Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire működik az a váltókez...

Mennyire működik az a váltókezelés a mindennapokban amit a tanulóvezetőként tanultunk?

Figyelt kérdés

Most mindegy, hogy csak napi munkábajárás, hosszabb utazáshoz vagy napi 200-300km-hez igazítom a felhasználást.

A lényeg, hogy általában mennyire állja meg a helyét mind motorkímélés mind fogyasztás és haladás szempontjából, ha úgy váltok ahogy tanította az oktató, ahogy elméletileg kellene?

Tehát 20-nál 2-es, 30-nál 3-as, 40-nél 4-es, 60 felett 5-ös? Illetve visszaváltásnál mondjuk piros lámpához érkezéskor ugyanez?



2019. dec. 12. 17:29
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Fölfelé alapvetően megállja a helyét. Piros lámpához érve viszont nagyon kevesen kapcsolgatnak vissza egyesével. De nem is hiszem, hogy ezt így tanítanák.
2019. dec. 12. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 Nyakasparasztgazda ***** válasza:
80%
Ez így hülyeség.. nem mindegy milyen autó, milyenek a terepviszonyok , hányan ülnek benne
2019. dec. 12. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Semennyire. Vagyis attól függ hogy vezetsz, ha dinamikusan akkor agyáltalán nem így kapcsolgatsz. Ha sportosan akkor jóval 60 felett még kettesben vagy :D
2019. dec. 12. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Az én oktatóm soha nem mondta,hogy pl 20nál kettesbe stb stb mindig azt mondta,hogy érzéssel, éreznem kell mikor kell váltani föl vagy le :O
2019. dec. 12. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Ezt nekem is mondta, csak nekem úgy, hogy amikor hallom hogy magasabb a hangja a motornak akkor már el kell váltani viszont alapvetően maradtunk annál, hogy 20-nál 2-es, 30-nál 3-as stb.

Ja és ráadásul én Diesel autóval tanultam, lehet azért vett Diesel-t hogy ne fulladjanak le vele a tanulok olyan könnyen persze azért nekem sikerült.


Egészen pontosan nálunk úgy működött, hogy elindulásnál egyáltalán nem kellett gázt adnom, azt mondta úgy induljak el, hogy csak a kuplunggal indulok el és még mielőtt teljesen felengedném a kuplungot már mehet is a 2-es fokozat.

2019. dec. 12. 18:08
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Motorkíméléshez nem feltétlenül jó, a magasabb fokozatokat tovább pörgetném. Én 25-nél váltok 2-be, 40-nél 3-ba, 60-nál 4-be, 80-nál 5-be. Ha sietek a 3-ast és 4-est tovább pörgetem, ha már a haladást is kérdezted :)
2019. dec. 12. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Nekem 1.2-es CRTDI van. Ott nem tudod ezeket megcsinálni, mert nem bírja.

20-nál rakom kettesbe. 40-nél 3-asba. Városban marad 3-asban. Tartós 60 felett kapcsolom 4-be. 90 felett pedig 5-ös.

2019. dec. 13. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Függ a vezetési stílustól, és a váltó áttételezésétől, típusától, fokozatok számától, motor karakterétől.
2019. dec. 13. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Ha dízelen tanultál, akkor érthetőek ezek a felváltások mert mindig mondják ne húzasd ki nagyon.. Én azon tanultam, benzines kocsim van viszont ez teljesen más, én jobban megszerettem, jobban ki lehet húzatni és visszaváltásoknál is sokkal kezesebb. Elindulást kell csak megszokni igazából. Szóval függ sok mindentől a váltás, de nincs rá kőbe vésett szabály. Hallgasd a kocsidat hogy reagál és az alapján dönts.
2020. ápr. 4. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Nah kitapasztaltam közben. Egyébként valóban dízel-en tanultam persze, hogy azok mennek alacsonyabb fordulatszámon. Nekem 1.8 szívóbenzin van, ezt 2500-3000 körül váltom el mindig most már, max 1-esben váltom el 2000-nél. Úgyhogy végetért ez az 1500-nál elváltogatom mert kevesebbet fogyaszt majd meg kíméli a motort dolog.

Menet közben is már szinte soha nem megyek 1500-on, még 2000-en is ritkán, általában próbálom 2000-2500 között tartani vagy ritkább esetben 2500-3000 között és érzésre jó. Afelett menet közben már felesleges szerintem, 5-ösben meg mindegy meddig pörög. Gyorsításnál lehet akármeddig persze de igazából 4500-nál van a nyomatékcsúcs.


Szóval a 20-nál kettes még működik, hogy 1-esbe lényegében csak megindítom a kocsit a többi viszont esélytelen. 30-nál 3-as, 40-nél 4-es nagyon alacsony fordulatszámon megy úgy az autó.

30 körül még 2-es. 50-55-ig még 3-as. 60-65 körül már mehet a 4-es és onnan már érzésre mehet a váltás 5-ösbe, 70-100 körül még 4-esben hagyom ha nem hosszan tartom ezt a tempót. Hosszabb út esetén persze mehet 60-nál is 5-ösben ha ez a tempó.

2020. ápr. 5. 00:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!