Olyan autóknál, ahol hátul féktárcsa van, a fékbetéteket miért a hátsó oldalra teszik?
Nem tudom, hogy mindegyik gyártó így jár-e el. Itt van pl. a Mercedes: [link]
(Vész)fékezésnél az autó hátsó része így mégjobban megemelkedi, a hátsó kerekek tapadása így csökken. Ha a menetirány szerinti oldalra tennék a fékbetéteket, akkor a fékezés során a hátsó kerekeket a fékbetétek "lenyomnák", jobban tapadna a gumi az aszfalton, a kerek jobban fékeznék az autót.
Lehet van olyan Toyota, amin elől van, de pl. az új Corollán (random keresés alapján) szintén hárulra tették a betéteket.
Be tudnád linkelni a cikket 4-es? Köszi.
#3: De megemelkedik, egyszerű fizika. Az én autómon is a hátsó oldalon vannak a fékbetétek. Lejtőn lefele, mikor a kéziféket behúzom (gondolom a hátsó betéteket szorítja a tárcsára), és leveszem a fékről a lábam, érezhető, hogy a hátsó része az autónak megemelkedik.
Mert nehéz szerelni ha mögötte ottvan egy hosszlengőkar..
de ezt a hülyeséget hogy "lenyomná".. fizikaóráról gondolom még csak nem is hallottál, ugye? :D
Köszi 6-os.
De képzeld hallottam, ha felrajzolod a betétekre ható erőket, akkor rögtön rájössz, mirő beszélek. Forgass meg egy biciklikereket, és fogd meg a kerék oldalát hasonlóan, mint a fékbetétek a tárcsát. Ismételd meg az átellenes oldalon is. Majd érezni fogod a kezeden, hogy milyen erők hatnak rá.
De nem a fékbetétre ható erőkről szól a kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!