Bmw e36-ból vagy esetleg e46-ból melyik motorral felszerelt konstrukciót a legérdemesebb megvenni későbbiekben, ami mondjuk fenntartható is? (Gondolok itt rendes motorkódra stb)
Hallottam már sokféle infót, viszont olyanok véleményét várom akiknek már volt, vagy esetleg eleve szerelők. (Hozzáteszem én is annak tanulok, de még a többi emberrel együtt is folynak a viták, vannak akik egyből elvetik meg hasonlók. Kezdők vagyunk kvázi, bár van aki jobban benne van, az mondjuk nem beszélt le róla feltétlenül)
+ A lakatolási munkákat lehet itthon is ki tudnám/tudnánk vitelezni.
Akkor vegyél ilyet ha tényleg ez kell neked. Jó autó az E36 meg az E46 is amikor rendben van, sorhatos benzinmotorral kifejezetten élvezhetőek is, oldschool BMW és tényleg van egy fílingje főleg az E36-nak, de fenntartási költségei vannak. Na azért annyira nem csillagászati, csak azért ilyen szar a híre itthon mert a magyarnak 200 ezer forint már csillagászati összegnek számít és nem tudják elképzelni, hogy nem mindenkinek csak a fillérbaszás a fontos. Igazából ha évi néhányszázezerrel számolsz és egy jó állapotú autót fogsz ki (hangsúly a mondat végén, mert annyi tákolt falubetyárja hülyegyerekautó van ezekből mint égen a csillag, na azokat messziről tessék elkerülni mert óriási szívás), az egészen reális. Volt már 4 E36-om és egy E46-om, nagyjából tudom miről beszélek.
Más kérdés, hogy az E36 most már kezd elmenni árakban. Én az utolsó ilyenemet (az egy 328i kupé volt, annyira szép hogy Németországba vitték vissza) 5 éve adtam el, akkor még 1,5-2 millió között nagymotorral okés állapotban simán megkaptad, és volt is belőlük. Most már egyrészt alig van, másrészt már egy szép 20i is elmegy 2,5-3 milliókért, a nagyobb motorokról nem is beszélve. Annyit már csak akkor ér, ha neked kifejezetten ez kell, amúgy nem.
E46 még kapható élhetőbb árakon jó állapotban, de azért ott is 2m felett érdemes nézelődni ha nem a fapad 16i a cél.
Egyébként hogy a kérdésre is legyen válasz: a sorhatos benzinesek (M50, M52, M54) már 200 ezer km felett is szelepszár szimering cserére szorulhatnak, olajfogyasztás és hidegen kék füst a jele. Ez egy párszázezres művelet ha rendesen akarod csinálni (és ha BMW-d van, akkor rendesen akard). Ezen felül viszont ezekben még a nagyon hosszú életű rendes lánc vezérlés van, hamarabb szoktak az autók szétesni mint ezek a motorok, még ridegtartásban is sokáig működnek megbízhatóan.
Inkább amire figyelj az a rozsda, ezeknek az a legnagyobb és leggonoszabb ellensége mára. Az E46-nál különösen figyelj a hátsó hídra, gyenge pont és nagy baj ha gond van vele. E36 pedig alattomosan rohad, nem kívülről, hanem úgy is képes egy teljes rozsdaboglya lenni, hogy kívülről meg nem mondod róla. Nagyon alapos átnézés olyan emberrel, aki kifejezetten ért ezekhez a típusokhoz, és nem csak az internetről hanem azért mert volt neki vagy szerelt belőle sokat.
Kedves 8-as egy 1.8-as benzinessel már igen is lehet kellő magabiztosaggál előzni, mellesleg direkt oda írtam, hogy átvitt értelemben...😄
Mivel 1.6-ost ajánlottak neki az én általam preferált motor némiképp erősebb.
10-es reagálónak látom nem megy a matek mert egy e46 3.18 az életben nem volt 90 ló... 😁
Attól függ mire akarod használni .
Ha rövid távok akkor 18i vagy 20i elég jól megy ahhoz képest nyilván a 20i szervizelése drágább tud lenni . Ha kell az erő akkor 28i . Ha hosszú távokat mész akkor 20d minimum , bár akkor ott a 30d motor is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!