamatosan, így tartja a ráírt értéket, amíg hideg a hűtő. Ha már ott is a forró víz, akkor van nyitva egyfolytában.
jún. 5. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

19.

Az ha egyszer kinyit, nemigen fog az már oda-vissza jójózni, esetleg hideg téli napokon. Vagy nincs esetleg teljesen nyitva, de visszazárni már nem fog, mert már rajta keresztül is az a forró víz folyik és mire annak egy része eljut elől a radiátorba, visszahűl valamennyire és visszakerül a másik körbe, már nem fog akkora hűtő hatást kifejteni, hogy a termosztátnál is leesen több fokot, mert ennyi idő alatt már további pár fokkal emelkedik a belső (motorblokkot hűtő) körben is. Vagyis pont beáll az egyensúly, termosztát nyitva, hűtővíz nagyjából konstans, motor üzemi hőfokon és pont ez a cél.

Ellenőrizd le OBD-n, ami folyamatosan mutatja és fokonként, kb 85-90 fokig csak felfele megy a hőfok, vagyis nem az van, hogy egyszer csak megy lefele is hirtelen a nyitáskor. A termosztát dolga nem az, hogy a ráírt érték körül tartsa a hőfokot, hanem, hogy elzárja az elején a hűtés lehetőségét, hogy a motor minél előbb elérje az üzemi hőfokát.

jún. 5. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!