Mennyire működik az a váltókezelés a mindennapokban amit a tanulóvezetőként tanultunk?
Most mindegy, hogy csak napi munkábajárás, hosszabb utazáshoz vagy napi 200-300km-hez igazítom a felhasználást.
A lényeg, hogy általában mennyire állja meg a helyét mind motorkímélés mind fogyasztás és haladás szempontjából, ha úgy váltok ahogy tanította az oktató, ahogy elméletileg kellene?
Tehát 20-nál 2-es, 30-nál 3-as, 40-nél 4-es, 60 felett 5-ös? Illetve visszaváltásnál mondjuk piros lámpához érkezéskor ugyanez?
Ezt nekem is mondta, csak nekem úgy, hogy amikor hallom hogy magasabb a hangja a motornak akkor már el kell váltani viszont alapvetően maradtunk annál, hogy 20-nál 2-es, 30-nál 3-as stb.
Ja és ráadásul én Diesel autóval tanultam, lehet azért vett Diesel-t hogy ne fulladjanak le vele a tanulok olyan könnyen persze azért nekem sikerült.
Egészen pontosan nálunk úgy működött, hogy elindulásnál egyáltalán nem kellett gázt adnom, azt mondta úgy induljak el, hogy csak a kuplunggal indulok el és még mielőtt teljesen felengedném a kuplungot már mehet is a 2-es fokozat.
Nekem 1.2-es CRTDI van. Ott nem tudod ezeket megcsinálni, mert nem bírja.
20-nál rakom kettesbe. 40-nél 3-asba. Városban marad 3-asban. Tartós 60 felett kapcsolom 4-be. 90 felett pedig 5-ös.
Nah kitapasztaltam közben. Egyébként valóban dízel-en tanultam persze, hogy azok mennek alacsonyabb fordulatszámon. Nekem 1.8 szívóbenzin van, ezt 2500-3000 körül váltom el mindig most már, max 1-esben váltom el 2000-nél. Úgyhogy végetért ez az 1500-nál elváltogatom mert kevesebbet fogyaszt majd meg kíméli a motort dolog.
Menet közben is már szinte soha nem megyek 1500-on, még 2000-en is ritkán, általában próbálom 2000-2500 között tartani vagy ritkább esetben 2500-3000 között és érzésre jó. Afelett menet közben már felesleges szerintem, 5-ösben meg mindegy meddig pörög. Gyorsításnál lehet akármeddig persze de igazából 4500-nál van a nyomatékcsúcs.
Szóval a 20-nál kettes még működik, hogy 1-esbe lényegében csak megindítom a kocsit a többi viszont esélytelen. 30-nál 3-as, 40-nél 4-es nagyon alacsony fordulatszámon megy úgy az autó.
30 körül még 2-es. 50-55-ig még 3-as. 60-65 körül már mehet a 4-es és onnan már érzésre mehet a váltás 5-ösbe, 70-100 körül még 4-esben hagyom ha nem hosszan tartom ezt a tempót. Hosszabb út esetén persze mehet 60-nál is 5-ösben ha ez a tempó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!