Dízel autónál valóban más érzés a gyorsulás a nagyobb nyomaték miatt?
Esetleg amiatt érezhető erősebbnek a diesel, hogy már szinte alapjáratról megindul.
A nyomatéknak önmagában nincs nagy jelentősége mivel az alacsony fordulat miatt sokkal hosszabb áttételt kell használni és így a keréknyomaték kb ugyan annyi mint benzinesnél.
Turbo dieselt turbo benzinnel lenne érdemes összehasonlítani nem szívóval. Másabb mivel már alulról húz(Bár egy bizonyos köbcenti felett, a benzines is nyomatékos már. Viszont ahol már a dízel elfogy, ott a benzines még forog.
Nézzünk egy négyes golf példát. 1.6 szívó benya/1.9tdi
Saját tömeg 1 297 kg
Üzemanyag Dízel
Hengerűrtartalom 1 896 cm³
Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok
Városi fogyasztás 6,5 l/100km
Országúti fogyasztás 4,1 l/100km
Vegyes fogyasztás 4,9 l/100km
Végsebesség 180 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 12,6 s
Maximális forgatónyomaték 210 Nm
Maximális teljesítmény 66 kW, 90 LE
Gumiméret 195/65 R15 T
Saját tömeg 1 118 kg
Üzemanyag Benzin
Hengerűrtartalom 1 595 cm³
Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok
Városi fogyasztás 9,3 l/100km
Országúti fogyasztás 5,4 l/100km
Vegyes fogyasztás 6,8 l/100km
Végsebesség 192 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra 10,5 s
Maximális forgatónyomaték 148 Nm
Maximális teljesítmény 77 kW, 105 LE
Gumiméret 175/80 R14 H
Nincs olyan, hogy dízelnyomaték és benzines nyomaték. Csak egyféle van. De ahogy írják, érzetre más a dízel. Jelenleg egy biturbós dízelem van. 1500-as fordulaton már nyomatékmaximumon van. De 1250-en is leadja a maximum 90%-át. Így tényleg szinte alapjáratról repíti a nem túl nehéz bódét. Nem gondolkozik, azonnal kilő, ha lenyomom a jobb lábam.
Vezettem ugyanennek az autónak a turbós benzinesét is. Papíron jobb a gyorsulása, nagyobb a teljesítménye is valamivel. De annyira nem érezni normál felhazsnáláskor, amikor nem úgy vezetsz tudatosan, hogy most verseny van. Ennek az oka, hogy 0-1800-as fordulat tartományban halott, kb mintha egy szívó benzinest vezetnél. Lepadlózod a gázt és nagyon nyögvenyelősen, nyúlósan indul meg. 2000 körül viszont kezd feléledni. 2500-tól már tol az is rendesen, érezni a nyomatékot. És ezt teszi egészen 6000 környékéig. Ha kiforgatod a fokozatokat, mert tudod, hogy nyomni kell az időmérő köröket, akkor gyorsabb a dízelnél. De! Nomrál módon használva, kellemes utcai stílusban elváltogatod, nem bömbölő motornál, mondjuk ilyen 1500-2200 között, ott a dízel lesz kellemesen rugalmas és relatív fürge.
Én nagyjából így tudnám leírni a kettő közötti különbséget. Egyik sem rosszabb vagy jobb, más. A dízel alacsony fordulaton rugalmasabb, a benzines abszolút értékben gyorsabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!