Miért ingadozik a motor vízhőmérséklet mutatója?
Adott egy Lada Samara. Ma azt vettem észre, hogy 8 km után a vízhőmérséklet mutatója még mindig 60 fokot mutat. Majd megindult felfelé. 70 foknál megállt majd vissza le 50re. Arra gondolok termosztát lesz a hibás. Mert először úgy tűnt, mikor gyorsan megyek és nagy a menetszél olyankor hűl vissza a vízhőmérséklet. Viszont érdekes, hogy utána a mutató beállt majdnem 90 fokra, majd hirtelen leesett 50 re, majd vissza 80-90 fokra. 50km után 100 fölötti tempónál beállt 85 fokra és ott is maradt. Tehát utána meg mindegy volt mekkora a menetszél, nem hűlt vissza a víz.
Szerintetek mi lehet a hiba?
Ezek a régi hőmérséklet kijelzők tájékoztató jellegűek. Van köztük pontosabb, de azokat is csak hideg-meleg-forró léptékben érdemes értelmezni.
"8 km után a vízhőmérséklet mutatója még mindig 60 fokot mutat. Majd megindult felfelé"
Kezd bemelegedni a motor. De az a 60 fokos kijelzés 80-90 körül
lehet a valóságban.
"70 foknál megállt majd vissza le 50re. Arra gondolok termosztát lesz a hibás."
Pont jól működik a termosztát, csak a számok nem stimmelnek.
Az esés után hosszútávon beáll egy jó hőmérsékletre, jól működik a hűtés rendszer.
A kijelzőn lévő számok rosszak.
A termosztát letérdelt. Csere, és minden a régi.
Ne járj így, nem tesz jót a motornak.
De a mutató hirtelen esik le... a másodperc tört része alatt vagy percekbe telik?
Mert azért nagyon nem mindegy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!