Mit jelent az, hogy legnagyobb módosítást adó sebességfokozat?
Kreszt tanulom
Es ez annal van, hogy meredek vagy lejtos uton igy kell rogziteni az autot
1-es vagy rükverc. Bár azt én sem értem, hogy honnan kéne tudni, hogy az adott típusnak egyesben vagy rükvercben nagyobb az áttétele.
Nem így tanítják, de legjobb, ha a lejtés irányának megfelelően hagyod a váltót, tehát lejtőn egyes, emelkedőn rükverc, hogy ne visszafelé forgassa/feszítse a motort.
A módosítás alternatív elnevezése az áttételnek. Definíció szerint a hajtó tengely fordulatszáma elosztva a hajtott tengely fordulatszámával. Autó esetén a motor fordulatszáma elosztva a féltengely fordulatszámával (a differenciálzár fennállása esetére) ez a módosítás (helyesebben összmódosítás vagy összáttétel, miután több kapcsolódó fogazott gépelem eredőjeként adódik).
Ez akkor a legnagyobb, amikor ugyanakkora sebesség eléréséhez a legnagyobb motorfordulat kell. Ebből adódik hogy ez az 1-es vagy a rükverc. Általában egyébként a rükverchez egy kicsit kisebb áttétel tartozik mint az 1-hez, de kicsi a különbség.
Ezt amúgy le is tudjátok mérni. Berakod 1-be,mész mondjuk 20-al, leolvasod a fordulatszámot. Utána ugyanez rükvercbe. Amelyiknél nagyobb a motorfordulatszám, annak nagyobb az áttétele.
Ilyen nincs a KRESZ-ben, ne törd feleslegesen az agyad.
Meredek/lejtős úton kézifékkel (rögzítőfékkel) kell megtartani az autót.
Jöhetnek a sztorik persze, hogy ki hogyan gurult el kézifékkel (meg kéne javítani), meg befagyott (a 70-es években mínusz 30 fokban), ésatöbbi, de ez nem tananyag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!