Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autónál valóban más...

Dízel autónál valóban más érzés a gyorsulás a nagyobb nyomaték miatt?

Figyelt kérdés
Ha a teljesítmény és a 0-100 gyorsulás közel azonos egy benzineshez képest viszont a dízelnek sokkal nagyobb a nyomatéka, az valóban más érzés egy elgyorsulásnál? Vagy ha a főtengelyen mért nyomaték nagyobb az nem biztos hogy a hajtott kerekeken levő nyomaték is nagyobb a dízelnél? Vagyis ha a 0-100 idő azonos akkor érzetre sincs semmi különbség?

ápr. 2. 21:24
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Esetleg amiatt érezhető erősebbnek a diesel, hogy már szinte alapjáratról megindul.

A nyomatéknak önmagában nincs nagy jelentősége mivel az alacsony fordulat miatt sokkal hosszabb áttételt kell használni és így a keréknyomaték kb ugyan annyi mint benzinesnél.

ápr. 2. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Turbo dieselt turbo benzinnel lenne érdemes összehasonlítani nem szívóval. Másabb mivel már alulról húz(Bár egy bizonyos köbcenti felett, a benzines is nyomatékos már. Viszont ahol már a dízel elfogy, ott a benzines még forog.


Nézzünk egy négyes golf példát. 1.6 szívó benya/1.9tdi


Saját tömeg 1 297 kg

Üzemanyag Dízel

Hengerűrtartalom 1 896 cm³

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás 6,5 l/100km

Országúti fogyasztás 4,1 l/100km

Vegyes fogyasztás 4,9 l/100km

Végsebesség 180 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,6 s

Maximális forgatónyomaték 210 Nm

Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE

Gumiméret 195/65 R15 T



Saját tömeg 1 118 kg

Üzemanyag Benzin

Hengerűrtartalom 1 595 cm³

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás 9,3 l/100km

Országúti fogyasztás 5,4 l/100km

Vegyes fogyasztás 6,8 l/100km

Végsebesség 192 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s

Maximális forgatónyomaték 148 Nm

Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE

Gumiméret 175/80 R14 H


[link]

[link]

ápr. 2. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nincs olyan, hogy dízelnyomaték és benzines nyomaték. Csak egyféle van. De ahogy írják, érzetre más a dízel. Jelenleg egy biturbós dízelem van. 1500-as fordulaton már nyomatékmaximumon van. De 1250-en is leadja a maximum 90%-át. Így tényleg szinte alapjáratról repíti a nem túl nehéz bódét. Nem gondolkozik, azonnal kilő, ha lenyomom a jobb lábam.

Vezettem ugyanennek az autónak a turbós benzinesét is. Papíron jobb a gyorsulása, nagyobb a teljesítménye is valamivel. De annyira nem érezni normál felhazsnáláskor, amikor nem úgy vezetsz tudatosan, hogy most verseny van. Ennek az oka, hogy 0-1800-as fordulat tartományban halott, kb mintha egy szívó benzinest vezetnél. Lepadlózod a gázt és nagyon nyögvenyelősen, nyúlósan indul meg. 2000 körül viszont kezd feléledni. 2500-tól már tol az is rendesen, érezni a nyomatékot. És ezt teszi egészen 6000 környékéig. Ha kiforgatod a fokozatokat, mert tudod, hogy nyomni kell az időmérő köröket, akkor gyorsabb a dízelnél. De! Nomrál módon használva, kellemes utcai stílusban elváltogatod, nem bömbölő motornál, mondjuk ilyen 1500-2200 között, ott a dízel lesz kellemesen rugalmas és relatív fürge.

Én nagyjából így tudnám leírni a kettő közötti különbséget. Egyik sem rosszabb vagy jobb, más. A dízel alacsony fordulaton rugalmasabb, a benzines abszolút értékben gyorsabb.

ápr. 3. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Igen
ápr. 3. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
28%
Nekem 1996 os suzuki swift 1.3 van. Utána vezettem Citroen xara picasso 1.6 dízelt, csalódás volt, valóban elindul alapjáratról gáz nélkül ha felengedem a kuplungot de nagyon nem nyomatékos, hegyre ugyan úgy 1-esben és 2-esben tud felmenni mint a suzukim, pedig a dízeltől elvártam volna hogy 4-esben is felmenjen alapjáraton XD
ápr. 3. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!