2-es sebessegfokozat miért túl gyors kanyarodáshoz alapjáraton az új kocsimmal?
Friss jogosítvánnyal rendelkezem.
Vettem magamnak egy használt gépkocsit (105Le benzines), hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint az oktatóm autója, amin tanultam.
A problémám az, hogy az oktatóm autójával simán tudtam 2-esben kanyarodni,adott esetben egy kis féket nyomni kanyarodás előtt, ha a körülmények a lassabb kanyarodást kívánták meg.
A saját autót most vettem, de teljesen máshogy reagál 2-es fokozatban. Alapjáraton sokkal gyorsabban megy 2-esben (jobban húz), és ha megpróbálok picit kanyarodás előtt lelassítani (hogy biztonságosan be tudjak kanyarodni vele) elkezd rángatni a kocsi, majd sok esetben lefullad.
Létezik az, hogy ezzel a kocsival csak 1-esben lehet bekanyarodni?
Kipróbáltam, hogy 2-esben kanyarodtam, közben nyomtam a kuplungot, majd felengedtem.
Így be tudtam kanyarodni megfelelő sebességgel, de nem szeretnék rászokni a kuplunggal kanyarodáshoz, mert tudom, hogy nem ajánlott.
Mitől lehet ez a probléma?
Hogyan tudnám megoldani a kanyarodást 2-esben, hogy lassításnál ne kezdjen el rángatni a kocsi, ne fulladjon le?
37/N
Megfigyeltem a kocsimat.
Alapjáraton 2-esben 21 km/h a sebessége, ha 17 km/h-ra lassítom le, akkor elkezd rángatni, és idővel le is fullad.
A volt oktatóm kocsijának a sebessége 2-esben alapjáraton 10 km/h volt, és simán le lehetett lassítani 6-8 km/h-ra, nem rángatott, nem fulladt le.
Emiatt nehéz egyelőre eltalálnom, hogy kanyarban hányas fokozatba rakjam.
Leírtam 9-10 ben hogy miért rángat valami idiótának persze sikerült a lepontozás. Alapjárattal meg nem megyünk sebességbe.
"Alapjáraton 2-esben 21 km/h a sebessége, ha 17 km/h-ra lassítom le, akkor elkezd rángatni, és idővel le is fullad."
És mennyi a fordulatszám? 1300? 1100? Persze hogy lefullad! Legalább 2500-on kell forgatni ahogy írtam. Persze csak ha nem a motor kinyírása a cél...
"És mennyi a fordulatszám? 1300? 1100? Persze hogy lefullad! Legalább 2500-on kell forgatni ahogy írtam. "
1500-nál vált az automatám, ha nem nyomom észnélkül a gázt!
"1500-nál vált az automatám, ha nem nyomom észnélkül a gázt!"
Benzines?
"Ha tartani akarom a 20 km/h sebességet, akkor ha 1-esben vagyok, akkor 4000 fölé megy a fordulatszám, 2-esben pedig 1000."
Akkor ott valami óriási gubanc van. A két szomszédos fokozat fordulatszám aránya kb. 1,5 körüli kell legyen azonos sebességet vizsgálva.
A fogyasztása is árulkodik róla, hogy valami nem stimmel.
900 köbcentis turbó benzines 2 hengeres motor, 105 Le.
10 liter fölött van a fogyasztàsa.
Ugyanennek a tìpusnak a spritmonitor.de oldalon az àtlagos fogyasztàsa 6.5 liter.
Hivatalos márkaszervíz átvizsgálta, de ami hibát találtak, az csak 1-2 kopóalkatrész cseréje.
2 henger? Nem kevés az? Én megszabadulnék tőle az biztos...
Meg turbóval totál túlbonyolított rendszer,nem szabad ilyeneket megvenni. Ez meghibásodik vagy az elektronika, semmit nem lehet vele kb. csinálni, ember legyen aki a hibát megtalálja...
4 hengeres szívóbenzineset kell venni. Ha japán akkor örök élet +1 napig jó és 7-8 literből elvagy vele.
Mert ez a fordulatarány 1000 és 4000 ez 4x-es szorzó.
Kb. olyan mintha két fokozat kimaradna.
Mintha 1-esből 4-be lenne téve ez olyan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!