Adott egy mk2 ford focus 1.6 benzin a sima 100 lovas. Nem magas egy kicsit a 99 fokos vízhőmérséklet?
1-es tényleg hülyeséget ír.
A termosztátok 80 körül vagy kevéssel afelett nyitnak. Ezután - ha az autó mozgásban van - a menetszél hűti elöl a radiátoron át a hűtőfolyadékot. Ilyesmi időben, ami most van, sík úton haladva 85-90 fok nálam. (Mondeo, OBD-ről kijelzi folyamatosan a teló, onnan tudom.) Azonban ha az autó megáll, de a motor jár, ez kb 6-7 fokot feljebb megy (legalábbis most 20-25 fokban), de annál jobban nem, ez méretezés kérdése.
100 fok fölé nagyon ritkán megy (idén még nem ment), ott beindul a venti is elöl, kb 103 foknál pedig maxon jár. Elvileg leállítva is mehet kicsit, ha még mindig 100 fok feletti a víz.
A mutató az nagyjából nem ér semmit, 15-20 fokonként ha ugrik, főleg az optimális tartományban nagy a tűrése, úgyhogy azzal már az ember nem veszi észre az emelkedő trendet, csak ha már baj van és késő.
Kérdező, azért nézd meg, van-e elég hűtővíz, de egyébként 105 fokig is okés, sőt mivel álló helyzetben érte el a 99-et, valószínű 90 körül volt menet közben, ami teljesen jó.
Sorry, hirtelen azt hittem, hogy 88 fokos termosztát van a kocsidban. Megnéztem és ehhez 82 fokosat ír. Akkor, viszont kicsit meleg a víz. Elképzelhető, hogy még gyári és lassan reagál már. Én a biztonság kedvéért cserélném.
Nálam 88 fokos a termosztát és főúton haladva 88-90 között tartja. Városban nem tudod rendesen tesztelni, mert nincs elég menetszél.
19.
Az ha egyszer kinyit, nemigen fog az már oda-vissza jójózni, esetleg hideg téli napokon. Vagy nincs esetleg teljesen nyitva, de visszazárni már nem fog, mert már rajta keresztül is az a forró víz folyik és mire annak egy része eljut elől a radiátorba, visszahűl valamennyire és visszakerül a másik körbe, már nem fog akkora hűtő hatást kifejteni, hogy a termosztátnál is leesen több fokot, mert ennyi idő alatt már további pár fokkal emelkedik a belső (motorblokkot hűtő) körben is. Vagyis pont beáll az egyensúly, termosztát nyitva, hűtővíz nagyjából konstans, motor üzemi hőfokon és pont ez a cél.
Ellenőrizd le OBD-n, ami folyamatosan mutatja és fokonként, kb 85-90 fokig csak felfele megy a hőfok, vagyis nem az van, hogy egyszer csak megy lefele is hirtelen a nyitáskor. A termosztát dolga nem az, hogy a ráírt érték körül tartsa a hőfokot, hanem, hogy elzárja az elején a hűtés lehetőségét, hogy a motor minél előbb elérje az üzemi hőfokát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!