Motorfékkel való guruláskor nem fogyaszt semmit az autó?
Ha ki van téve üresbe, és úgy gurul, na akkor van alapjáraton, akkor fogyaszt egy keveset. Motorfék esetén nulla a fogyasztás, a motor alapjárat felett pörög, de nem kap üzemanyagot (említett kivételeket leszámítva). Ez a pillanatnyi fogyasztás, a motorba éppen befecskendezett üzemanyag.
Még fontosabb viszont a lendület. Úgy lenne tökéletes, ha mindig ki tudnánk számolni, mennyire kell felgyorsítani, hogy aztán az autó épp lendületből kifogyva álljon meg ahol kell. Tehát rövid gyorsítási szakasz (magasabb fogyasztás), hosszú kigurulás (alacsony fogyasztás), átlagban így legkevesebb az üzemanyag szükséglet. Ha fékezni kell, az energiát pazarol. A legrosszabb a fékpedál, de a motorfék is csak a kisebbik rossz... Az autó már fel lett gyorsítva, az üzemanyag elégett, nem kerül vissza a tankba. Hosszú gyorsítási szakasz (sok üzemanyag), rövid motorfék szakasz (semmi üzemanyag), az adott távolságot összességében magasabb fogyasztással tetted meg.
Szóval sorrendben:
-legtakarékosabb kigurulni (mert már fel lett gyorsítva az autó, mozgás lesz az üzemanyag legnagyobb részéből)
-kisebbik rossz a motorfék (fölösleges volt ennyire felgyorsítani, az energia jó része kukában landol, tehát üzemanyag pazarlás történt a lassítás előtti részen, de legalább nem kopik a fék)
-legrosszabb hatékonyság a lábfék (az energia mozgás - messzebb mész - helyett hő lesz, kopik a fék, stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!