2-es sebessegfokozat miért túl gyors kanyarodáshoz alapjáraton az új kocsimmal?
Friss jogosítvánnyal rendelkezem.
Vettem magamnak egy használt gépkocsit (105Le benzines), hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint az oktatóm autója, amin tanultam.
A problémám az, hogy az oktatóm autójával simán tudtam 2-esben kanyarodni,adott esetben egy kis féket nyomni kanyarodás előtt, ha a körülmények a lassabb kanyarodást kívánták meg.
A saját autót most vettem, de teljesen máshogy reagál 2-es fokozatban. Alapjáraton sokkal gyorsabban megy 2-esben (jobban húz), és ha megpróbálok picit kanyarodás előtt lelassítani (hogy biztonságosan be tudjak kanyarodni vele) elkezd rángatni a kocsi, majd sok esetben lefullad.
Létezik az, hogy ezzel a kocsival csak 1-esben lehet bekanyarodni?
Kipróbáltam, hogy 2-esben kanyarodtam, közben nyomtam a kuplungot, majd felengedtem.
Így be tudtam kanyarodni megfelelő sebességgel, de nem szeretnék rászokni a kuplunggal kanyarodáshoz, mert tudom, hogy nem ajánlott.
Mitől lehet ez a probléma?
Hogyan tudnám megoldani a kanyarodást 2-esben, hogy lassításnál ne kezdjen el rángatni a kocsi, ne fulladjon le?
37/N
Más az z autód váltójának/kihajtásának áttételezése.
Vagy felveszed a ritmusát, és úgy kanyarodsz, vagy visszaváltasz 1-be. Mindig az adott forgalmi helyzetnek megfelelően kell megválasztani a sebességet.
El fog múlni ez a probléma hidd el kérdező. Én is folyamat visszapakoltam 1-be, ha olyan kanyar volt. Most, hogy 3 éves a jogsim már nincs ilyen kanyar, ahova 1-es fokozatot kellene kapcsolni.
Ha alapjáraton gurulsz valamelyik fokozatban, tehát felengedett kuplunggal akkor nem ajánlott féket nyomni. A motor meg fogja próbálni alapjárati fordulatszámát fenntartani, te meg ellene dolgozol a fékkel. Ilyenkor kuplungot ki kell nyomnod és akkor fékezhetsz. Hajd a kanyar bevétele után eldöntöd, hogy visszaváltható (jelen esetben 1-esbe) vagy rácsusztatod a kuplunggal a kettest.
Ez olyan mint egy sima megállás, ott is a fékezel majd amikor már 1000-es fordulaton van a motor akkor nyomod ki a kuplungot, megállsz kihúzod sebességből és vársz az indulásig.
itt valami nem stimmel, vagy autó szar vagy aki vezeti.
De akkor gurulj üresben én is szoktam, bekanyarodok aztán ha meg kell állni mert beugrik egy barom rolleres akkor 1-es, ha meg tiszta a pálya akkor kuplung csusztatás 2-es. De kanyarodhatsz kuplungot benyomva, nyugodtan.
A váltó áttételezésben van a kulcs. Hiába lenne ugyanaz még a motor is, ha a váltó más. A te kocsid autópályázásra van optimalizálva, mert hosszabbak a fokozatok. 2-ben kb. 30-al be tudsz vele fordulni. De ha te 10-el akarsz menni, azt mindenképp 1-esbe tedd.
A kocsi azért rángat, remeg mert túl alacsony a fordulat, emiatt szenved és semmi meglepő nincs abban hogy lefullad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!