Még sosem próbáltam. Alapvetően a hűvöset szeretem, nyáron mindig 18 fok körül megy a klíma otthon is és a kocsiban is.
Egy kabrióban mennyire van hűvös a menetszél miatt? Vagy közben klímát is szokás kapcsolni, hogy még hidegebbet fújjon?
Nem zavaróan hangos országúti tempónál?
Köszönöm!
2024. ápr. 7. 16:29
1/6 anonim válasza:
Lenyitott tetővel klímát használni??🤣😂🙈
2024. ápr. 7. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
2/6 anonim válasza:
Elöl ülve nem zavaró, hátul már jobban kapja az ember a szelet. Meglepően komfortos menet közben is, legalább is én BMW és Audi kabriókkal ezt tapasztaltam. MX5-öt is próbáltam, az nekem már túl alacsony volt, de alapvetően rendben volt ott is minden. Országúton, és pályán nyilván hangosabb, de nem ordítóan hangos, a szél nem jön be az utastérbe, még szemerkélő esőnél is elég sokat elterel belőle. Amit szerintem jobban kel szokni az a nap, mivelhogy állandóan süti a fejedet és a nyakadat, könnyedén napszúrást lehet kapni. Lassabb araszoláskor ez sokat ront a komforton, mivel nem jön be semmi levegő, ami lehűtsön. Amúgy a legtöbb új autó ha nem is letiltja a klímát, de jó pár figyelmeztetést feldob, hogy ne tedd, mivel semmi értelme. Szóval nagy melegben a közvetlen napsütés, és az ingadozó mennyiségű menetszél miatt jobb inkább tetővel menni.
2024. ápr. 7. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 A kérdező kommentje:
Köszi!
De miért nem ér semmit a klíma?
Mivel menetszél - azt mondod - nem jön az elöl ülőkre, akkor miért ne kapcsolnál jó kis 10fokos levegőáramlást?
Értem én, hogy nincs kabin, amit lehűtene, de a hősugárzót is használja az ember a szabadban ülve, hogy kicsit fújja a meleg, nem?
Vagy ha tüzet raksz télen, akkor sem tudod az egész udvart felmelegíteni, de ami rád jön meleg, az kellemes.
2024. ápr. 7. 21:19
4/6 anonim válasza:
#3 Mert nem érted a klímát. Semmit nem ér a klíma, mert a menetszél hidegebb. Figyelj, motorosok már 50-es tempóban nem izzadnak a teljes felszerelésben. Te a cabrióan nem klímát akarsz kapcsolni, hanem örülni fogsz, hogy legalább a szélvédő véd téged, amint nem a dugóban állsz.
2024. ápr. 7. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
5/6 BeefEater válasza:
Amit én vezettem abban volt ülésfűtés és üléshűtés is. Így kb 5 - 35 fok között be tudtam állítani úgy, hogy még jó legyen. Ha volt a hátsó ülésen is utas, akkor 15 fok alatt a tető már mindig csukva volt mert ők sokkal több szelet kaptak.
Hangosnak hangos, nem csak a szélzaj miatt, hanem a melletted haladó hangját is közvetlenül hallod (motor, futóműzaj).
Hogy fűteni/hűteni mint az ökör mennyi értelme van lenyitott tetővel az más kérdés, de ha valaki kabriót vezet akkor azt nem a kényelmi vagy gazdaságossági megfontolások vezérlik.
2024. ápr. 8. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 anonim válasza:
Mert a párolgási entalpia hűt téged menet közben, ami jóval több hőt von el, mint a sima hőelvonás klímával, ahogy írják, a motorosok sem izzadnak menet közben, az izzadtság rögtön elpárolog a menetszél hatására. Az hogy nem jön, azt arra értettem, hogy nem fogod telibe az arcodba kapni a levegőt, de ettől még jóval szellősebb marad mint egy zárt utastér, az enyhe turbulens légáramlatoktól. A hősugárző sugárzással fűt, aminek nem kell közvetítő közeg, mivel elektromágneses hullám, a klíma hőátadással (konvekció) tud hűteni, ehhez kell hogy a két közeg találkozzon, aminek baromi kicsi a hatásossága egy nyitott kabinnál. Télen-ősszel a fűtés nem nagy dolog, mert azt a megtermelt hőt a motor úgyis elfűtené a vízhűtőn, ennyi erővel mehet bentre is, és mivel a meleg levegő felfelé akar szállni, meglepően nagy komfortot el lehet vele így érni, de a klímázás jóformán értelmetlen.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!