Motorral 1-es és 2-es sebességfokozat között is érdemes kuplung nélkül váltani, vagy az árt neki?
2-őtől fölfele teljesen simán vált a motor kuplung nélkül, azonban 1-esről 2-esre nem sikerül szépen, mindig ránt egyet a motor és ezt mások is mondták már.
Tapasztalt motorosokat kérdezném, hogy 1-es és 2-es között érdemes akkor kuplunggal felváltani és csak a többi sebességnél kuplung nélkül?
A kényelmetlen rántást leszámítva, ha 1-es és 2-es között kuplung nélkül váltunk, azzal hosszútávon ártunk vele?
Yamaha FZ6N típusról van szó egyébként.
#9 Jó, azért baromságokat ne beszéljünk már légyszi. Dodort meg ne idézzünk motorozás kapcsán, öngól.
Azért váltunk kuplung nélkül, mert lusták vagyunk és mert így fele annyi idő. Gyorsváltóval meg még gyorsabb. Azért GYORSváltó a neve. De olyan baromságot ne mondjuk már, hogy kíméljük a kuplungot. Ezt a hülyék mondják, autóra is mondják, hogy azért kell üresbe tenni pirosnál a váltót, nem nyomni a kuplungot, mert a kinyomott kuplung kinyírja a csapágyat. Ez is baromság. A csapágyat az nyírja ki, ha valaki kuplungkészenlétben az autó pedálján tartja a lábát. Akármennyit nyomogatod a kuplungot, normális használat során hamarabb fog elkopni a tárcsa, mint bármi más, és úgyis együtt kell cserélni az alkatrészeket. Azért oktatják az üresbe rakást, hogy a gyenge, izomrángásos emberek nehogy véletlenül meginduljanak, amikor állni kéne.
A linkelt videót régebben is láttam és mérnökként csak fogtam a fejem, hogy milyen magabiztosan okoskodik ez a Dudor Fonák arról, amihez ő sem ért.
A bőg-hatásszünet-bőgre meg annyit, hogy ha figyelnél is Dudorka videójára, ő is azt kritizálja, hogy valaki kuplunggal úgy vált, hogy közben végig húzza a gázt. Na, hát az ilyen nem is tudom hogy kapott jogosítványt, bár Dudornak meg abban nincs igaza, hogy sok ilyet lát, mert ilyen azért nincs. Amikor behúzzuk a kuplungot, akkor elengedjük a gázt, amikor visszafele engedjük a kuplungot, újra húzzuk. Ugyanezt a gázelengedést kuplung nélküli váltáskor is meg kell csinálnod, csak pont jókor jó mértékig, különben nem fogsz tudni váltani. Lefele váltásnál meg nem visszaengedni kell a gázt a fordulatszámszinkronhoz, hanem rántani egyet rajta. Ezt küszöböli ki a gyorsváltó, a gyorsváltó annyit csinál, hogy hiába húzod a csutkagázt, ha rúgsz a váltókaron, az elektronika a jobb kezedtől függetlenül egy pillanatra megszakítja a gázt vagy még többet ad, hogy a váltás meg tudjon történni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!